کد خبر 378760
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳

یک روزنامه آلمانی با استناد به محافل امنیتی در آلمان از افزایش چشمگیر شمار سلفی‌ها در آلمان و نگرانی مقامات امنیتی این کشور در این باره خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه "تاگس اشپیگل"نوشت: محافل امنیتی در آلمان از افزایش چشمگیر شمار سلفی‌ها در آلمان خبر دادند.

بر اساس اطلاعات "تاگس اشپیگل" شمار سلفی‌ها در آلمان در سال گذشته شدیدا افزایش داشته است. محافل امنیتی از افزایش شمار سلفی ها در آلمان به حدود 7 هزار نفر خبر داده اند که 1500 نفر بیشتر از سال 2013 است و یک صعود 27 درصدی را نشان می دهد. به این ترتیب روند رشد سلفی ها در جامعه آلمان همچنان ادامه دارد.

اداره آمار نهاد فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان برای سال 2012 از حضور 4500 سلفی در آلمان خبر داده بود و این در حالی است که در سال 2011 تعداد این گروه در آلمان 3800 نفر بود.

کارشناسان امنیتی در آلمان با نگرانی زیادی به روند رشد سلفی گری در این کشور می نگرند. به اعتقاد آن ها طیف سلفی گری در آلمان بسیار خطرناک است چرا که اکثر مظنونین ترور به این گروه تعلق دارند.

کارشناسان تاکید می کنند که البته همه سلفی ها شبه نظامی نیستند اما جهادی هایی که برای شرکت در درگیری ها به سوریه سفر می کنند تقریبا همگی به گروه سلفی ها تعلق دارند و این مسئله همچنین برای مظنونین تروری که در آلمان فعالیت می کنند نیز اعتبار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس