کد خبر 378355
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰

دکتر محمد روشن با اشاره به نام‌گذاری روز میلاد پیامبر اسلام به نام روز اخلاق و مهرورزی، ضمن اشاره به فضایل اخلاقی آن حضرت، گفت که ترجیح می‌دهد فرزندش یک راننده‌ی درستکار باشد تا این که یک چهره‌ی دانشگاهی که خدای نکرده به معضلات و مشکلات اخلاقی دچار است.

به گزارش مشرق، دکتر محمد روشن با اشاره به نام‌گذاری روز میلاد پیامبر اسلام به نام روز اخلاق و مهرورزی، ضمن اشاره به فضایل اخلاقی آن حضرت، گفت که ترجیح می‌دهد فرزندش یک راننده‌ی درستکار باشد تا این که یک چهره‌ی دانشگاهی که خدای نکرده به معضلات و مشکلات اخلاقی دچار است.

رییس پژوهشکده‌ی خانواده‌ی دانشگاه شهید بهشتی که در همایش هم‌اندیشی و بازآموزی مدارس سلام در تالار مولوی دانشگاه شهید بهشتی سخن‌رانی می‌کرد، با تاکید بر اخلاقیات حضرت رسول و برخورداری ایشان از خلق عظیم، به روایات اخلاق‌محور ایشان مانند مشارکت ایشان در پیمان حلف الفضول، شعار یوم‌المرحمه در روز فتح مکه، عیادت کردن از کسی که هر روز بر سر او خاکستر می‌ریخت، و مرکب او که نازل‌ترین مرکب روزگار خود بود، اشاره کرد و گفت از نظر پیامبر مهربانی حیثیت مومن از کعبه بالاتر است و ایشان توصیه می‌کردند سخن‌های گوناگون را بشنوید و از پذیرش اکراه نداشته باشید.

او که در جمع معلمان مدارس سلام سخن‌رانی می‌کرد در ادامه اظهار داشت که به رغم ارزش‌مند بودن تحصیلات دانشگاهی، دوست دارد که فرزندش به جای رتبه‌ی تک‌رقمی کنکور، یک انسان تربیت شود. به گفته‌ی او ترجیح می‌دهد که فرزندش یک راننده‌ی تاکسی شریف و درستکار باشد تا این که یک چهره‌ی دانشگاهی باشد اما به لحاظ اخلاقی دچار مشکل باشد یا این که دروغ‌گو بار بیاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسن هادی ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    درود بر این طرز تفکر درست. بله مشکل امروز ما همین شده که همه حتی اونهایی که استعدادی هم ندارند تلاششون رو میکنن تا برن دانشگاه و در نهایت هم یک فرد بی خرد و تهی میان بیرون و از همه بدتر انتظار بهترین شغلها رو هم دارن کمااینکه اصلا لیاقتی ندارن
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    بخاطر اینه که جدیدا وارد دانشگاه شدن خیلی آسون شده برای همین هرکسی میتونه وارد بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس