کد خبر 378210
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله تروریستی امروز در پاریس را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله تروریستی امروز در پاریس را محکوم کرد و هرگونه اقدام تروریستی علیه انسان‌های بی گناه را با تعالیم اسلام بیگانه دانست.

افخم سوء استفاده از آزادی بیان و تندروی فکری و ترور شخصیت‌های مورد احترام ادیان و ملت‌ها، توهین به ادیان الهی و ارزش‌ها و نمادهای مورد احترام این ادیان را محکوم و غیرقابل قبول دانست.

افخم در واکنش به حوادث پاریس اظهار داشت: این قبیل رفتارها ادامه موج افراطی گری و خشونت طلبی فیزیکی و فکری بی سابقه‌ای است که طی یک دهه گذشته در سطح جهان توسعه یافته و متاسفانه بدلیل سیاست‌های نادرست و برخوردهای دوگانه در مواجهه با خشونت ورزی و افراط گری باعث ترویج این قبیل اقدامات و رفتارها شده است.

وی ضمن تاکید مجدد بر ایده ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران درباره جهان عاری از خشونت و افراط، ابراز امیدواری کرد که رهبران کشورهای جهان با هم فکری و اتخاذ یک سیاست یکپارچه و پرهیز از استانداردهای دوگانه، به درمان ریشه‌ای عوامل خشونت ورزی و افراطی گری بپردازند.

امروز دو فرد مسلح پس از ورود به ساختمان هفته‌نامی فکاهی "چارلی‌ابدو" در فرانسه شروع به تیراندازی به سمت حاضرین کردند. در جریان این حمله 12 نفر کشته و 10 نفر نیز زخمی شده‌اند. وضعیت جسمانی 4 نفر از مجروحین وخیم گزارش شده است.

هنوز هویت و انگیزه مهاجمین مشخص نیست.

در پی این حمله مدارس دولتی تعطیل شد و فرانسه هشدار امنیتی تروریسم را به بالاترین حد ارتقا داد.

بر  اساس گزارش‌ها 4 کاریکاتوریست  و نیز سردبیر  نشریه در بین کشته شده‌ها هستند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • گنجی پور ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    عدو شود سبب خیر
  • سعید ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    چرا محکوم ؟ خود کرده را تدبیر نیست.
  • رضا ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    آیا فرانسه ترور عزیزان هسته ای ما را تا بحال محکوم کرده؟!! چرا همه بدبختی ها برای ما کشورهای اسلامیست و یک نفر هم دم بر نمی آورد؟! همین امروزچهار شنبه انفجار در بغداد چند نفر کشته شد یکی محکوم کرد؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس