کد خبر 380953
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۶

تصویری که پیش رو دارید، نمایی است از سه عضو «گردان میثم تمار» که امروز دو تن از آنان زنده و چهره هایی شناخته شده اند و یک نفرشان، در همان روزهای طلایی، بال در بال ملائک گشوده اند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرف، کتاب ارزشمند و بسیار خواندنی «کوچه نقاش ها» در سال 1389 شمسی، به همت سرکار خانم «راحله صبوری» وارد بازار کتاب شد و طی مدت کوتاهی جایگاه ویژه ای را در میان آثار مکتوبِ حوزه دفاع مقدس به خود اختصاص داد. این کتاب، خاطرات خواندني تنها فرمانده‌ی گردان بسيجي و داوطلب از «لشكر 27 محمدرسول‌الله(صلوات الله علیه و آله)» است؛ «سيد ابوالفضل كاظمي» كه در چندين عمليات به صورت نيروي آزاد شركت داشته و در عمليات كربلاي 5 و 8 در کنار شهید «علی اصغر ارسنجانی»، فرمانده‌ی «گردان  ميثم تمار» بوده است.

تصویری که پیش رو دارید، نمایی است از سه رزمنده ی «گردان میثم تمار» در سال های دفاع مقدس، که امروز دو تن از آنان زنده و چهره هایی شناخته شده اند و یک نفرشان، در همان روزهای طلایی، بال در بال ملائک گشوده اند. مردانی که نام شان در کتاب «کوچه نقاش ها» بارها برده شده و نقش آفرینانِ آن حماسه ی ماندگارِ ادبیاتِ پایداری در این سرزمین بودند.

از سمت راست؛

«حسین سازور» شاگرد وفادار و دوست داشتنی «حاج منصور ارضی» که این روزها پرجم‌دار هیئت «موج الحسین(صلوات الله علیه و آله)» است، «علی اصغر ارسنجانی» که در عملیات «کربلای8»(فروردین 1366 شمسی) خرقه ی شهادت پوشید و حتی مزاری از او برجای نماند و «سيد ابوالفضل كاظمي» که این روزها، «کوچه نقاش ها»یش، نگین درخشان کتاب خانه‌ی دفاع مقدس است.

یاد باد آن روزگاران یاد باد


عکس/ مردانِ کوچه ی نقاش ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام راستش من زیاد اهل کتاب وکتابخونی نیستم ولی به پیشنهاد یکی از دوستانم این کتاب (کوچه نقاشها)رو خوندم خیلی جالب بود
  • محسن از اصفهان ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    برای من جالبه اکثر تصاویری که از شهدا دیدم یک جورایی گیرایی خاصی داره و آدم رو مجذوب خودش میکنه. برای شادی همه شهدای اسلام صلوات.
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    به یاد بزرگ مردان گردان میثم شهیدان سید ابوالفضل کاظمی ، حسین طاهری، عباس شعف و...
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    ازعکس های شهیدان بیشتربزارین
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    حرف نداره این کتاب، عالیه
  • راضیه ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    دوستان فقط نفر وسط به شهادت رسیدند و آقای کاظمی هم در تهرانند
  • دایی ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    این اقای سازور که علمش کرده اید مگر چقدر جبهه بوده .
  • محمد ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اگر ممکن است نشانی آقای کاظمی را بگذارید.
  • مهدی ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام من کوچه نقاش هارو خیلی دوست دارم به نظرم جالب بود
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    شهید اصغر ارسنجانی یکی از اسطوره های جنگ بوده که متاسفانه زیاد به ایشون پرداخته نشده .از نظر صفات اخلاقی شباهت های بسیار زیادی به شهید ابراهیم هادی داره . مظلومیت ومعصومیت از نگاه این شهید کاملا نمایان هست. ان شااله به زودی کتابی درخصوص این شهید بزرگوار چاپ بشه .یاعلی
  • یک جامونده قدیمی گردان کمیل ل27 ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    یادش بخیر..... اولین باری که حاج اصغر رو دیدم طمأنینه و وقار همراه هیبت خاصی که داشت عجیب منو گرفت. زمستان سال61 از والفجر مقدماتی برگشته بودیم و فرمانده گردانمون گردان کمیل معروف که حماسه کانال کمیل رو در والفجر مقدماتی فکه خلق کرده بود و فرمانده دلاورش سردار محمود ثابت نیا شهید شده بود از دهکده حضرت رسول(ص) چنانه برگشتیم دوکوهه و سردار شهید علی اکبر حاجی پور فرمانده تیپ یک عمار لشکر همه گردان رو جمع کرد و شهید سردار اصغر ارسنجانی رو به عنوان فرمانده گردان کمیل معرفی کرد تا برای والفجر یک و اینبار در شمال فکه و در شرهانی گردان کمیل رو آماده و هدایت نماید که در این عملیات گردان کمیل حماسه ای دیگر آفرید هرچند حاج اصغر در همان صبح زود روز اول عملیات و قبل از روشن شدن کامل هوا بشدت مجروح شد و به عقب منتقل شد که حکایت این حماسه مفصله . و ایشون تا والفجر 3 فرمانده کمیل بود. ایشون از فرماندهان جوان و بسیار کاردان و زیرک و باهوش و در عین حال با اخلاص و ایمان مثالزدنی بود در لشکر27 و در بزرگیش همین بس که بدونید معاونینش که خودشون از فرماندهان بزرگ لشکر و جنگ و حتی بعد از جنگ در نیروی زمینی سپاه شدند سه عزیز بزرگوار یعنی سردار شهید سعید مهتدی (فرمانده لشکر27 در هنگام شهادت)که در حادثه سقوط هواپیمای آنتونوف فرماندهان سپاه در ارومیه همراه سردار شهید احمد کاظمی در سال84 بشهادت رسید بعنوان معاون اول و برادر عزیز و گرانقدر سردار شاهسون هم معاون دومشون و بردار عزیزم سردار بختیاری هم معاون سوم آن سردار شهید گرانقدر لشکر27 و گردانهای کمیل و میثم بود....واقعا یاد آن مردان مرد بخیر و راهشان پر رهرو باد.....
  • وحید ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اشتباهی منفی دادم
  • یک جامونده قدیمی گردان کمیل ل27 ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    مشرق عزیز با عرض پوزش از اینکه یادم رفت از نوجه و اهتمام شما در یادآوری و پاسداشت شهدا و ستاره های آسمان ایمان و مقاومت تشکر و قدردانی کنم و در ضمن یادم رفت که بگم این شهید بزرگوار بچه خیابون بیسیم بود و خانه محقر خیلی قدیمی پدریشون بَرِ خیابون بیسم محله خراسان تهران بود. یا علی مدد.
  • رزمنده ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    فک کنم این آقا تنها رزمنده ای است که هم شهید شده ،هما اسیر شده ،هم جانباز شده، آخرش هم زنده مونده ،منظورم آقا سیده، هرکی باور نداره کوچه نقاشهارو بخونه/
  • بهزاد ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    کتاب بی نظیری است یکبار خواندش کم است. تعدادی از این کتاب را به دوستان هدیه کردم اگر توان مالی داشتم دوستم به تمام افراد کشورم و حتی انقلابی های دنیا یک جلد از این کتاب را می دادم
  • تهران ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    سید ابوالفضل کاظمی بزرگ شده دولابه .الان هم فکر کنم همون جا باشه
  • حامد ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    حسین سازور یه روزم جبهه بوده باشه به جبهه نرفته هاش شرف داره خدا حفظش کنه اصل بچه جیگر دار پایین شهره
  • علیرضا ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    خدا را شکر این کتاب را خواندم. عالی بود. درود برشهیدان گردان میثم تمار بویژه شهید علی اصغر ارسنجانی
  • احمد IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    0 0
    سلام دمتون گرم بچه مشتی های تهرون شهید حسین طاهری معاون گردان میثم ومشتی دیگه خدا نگهدار باشه فرمانده خوب آقا مرتضی. س.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس