کد خبر 380573
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷

رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه در بخشی از نطق سالانه خود، به موضوع مذاکرات هسته‌ای با ایران پرداخت و گفت: پاریس قطعا به دنبال رسیدن به توافق با ایران است، اما حاضر نیست به هر قیمتی این کار را انجام دهد.

به گزارش مشرق، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه بار دیگر گفت این کشور به دنبال رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران است، اما نمی‌خواهد به هر قیمتی این کار را انجام داده و به هر توافقی برسد.

آقای اولاند که نطق سالانه خود را ارائه می‌کرد، با اشاره به تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 تا تیر ماه سال آینده، گفت: «فرانسه می‌خواهد با ایران به یک توافق قطعی برسد، اما یک خط باید در آن رعایت شود: آری به توان هسته‌ای صلح‌آمیز و نه به توان هسته‌ای نظامی. ما بر این اصل مصر خواهیم بود.»

او همچنین به تحولات منطقه اشاره کرد و به ایران توصیه کرد «مواضع و اهداف خود را در منطقه روشن کند.» و تصریح کرد که تهران می‌تواند در حل بحران‌های منطقه ایفای نقش کند و باید در این رابطه بخشی از مسئولیت را بر عهده بگیرد.

رئیس‌جمهور فرانسه در بخش دیگری از این سخنرانی همچنین به حملات اخیر در شهر پاریس که به مرگ 17 نفر منجر شد، پرداخت و گفت این اقدامات بر خلاف ارزش‌های اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه کشورهای اروپایی باید به صورت دسته‌جمعی با تهدیدات تروریستی مواجه شوند، گفت اروپا در حال جنگ با تروریسم است، نه با اسلام و یا یک مذهب خاص.

آقای اولاند با بیان اینکه «یک سوم کسانی که در سوریه و عراق می‌جنگند، خارجی هستند»، خواستار تشدید نظارت‌ها بر سفر اتباع کشورهای غربی به خاورمیانه و بازگشت آن‌ها شد.

وی در ادامه با ابراز پشیمانی از عدم مداخله سریع در قضیه سوریه، گفت پاریس و دیگر کشورهای اروپایی همچنان به حمایت از «مخالفان میانه‌رو» ادامه داده و به دنبال انتقال قدرت در این کشور هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    معنی این سخن: "آقای اولاند با بیان اینکه «یک سوم کسانی که در سوریه و عراق می‌جنگند، خارجی هستند»، خواستار تشدید نظارت‌ها بر سفر اتباع کشورهای غربی به خاورمیانه و "بازگشت" آن‌ها شد." یعنی اینکه این تروریست ها حق بازگشت به کشورهایشان را نخواهند داشت!!!! یا باید کشته شوند و یا بکشند!!! در هر دو صورت ماموریتشان را انجام می دهند!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس