کد خبر 380484
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۹

بی شک کسانی که «اصغر» را می شناختند، نمی توانستند تصور کنند، که انفاس قدسیه‌ی «حضرت روح الله» او را به معلمی مجاهد و متقی تبدیل کند که «شهادت» تنها مزدِ کراماتِ اخلاقی فراوانش بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «علی اصغر حسینی محراب» به تاریخ 15 مرداد 1340 شمسی در «مشهد» متولد شد. وی در سی ام دی ماه 1365 شمسی، در میدانِ «عملیات کربلای پنج» بال در بال ملائک گشود.
شهید «محراب» در زمان شهادت، فرماندهی محورِ «لشکر155 ویژه‌ی شهدا» را بر عهده داشت و در عین حال، مسئولیت هدایت «تیپ انصارالرضا(صلوات الله علیه و آله)» نیز بر عهده ی او قرار داشت.
بی شک کسانی که در سال های میانی دهه‌ی پنجاه شمسی، «اصغر» را می شناختند، نمی توانستند در دورترین افق های ذهن خود نیز تصور کنند، که انفاس قدسیه‌ی «حضرت روح الله» چه «تحول انفسی» عمیقی را در اعماق وجود این جوانِ «پر شر و دردسرساز» ایجاد خواهد نمود. تا جایی که او در سال های میانی دهه شصت شمسی، تبدیل شد به «حاج اصغر محراب»؛ معلمی مجاهد و متقی که «شهادت» تنها مزدِ کراماتِ اخلاقی فراوانش بود.

تصویری که پیش رو دارید شهید «محراب» را در «محرابِ جهاد اکبر» به ثبت رسانده است. مردی که از امامش «حضرت روح الله» و استادش «محمود کاوه» آموخت، «نماز» تنها هدفی است که ارزش جنگیدن و سر دادن دارد.
روحمان با یادش شاد
هدیه به روح بلند پروازش صلوات


عکس/ «محراب» در «محراب»
علی اصغر حسینی محراب فرمانده «تیپ انصارالرضا(صلوات الله علیه و آله)»


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    2 0
    خدایا بحق این خوبان عاقبت ما را هم بخیر کن جا ماندیم
  • چغادکی ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    1 0
    اللهم الرزقنا.....
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    1 0
    یا علی. ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس