کد خبر 379693
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹

شبکه خبری سی.ان.ان در پی توافقی با آژانس فدرال هوانوردی آمریکا (FAA) استفاده از پهپادها را برای مقاصد خبری در این کشور آزمایش می‌کند.

به گزارش مشرق، تاکنون در آمریکا استفاده از پهپادها به مقاصد نظامی اختصاص داشت و استفاده‌ خصوصی از این هواپیماهای کوچک بدون خلبان برای گرفتن عکس و اطلاع رسانی، به جز مواردی استثنایی و در ارتفاع پایین،(کمتر از ارتفاع 122 متری و دور از فرودگاه‌ها) تقریبا ممنوع بود.

دیوید ویجیلانت، از مسئولان شبکه سی.ان.ان روز دوشنبه در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد:«هدف ما به دست آوردن تجهیزاتی به مراتب بهتر از تجهیزات فعلی و داشتن گزینه‌هایی است که امکان تولید تصاویر خبری با کیفیت را، با استفاده از تجهیزات هوایی بدون خلبان و از طریق نصب دوربین بر روی انها، فراهم می‌سازد.

در این توافق تصریح شده است آزمایش‌های مزبور با همکاری موسسه جرجیا تک ریسرچ انجام خواهد شد. مقراین موسسه پژوهشی، همچون شبکه کابلی گروه تایم وارنر در آتلانتا آمریکا قرار دارد.

از سوی دیگر مایکل هورتا، مسئول آژانس فدرال هوانوردی آمریکا ابراز امیدواری کرد این توافق به جمع‌آوری آسوده اخبار به وسیله تجهیزات بدون سرنشین در حریم هوایی آمریکا کمک کند. وی استفاده از این تجهیزات را فرصتی مغتنم برای رسانه‌ها دانست.

با توجه به قابلیت پهپادها برای پوشش رویدادها از آسمان و مجذوبیتی که به همین خاطر پیدا کرده‌اند درخواست‌ها برای تدوین قوانینی در باره استفاده از آنها بیشتر شده است. اما
حفظ حریم شخصی افراد و افزایش خطر برخوردهای هوایی دو مانعی است که تصویب این قوانین را مشکل می‌کند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    پهپادهای ایران هم از فطرس به مهاجر عقب نشینی کردند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس