عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد با اشاره به فضای دانشگاه آزاد گفت: فضای تملق و رئیس و مرئوسی در دانشگاه آزاد زیاد است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سیدحسن خمینی در اختتامیه همایش معاونان و مدیران فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد سراسر کشور که در پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به فضای  دانشگاه آزاد، نکته‌ای انتقادی را مطرح کرد و گفت: فضای تملق و رئیس و مرئوسی در دانشگاه آزاد زیاد است؛ اگر این فضا در سایر ادارات هم وجود داشته باشد در اینجا نباید اثری از آن باشد؛ زیرا القاب همواره راهزن بوده‌اند. می نمی‌توانیم بگوییم اینگونه هستیم، اما تو خوب باش!

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ فقط به مسائل اخلاقی محدود نمی‌شود، گفت: باید مراقب باشیم فرهنگ بد( به معنای بداخلاقی یا بی‌فایدگی یک فرهنگ) را تصحیح کنیم، اما بدانیم که هرچه جزو فرهنگ هست، لزوما جزو مسائل اعتقادی نیست. در همین زمینه مقام معظم رهبری تعبیری دارند که چادر تنها وجه حجاب نیست، اما حجاب برتر است و اشاره می کنند که چادر از نشانه‌های فرهنگی ماست؛ همانطور که هر فرهنگی به روش خود حجاب را اجرا کرده است.  لذا تعطیم شعائر یک نیاز دینی است اما اجرای آن بستگی به فرهنگ و سنت هر جامعه دارد.

سید حسن خمینی توصیه کرد: در دانشگاه آزاد حواسمان الزاما به فضای درون دانشگاه نباشد بلکه به فرهنگ ایرانی که اعم از فرهنگ دینی است توجه کنیم؛ به عنوان مثال نوروز جزو فرهنگ ملی ماست و ما بسیار به آن ارزش می‌گذاریم؛ در هر حالی که مکن است در اسلام روایت و حدیث صریحی هم در مورد آن وجود نداشته باشد. بنابراین با به‌کار بردن تعبیر فرهنگ بلافاصله ارزش‌های دینی به ذهنمان نیاید؛ زیرا گرچه ارزش‌های دینی جزو فرهنگ ماست، اما بحث‌ها و اجزاء دیگری هم در آن وجود دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس