کد خبر 378244
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱

اتحادیه اروپا اعلام کرد که وزرای خارجه عضو این اتحادیه در نشست آتی خود در حالی قصد دارند در خصوص تروریسم مذاکره کنند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در شرایطی که در حمله تروریستی روز گذشته به دفتر یک نشریه فکاهی در پاریس حداقل 12 نفر به قتل رسیده‌اند، اتحادیه اروپا اعلام کرده است که وزرای خارجه اروپا در نشست آتی خود در خصوص تروریسم رایزنی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که "مقابله با تروریسم، به هر شکل آن، به طور معمول برنامه اصلی نشست وزرای خارجه اروپا خواهد بود. این اتفاقات غم انگیز عزم ما را برای مقابله با تروریسم مصمم تر می کند و من مقابله با تروریسم را مهمترین اولویت نشست آتی وزرای خارجه اروپا قرار خواهم داد."

همکاری اف بی آی با فرانسه برای تحقیق در خصوص حملات پاریس

جیمز کومی مدیر اف بی آی روز گذشته تاکید کرد که پلیس فدرال آمریکا در حال همکاری با مقام های فرانسوی برای بازداشت عاملان اصلی حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس است تا این افراد به دست عدالت سپرده شوند.

کومی پس از حمله تروریستی روز گذشته در شهر پاریس در کنفرانس بین المللی امنیت سایبری در نیویورک، بر همکاری با فرانسه برای تحقیق در خصوص حمله تروریستی روز گذشته تاکید کرده است.

اسپانیا تدابیر امنیتی را افزایش داد


پس از حمله روز گذشته به دفتر یک نشریه فرانسوی، اسپانیا تدابیر امنیتی در اطراف زیر ساختهای مهم را افزایش داده است.

ژرژ فرناندز دیاز وزیر کشور اسپانیا در کنفرانس خبری تاکید کرد که "این تدابیر موقتی در حالی اتخاذ شده است که هیچ تهدید بیشتری علیه اسپانیا وجود ندارد."

منبع:تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس