دبیر پنجمین جشنواره فیلم عمار گفت:عمار برای کسانی است که هدف آن‌ها انقلاب است. این جشنواره ویترینی بسیار عالی برای انقلاب است.ما در این جشنواره شاهد رقابت بسیار گسترده‌ای بودیم و توقع داریم این هنرمندان وارد عرصه رسانه ملی شوند و با صلابت به کار خود ادامه دهند.

برگزیدگان بخش مستند معرفی شدند/ طالب‌زاده: فیلمسازان جشنواره عمار باید وارد رسانه ملی شوند
به گزارش مشرق، آئین اختتامیه پنجمن جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور خیلی کثیری از خانواده شهدا،چهره‌های فرهنگی انقلاب و فیلمسازان نسل سوم انقلاب اسلامی در سینما فلسطین آغاز شد.‬

فرخ نعمتی، پروانه معصومی، نادر طالب زاده، بیژن نوباوه، خانواده شهدا و هرمندان جبهه فرهنگی انقلاب از حاضران در این مراسم هستند.

سخنرانی نادر طالب زاده دبیر جشنواره، اهدای جوایز بخش مستند، انیمیشن و داستانی، تقدیر حاج صادق آهنگران و رونمایی از آهنگ جدید حامد زمانی‬ از مهمترین برنامه‌های این مراسم است.

نامزدهای دریافت فانوس بخش‌های پویانمایی، مستند و داستانی پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار عبارتند از:
نامزدهای بخش پویانمایی:
گزینه‌های روی میز، رقص قاصدک‌ها، مورچه و سلیمان، مهمان ناخونده، بختک، قلمرو طلوع خورشید
نامزدهای بخش مستند تاریخ معاصر ایران و فتنه 88:
خط مقدم، آسد مهدی، پسر را ببین، پدر را تصور کن، بهجت انقلاب، امینه، اسیر در زنجیر دروغ، رو در رو با شیطان، اتاق جنگ، شکوفه های زمستان، بدون مرز، چریک پیر، مثل پروانه عاشق، روزهای خرداد، قرآن های بر نیزه، گرم ترین روز زمستان، ختم فتنه، معصومیت از دست رفته
نامزدهای بخش مستند جنگ نرم:
مدرسه شاداب، تاکسی مدرسه، جنگ اطلاعاتی، 7 دقیقه تا تل آویو، من مرگ می شوم، اهل سنت ایران، داستان یک مرد، هالیوود اسب تروا
نامزدهای بخش مستند نقد درون گفتمانی:
به وقت مادری، مجله صبح، گام نهایی، بغض هامون، چشم در برابر چشم، ماهی ها در سکوت نمی میرند، TF DOWN 2
نامزدهای بخش مستند بیداری اسلامی و جهانی:
ابرها در راهند، روهینگیا، فریاد خاموش، کرار، ققنوس، ایمان، آشنای دور، خالد و مجتبی، ملاقات با داعش، بدون مرز عشق

نامزدهای بخش مستند حرکت‌های خودجوش مردمی:
معبر، نمای بسته‌ای همسایه شقایق‌ها، دادخواست، صالح آباد، گروه کوچک ما، مردانه

نامزدهای بخش مستند اقتصاد مقاومتی:
فاکتور صوری، یک قصه از بلوچستان، کلاه انگلیسی، نازیسم، ما اقتصاددانیم، رنگ و نارنگ، زمین بعلاوه پنج درصد
نامزدهای بخش مستند بین الملل:
دولت جاسوس آمریکا، نویسنده بدون دست، دیوارها به سخن خواهند، پروپاگاندا، کوثر، سیاه و سفید، فروپاشی، هاوایی بهشت دزدیده شده

نامزدهای بخش داستانی کوتاه:
انجمن حجتیه، بچه و مرد، علمک، ولد، اشک مادر، دیوارکشی، خانه

نامزدهای بخش داستانی نیمه بلند:
اولی ها، مدادهای رنگی، میتینگ، اکسیژن، روز داوری، برای هانا
نامزدهای بخش داستانی بلند:
فرزندان، تیغ و ترنج، سایه بان، تابستان طولانی، خانه ای کنار ابرها، آوان، روزگاری عشق و خیانت

طالب‌زاده: فیلمسازان جشنواره عمار باید وارد رسانه ملی شوند

نادر طالب‌زاده در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره مردیم فیلم عمار در سخنانی کوتاه گفت: عمار هرچقدر جلو می‌رود وسعت بیشتری پیدا می‌کند. امروز دنیا به دنبال حقیقت است. اهمیت جمهوری اسلامی هر روز بیش از پیش متبلور می‌شود. علیرغم کنترل رسانه‌ها که این مسئله دیده نشود اما باز هم این جشنواره مورد توجه قرار می‌گیرد. جشنواره عمار یک تولد مبارک است و ویژگی آن حرکت به جلو است.

دبیر پنجمین جشنواره فیلم عمار افزود: عمار برای کسانی است که هدف آن‌ها انقلاب است. این جشنواره ویترینی بسیار عالی برای انقلاب است.ما در این جشنواره شاهد رقابت بسیار گسترده‌ای بودیم و توقع داریم این هنرمندان وارد عرصه رسانه ملی شوند و با صلابت به کار خود ادامه دهند. این برکتی است که خدا به این راه داده است.

در ابتدا این مراسم کلیپی از شعرخوانى مردمى کودکان براى امام(ره) با موضوع پیامبر(ص) پخش شد..

برگزیدگان بخش مستند معرفی شدند

در بخش مستند تاریخ معاصر ایران و فتنه سال 88؛هیات داوران ضمن تقدیر از آثار "اتاق جنگ"، "شکوفه های زمستان"، "بدون مرز"، "چریک پیر" و "مثل پروانه عاشق" ،لوح افتخار جشنواره را به آثار "بهجت انقلاب" به کارگردانی حسین فرقدان، "امینه" به کارگردانی عبدالله عزیزی و اثر "اسیر در زنجیر دروغ" به کارگردانی محمد عبدی زاده اهدا نمود.

همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به آثار "خط مقدم" به کارگردانی نادر فرجی، "آسید مهدی" به کارگردانی بابک مینایی و "پسر را ببین، پدر را تصور کن" به کارگردانی حمید یادروج تقدیم کرد.

جایزه ویژه این بخش به مستند "رو در رو با شیطان" به کارگردانی علیرضا بوالی اهدا شد.

براساس این گزارش، در بخش مستند نقد درون گفتمانی؛هیات داوران لوح افتخار این بخش را به آثار "بغض هامون" به کارگردانی محسن شیرزایی "چشم در برابر چشم" به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری نیا، "ماهی ها در سکوت نمی میرند" به کارگردانی یاسر عرب و محسن زارعی و"TF DOWN2" به کارگردانی روح ا... رفیعی اهدا کرد.

همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به مستند"گام نهایی" به کارگردانی سیدمحمدحسین میری و سیدمحمدعلی صدری نیا تقدیم کرد.

به گزارش خبرنگار فارس، همچنین در بخش مستند اقتصاد مقاومتی؛هیات داوران لوح افتخار این بخش را به آثار "رنگ و نارنگ" به کارگردانی داریوش نیکبخت و " زمین بعلاوه پنج درصد" به کارگردانی مجتبی غفوری تقدیم کرد.

هیات داوران فانوس این بخش را به اثر "ما اقتصاددانیم" به کارگردانی محمدحسین بزرگی راد اهدا کرد.


«ننه سکینه» برای میهمانان عمار نان پخت

در مراسم اختتامیه که از ساعت 16:30 در سینما آغاز شده است پس از معرفی برگزدیگان بخش بین‌الملل به یکباره مسولان برگزار کننده مراسم در بین حاضران نان پخش کردند که این نان‌ها دست پخت «ننه سکینه» است و گفته شد این بانوی مقاوم ایرانی برای این مراسم نان‌ها را پخته است.

بانو سکینه جمشیدی (ننه سکینه) پیرزنی روستایی است که در دوران دفاع مقدس با وجود معلولیت همسرش، همه فرزندان پسر خود را به جبهه فرستاد.
وی که در آن زمان نانوای روستای خود بود پیش از نماز صبح تا ساعاتی بعد از نماز مغرب اقدام به طبخ نان برای رزمندگان حاضر در جبهه های هشت سال دفاع مقدس می‌نمود.

این بانوی مقاوم ایرانی در مراسم اختتامیه از مسعود شجاعی طباطبایی تقدیر کرده بود.

براساس این گزارش، همچنین در بخشی دیگری از این مراسم عنوان شد یکی از مخاطبان جشنواره عمار تحت تاثیر بانو عصمت مکلیان (ننه عصمت) که در مراسم افتتاحیه با اهدای دو دستکش از شجاعی طباطبایی و مسعود ده نمکی تقدیر کرده بود؛ تعدادی دستکش بافته و به دبیرخانه جشنواره عمار اهدا کرده است که در پایان مراسم به فروش می‌رسد.

ننه عصمت در طول جنگ برای رزمنده‌ها دستکش می‌بافت و پس از جنگ برای سربازان لب مرز و پس از آن برای سربازان جبهه فرهنگی دستکش می‌بافت.

«با نوای کاروان» صادق آهنگران در سینما فلسین طنین انداز شد/ همراهی مردم با بلبل خمینی

بخش مهم آئین اختتامیه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار اختصاص به تجلیل از «حاج صادق آهنگران» دارد که در این بخش علاوه بر غافلگیری مهمیانان، نوای «با نوای کاروان» او نیز در سینما فلسطین طنین انداز شد.

پیش از آغاز تجلیل از آهنگران کلیپی پخش شد که در انتهای این کلیپ که از تصاویر قدیمی استفاده شده بود؛ آهنگران به یکباره بر روی سن حاضر و شروع به خواندن نوای «با نوای کاروان» کرد که در این لحظه مردم نیز ضمن سینه زنی با او همراهی کردند تا شور و حال عجیبی در سینما فلطسین حاکم شود.

آهنگران بعد از مراسم سینه‌زنی گفت: برای سلامتی همه مدافعان حرم و رهبرمون و آنهایی که کنار قبر حضرت زینب(س) از حرم دفاع می‎کنند صلوات بفرستید.

در ادامه مادران شهید نگهبان، محسنیان، جوادی، صبوری، جوادیان، حیدری نژاد، قنبری، جنیدی، خواجه وند، سلیمانی، شریفی، صابر و خالقی پور از این مداح تقدیر کردند. مادران شهدا با پخش کلیپ آهنگران به آن واکنش داده و همراه با صدایش گریه کردند. آنها می‌گویند که صدای آهنگران برای ما یادآور فرزندانمان است.

در این مراسم قرآنی نفیس به دست مادر شهیدان جنیدی به آهنگران اهدا شد که منقوش به دست نوشته‌ای از مقام معظم رهبری بود. در متن این دست نوشته آمده است: «به آقای آهنگران با تجدید خاطرات روزهای شوق انگیز دفاع مقدس، سید علی خامنه‌ای»

در اختتامیه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار 55 نفر از هنرمندان ارزشی و انقلابی کشورمان از صادق آهنگران تقدیر خواهند کرد.

سید ناصر حسینی پور، محمدحسین نیرومند، علی محمد مودب، محمدمهدی سیار، بهزاد پروین قدس، نعمت اله سعیدی، ابراهیم فیاض، اسفندیار قره باغی، فرج الله سلحشور، پرویز شیخ طادی، جواد اردکانی، حجت الاسلام محمد رضا زائری، حجت الاسلام غریب رضا، علیرضا قزوه، رضا اسماعیلی، هوشنگ توکلی، انسیه شاه حسینی، استاد رضا موید، گلعلی بابایی، هادی آرزم، میلاد عرفان پور، صادق کرمیار، حسن عباسی بهمراه اعضای هیات علمی اندیشکده یقین، حسین قدیانی، میثم محمد حسنی، مسعود رضایی، صادق کوشکی، مسعود شجاعی طباطبایی، محمد حسین رجبی دوانی، علیرضا شهاب، مجتبی سلطانی، محمدکاظم کاظمی، محمد سرور رجایی، حسین قرایی، محمد مهدی خالقی، قربانعلی طاهرفر، وحید یامین پور، مرتضی قاضی، اسماعیل امینی، حجت الاسلام سلیمانی، علیرضا حسین زاده، معصومه سپهری، بهروز آورزمان، حسن قدوسی زاده، احمد چلداوی، مسعود پیرمرادیان، حجت احمدی زر، حسین باقری، مجتبی نعیمی، ایمان کیخا، محسن مقصودی بهمراه دست اندرکاران مجموعه تلویزیونی ثریا و انجمن فرهنگی هنری شهید بهروز محمدی مسجد جامع ایذه از جمله فعالان فرهنگی بودند که آثارشان را به آهنگران تقدیم کرده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رزمنده پیر ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    خیلی جالبه همه چیز هست الا دفاع مقدس بخش پویانمایی مستند تاریخ معاصر ایران و فتنه 88 مستند جنگ نرم مستند نقد درون گفتمانی مستند بیداری اسلامی و جهانی مستند حرکت‌های خودجوش مردمی مستند اقتصاد مقاومتی مستند بین الملل کجاست دفاع مقدس؟؟؟؟؟؟؟ واقعا براتون متاسفم مستندی زیباتر از دفاع مقدس سراغ دارید؟ به کجا چنین شتابان؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس