معاون عملیات نیروی زمینی ارتش گفت: گوشه‌هایی از توانمندی پهپادی در رزمایش تست شد و انشاالله در آینده هم اگر رزمایشی باشد، حتما این قابلیت را در بُعد وسیع‌تر به اَشکال دیگری به اجرا بگذاریم.

به گزارش مشرق، امیر سید علی محرابی معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با اشاره به انتحاری شدن برخی پهپادهای نیروی زمینی و تست آنها در رزمایش اخیر ارتش، با بیان اینکه پهپادهای انتحاری نزاجا در رزمایش ارتش به کار گرفته شده‌اند، گفت: از جمله ویژگی‌های این پهپادها این است که با کنترل‌هایی که از ایستگاه زمینی می‌شوند، می‌توانند هدف‌هایی را در مسافت‌های مورد نظر مورد اصابت قرار داده و منهدم کنند.

وی افزود: این اهداف می‌تواند زمینی یا دریایی باشند و هیچ فرقی ندارند. پهپادهای انتحاری از وضعیت خوبی برخوردارند و نیازی نیست که با وجود این پهپادها، از امکانات یا هواپیماهای دیگر استفاده کنیم.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه با توجه به شرایطی که وجود دارد، پهپادهای انتحاری در انهدام اهداف مورد نظر در رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص)، بسیار کارآمد و موثر بوده‌اند، تأکید کرد: انتحاری‌شدن روی پهپادهای کلاس‌های مختلف کار شده و ما همه آنچه که در حوزه پهپادی داریم، می‌توانیم با ظرفیتی که در اختیار داریم، این تغییر را در پهپادهای‌مان بوجود بیاوریم که با توجه به برد، ظرفیت‌ها و توانایی‌هایی که دارند، ماموریت انتحاری انجام دهند.

امیر محرابی اضافه کرد: این ظرفیت را ما می‌توانیم در سیستم‌های پهپادی خودمان ایجاد کنیم، به این معنی که این توانمندی در ما وجود دارد که بتوانیم حتی همه پهپادی‌مان را انتحاری کنیم؛ مهم فناوری است که ما در اختیار داریم و می‌توانیم این کار را روی همه پهپادهای‌مان پیاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما در مورد پهپادهای مهاجر از جمله مهاجر 2 و 4 می‌توانیم آنها را به‌نحوی طراحی و مسلح کنیم که ماموریت انتحاری هم انجام دهند و این توانمندی، بومی شده توسط نیروی زمینی ارتش و جهاد خودکفایی نزاجا و با کمک گروه‌های پهپادی است.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با تاکید مجدد بر اینکه ما در حال حاضر می‌توانیم قابلیت انجام ماموریت انتحاری را روی همه پرنده‌های بدون سرنشین نزاجا طراحی کنیم و مهم این است که این توانمندی وجود دارد، گفت: گوشه‌هایی از این توانمندی در رزمایش تست شد و انشاالله در آینده هم اگر رزمایشی باشد، حتما این قابلیت را در بُعد وسیع‌تر به اَشکال دیگری به اجرا بگذاریم.

امیر محرابی ادامه داد: پهپادهای نزاجا، یک بُعدی شناسایی یا رزمی ندارند بلکه بنابر نیازمان و با توجه به در اختیار داشتن فناوری انتحاری کردن پهپادها، می‌توانیم پهپادها را انتحاری کنیم.

وی درخصوص سخنان شب گذشته امیر حیدری درباره انتحاری شدن پهپاد یسیر نیز تأکید کرد: صحبت‌های ایشان درست بود و بنده این مسئله (انتحاری شدن پهپاد یسیر) را تایید می‌کنم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    0 0
    آخر قابلیت انتحاری داره یا نه؟!! تکلیف خودتونو روشن کنید بعد مطلب بزارید.
  • عباس ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    0 0
    بنظر می رسد خبرنگار تیتر این خبر را از زبان خودش درج کرده، چون در متن گفت‌وگو چیزی درباره پهپاد یسیر در کلام امیر دیده نمی شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس