سی و دومین جلسه سینما روایت به اکران دو مستند از آثار مرتضی شعبانی مستند ساز برجسته کشورمان اختصاص دارد. در این جلسه مستند های «مثلث مرگ» و «انقلاب فراموش شده» با موضوع تحولات بین المللی مورد نقد و بررسی قرار خواهند گرفت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سی و دومین جلسه سینما روایت به اکران دو مستند از آثار مرتضی شعبانی مستند ساز برجسته کشورمان در زمینه انقلاب و دفاع مقدس  اختصاص دارد. در این جلسه مستند های «مثلث مرگ» و «انقلاب فراموش شده» با موضوع تحولات بین المللی مورد نقد و بررسی قرار خواهند گرفت.

مستند مثلث مرگ به موضوع حضور سردار قاسم سلیمانی در عراق و  عملیات عاشورا می پردازد که منجر به آزادسازی منطقه «جرف الصخر» از اشغال تکفیری های داعش و القاعده شد، منطقه ای که در جنوب بغداد و شمال کربلا قرار دارد.

«انقلاب فراموش شده» نیز به قیام مردم بحرین علیه حکومت مستبد آل خلیفه می پردازد.

همچنین در این جسله سینما روایت، کتاب «فیلمنامه‌نویسی ژانر» از مجموعه کتاب های سینمایی نشر ساقی، معرفی خواهد شد. فیلمنامه نویسی ژانر، نوشته استفن و. دانکن است.هدف اصلی این کتاب، فراهم کردن دانشی عملی و ضروری است تا شما بتوانید در به‌کارگیری عناصر بنیادینِ مورد انتظار در یک فیلمنامه‌ی عامه‌پسند ــ در یک کلام، فیلمنامه‌ تجاری ــ مهارت کسب کنید. بله، واژه‌ «تجاری» گاه ‌و‌بیگاه مترادف با ناسزا دانسته می‌شود، اما نباید فراموش کرد که فیلم‌ها همه ارزش تجاری دارند وگرنه استودیوها آن‌ها را تولید نمی‌کنند، سالن‌های سینما آن‌ها را نمایش نمی‌دهند و پخش‌کنندگان آن‌ها را به مردم نمی‌فروشند. بنابراین شما یک فیلمنامه‌ عامه‌پسند می‌نویسید زیرا قابل ‌فروش است و برای هر آدم ذی‌نفعی در آن پول همراه دارد. این کتاب برای فیلمنامه‌نویسان در هر سطحی کاربرد دارد ــ خواه یک تازه‌کار، خواه کسی که در سینما اعتبار دارد.

سی و دومین جلسه سینما روایت، روز یکشنبه 28 دی ماه راس ساعت 17:30 در مجتمع فرهنگی اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی نبش بهارجنوبی برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    درود بر همه سرداران سپاه اسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس