رئیس شورای سیاست‌گذاری روزنامه وطن امروز با بیان اینکه وزارت ارشاد با برخی تصمیمات خود، ما را به عنوان ایرانی جلوی آل سعود ذلیل و حقیر می‌کند، گفت: پیشنهاد ما به هیأت نظارت بر مطبوعات این است که به واسطه صحبت‌ها و تهدید‌های روز گذشته حجت‌‌الاسلام روحانی علیه عربستان و کویت، هر رسانه‌ای سخنان رئیس جمهور را پوشش داد پرونده‌اش را به دادگاه ارجاع دهند!

به گزارش مشرق، رضا شکیبایی در واکنش به رای صادره از هیأت نظارت بر مطبوعات مبنی بر ارجاع پرونده وطن امروز به دادگاه به خاطر تیتری درباره مرگ پادشاه سعودی، اظهار داشت: اگر سخن گفتن علیه عربستان مشمول تخریب روابط با همسایگان است پیشنهاد ما به هیأت نظارت بر مطبوعات این است که به واسطه صحبت‌ها و تهدید‌های روز گذشته حجت‌‌الاسلام روحانی علیه عربستان و کویت، هر رسانه‌ای سخنان رئیس جمهور را پوشش داد پرونده‌اش را به دادگاه ارجاع دهند!

رئیس شورای سیاست‌گذاری و سردبیر روزنامه وطن امروز افزود: رئیس جمهور در بوشهر درباره عربستان موضع گرفته است. سوال اینجاست این چه رابطه‌‌ای است که به واسطه  گزارش یک روزنامه خدشه‌دار می‌شود اما دربرابر موضع‌گیری‌های رئیس جمهور خللی بر این رابطه همسایگی وارد نمی‌شود؟

وی ادامه داد: رابطه ایران و عربستان از سمت عربستان رابطه‌ای خصمانه است و تمامی ارکان دولت نیز بر این اذعان داشته‌اند.

رئیس شورای سیاستگذاری وطن امروز با بیان اینکه تیتر خبر مرگش درباره یکی از دشمنان مردم ایران و منطقه به‌کار رفته است، ادامه داد: کسی که دستش به خون ده‌ها هزار انسان بی‌گناه در سوریه و عراق ، بحرین ،یمن و...آغشته است و هرکجا که پای منافع و امنیت ایران وسط بوده حضور توطئه‌گونه پادشاه سعودی غیرقابل انکار بوده است.

وی تصریح کرد: برای نمونه می‌توان به توطئه اخیر نفتی اشاره کرد که درآمد حاصل از فروش نفت کشور ما را به نصف رسانده است. پشتیبانی از گروهک‌های معاند جمهوری اسلامی و حمایت از تروریست‌های جنایتکار شرق کشور به عنوان یکی از صدها مورد توطئه آل‌سعود علیه ایران است.

شکیبایی گفت: البته در گزارش وطن امروز اخبار متفاوت مرگ درباره ملک عبدالله در کانون توجه مخاطب قرار گرفته است به‌طوری‌‌که دسته‌ای از رسانه‌ها از مرگ، دسته‌ای از کما و دسته‌ای دیگر به نوعی دیگر و هر رسانه به گونه‌ای درباره مرگ و زندگی پادشاه سعودی خبر می‌دادند. منظور وطن امروز از تیتر «خبر مرگش» تکثر، تنوع و گستردگی اخبار مربوط به مرگ بوده است یعنی خود «خبر مرگ» سوژه خبر بوده که هیأت نظارت بر مطبوعات این مسله را متوجه نشده است.

سردبیر روزنامه وطن امروز اضافه کرد: با همه این تفاسیر گفته اند که این لفظ توهین آمیز بوده است. باید دید که اولا ما درمورد چه کسی صحبت می‌کنیم؟ اگر فردا درباره باراک اوباما نیز همچین مطلبی نوشته شود باز هم چنین برخوردی صورت می‌گیرد؟

شکیبایی اظهار داشت: هیأت نظارت بر مطبوعات باید متوجه باشد که ما درباره کشوری صحبت کرده‌ایم که طی سال‌های اخیر رسماً بدترین روابط خصمانه با ایران را داشته است. به طوری‌‌که این کشور، متخاصم با ایران محسوب می‌شود. وطن امروز که درباره رئیس جمهور یا نخست‌وزیر عراق که رابطه‌ای دوستانه با‌ هم داریم گزارش ننوشته ‌است!

وی ادامه داد: شکی بر هیچ کسی باقی نماند که انفجاری که در بیروت مقابل سفارت ایران در اوایل دولت یازدهم اتفاق افتاد کار عربستان بود. عوامل این انفجار را در زندان کشتند و جنازه‌های آنها را به عربستان برگرداندند. در آن انفجار ایران چند تن شهید داد حتی همسر یکی از دیپلمات‌های ایران به شهادت رسید.

سردبیر روزنامه وطن امروز ادامه داد: این کشور انواع و اقسام خصومت‌ها را علیه ما به خرج داده است. اکنون فرضاً وطن امروز با این تیتر طعنه‌ای به ملک عبدالله داشته باشد. آیا مستحق ارجاع به دادگاه است؟ این مایه حیرت است!

به گفته شکیبایی؛ در صحبت‌های هفته اخیر رئیس جمهور و سخنگوی دولت، عربستان مدام محکوم شده است. در چنین شرایطی هیأت نظارت بر مطبوعات بر چه اساسی این تصمیم را گرفته است.

وی با اشاره به استناد هیأت نظارت بر مطبوعات به مصوبه 571 شورای عالی امنیت ملی در خصوص تاکید بر روابط با همسایگان، گفت: این مصوبه درباره روابط حسنه با همسایگان است. هم‌اکنون تمام رسانه‌های داخلی و خارجی عربستان کاریکاتور مقامات ارشد کشور ما را می‌کشند و مطالب موهن علیه مقامات ارشد ایران می‌نویسند و چاپ می‌کنند. سوال این است که این چه رابطه‌ای است؟

وی متذکر شد: آیا در عربستان به خاطر کشیدن و چاپ کاریکاتور موهن درباره روحانیت و مراجع و همچنین مقامات ارشد ایران کسی را به دادگاه فرستاده‌اند؟

شکیبایی با اعلام اینکه مصوبات شورای عالی امنیت ملی توسط روزنامه‌های اصلاح طلب هر روز در حال لگدمال شدن است، گفت:  به طور نمونه درباره تیترها و گزارش‌های متعدد روزنامه‌های اصلاح‌طلب علیه «حصر سران فتنه» و استفاده از تصویر خاتمی وهمچنین «استفاده از نویسندگان و کارشناسان شبکه‌های ضدانقلاب» که خلاف نص صریح مصوبات شورایعالی امنیت ملی است (نه برداشت سلیقه‌ای از مصوبات) و عدد آن قابل شمارش هم نیست، چه اقدامی کرده‌اند؟ و پرونده کدام یک از این روزنامه‌ها که هر روز مشغول نقض بلکه لگدمال کردن مصوبات شورایعالی امنیت ملی هستند، به دادگاه ارجاع شده است؟

وی گفت: با چنین تفاسیری ما روزانه فستیوال لگدمال کردن مصوبات شورای عالی امنیت ملی را در روزنامه‌های اصلاح طلب داریم اما کک هیأت نظارت بر مطبوعات نمی‌گزد و همین مسئله نشان دهنده برخورد سیاسی با وطن امروز است.

وی به تیتر خبرگزاری فرانسه در خصوص دادگاهی کردن روزنامه وطن امروز اشاره کرد و گفت: دو روز پیش خبرگزاری فرانسه تیتر زد «ایران یک روزنامه  ایرانی را به خاطر خبر مرگ پادشاه سعودی محاکمه می کند»؛ اگر به خاطر شنیدن چنین تیتری در خبرگزاری فرانسه، دق کنیم جای ملامت نیست؛ وزارت ارشاد با چنین تصمیماتی ما را به عنوان ایرانی جلوی آل سعود ذلیل و حقیر می‌کند.

وی متذکر شد: جواب خون شیعیان و اهل سنت که در عراق، سوریه، بحرین و یمن کشته می‌شوند را که چه کسی می‌خواهد بدهد؟ آیا وزارت ارشاد می‌خواهد جواب آنها را بدهد؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • جلال ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    وطن امروز کار خیلی خوبی کرده از بزرگ تا کوچک وقتی میشنون ملک عبدالله حالش وخامت داره یا بستری شده حتی اگه شایعه باشد هم خوشحال میشن کار هیئت نظارت کاملا غلط بوده ما از وطن امروز حمایت می کنیم
  • مهدی اسدی ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    سلام : انصافآ مطالب مستند ، متقن بدیهی و قابل دفاعی را تدوین نموده است . و باید تاسف خورد از تصمیم هیات منصفه .
  • جواد ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    از خیانت های عربستان نسبت به ایران هر چی بگیم کمه. بزرگترین خیانت رو یادت رفت بگی و اون کمک های فراوان عربستان به صدام در دوران جنگ تحمیلی بود. خون چند هزار جوان شهید که یک تار موی اونها به کل هیات نظارت بر مطبوعات می ارزد بر اثر همین حمایت ها ریخته شد؟
  • محمد علی ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    این هم سندی آشکار بر غربت و مهجوریت مدافعان آرمان و شکوه ایران اسلامی-واقعا از عجائب زمانه هست که این طور فاحش با رسانه های ارزشی برخورد جناحی یا سلیقای(که بر مبنای اسلام سکولاریست) برخورد کرده و تجلی اعظم (نؤمن ببعض و نکفر ببعض) در این وادی وانفسا به دست مدعیان مهد آزادی و آزادگی رقم می خورد.
  • علی از تبریز ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    من از اول هم از عربستان و مصر و امارات و قطر و کلا اعراب خوشم نمیاد و این هم نظر شخصی منه !! اونا هم میتونن از من خوششان نیاد ولی ...ولی قصاص قبل از جنایت و دروغ کار درستی نیست. دشمنی و انتقاد از دشمن با دروغ و فریب فرق داره عزیزان.
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    الان بحث خيانت عربستان به ايران نيست بلكه بحث خيانت ايران به ايران است كساني كه به اسم ايران دارند ايران را به پرتگاه انحراف ميكشانند وبه اسم اصلاحات افسادات راه انداختند
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    کلا خدا همتون رو شفا بده با این تحلیلاتون؟!!!
  • علی ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    زیاد ناراحت نشین انشاالله ماشاالله همین روزا خبر مرگش میرسه و همه سوء تفاهمات هم بر طرف میشه
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    باورکن بپه های کوچک مت هم دعامیکنند این جرثومه فساد وکل خانواده اش بفضل خدا هرچه سریعتر نیست ونابود شوند وبرحورد باروزنامه وطن زشت وزننده است
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    انصافا تیتر قشنگی بود خبر مرگش ان شاالله
  • حمید ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    راسته كه میگن بوشهر پایتخت بنر جهان شده!؟!؟
  • مسلمان ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    روز مرگش شادی کنید که شادی بر این امت عین عبادت است
  • mohsen ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    روزنامه وطن امروز کلا به تیترهای پر شور و سرشار از احساسات علاقه زیادی داره.
  • ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    به خاطر همین تیترهاست که خون شیعیان ریخته می شود...
  • محمدرضا ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    کشتار حاجیان در کنار خانه امن الهی خبیثانه ترین جرم آل سعود بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس