رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تأکيد بر لزوم تحقق «اقتصاد مقاومتي» براي مبارزه با قاچاق گفت: قاچاق موادي مانند مشروبات الکلي و روانگردان‌ها به کشور خطري جبران‌ناپذير است که جز تباهي ثمري ندارد.

به گزارش مشرق، سردار محمدرضا نقدي در جمع بسيجيان عسلويه در استان بوشهر، با بيان اينکه امروز «قاچاق» يکي از بزرگترين گناهان است، اين پديده را زمينه‌ساز بسياري از آسيب‌ها و گناهان مختلف در جامعه دانست و اظهار داشت: قاچاق کالا يکي از مهمترين منکرات و آسيب هاي رايج در مناطق مرزي به ويژه در عسلويه و کنگان است.

وي با اشاره به اثرات قاچاق گفت: قاچاق، اقتصاد کشور را تضعيف، توليد کشور را نابود و بيکاري را افزايش مي دهد و همچنين زمينه‌ساز فساد اخلاقي و انحرافات اجتماعي در ميان مردم است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين خاطرنشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران‌ناپذير اقتصادي را به دنبال داشته و يکي از مهمترين عوامل بيکاري جوانان است و حتي کساني که مبادرت به قاچاق مي کنند، از اين تهديد و آسيب در امان نخواهند بود.

سردار نقدي قاچاق مشروبات الکلي، مواد مخدر و روانگردان را قسمتي از تهاجم همه جانبه فرهنگي دشمن عليه ملت ايران دانست و اظهار داشت: قاچاق اين مواد به کشور خطري جبران‌ناپذير است که جز تباهي و فساد براي جوانان ايراني هيچ ثمري ندارد.

جانشين فرمانده کل سپاه در امر بسيج تصريح کرد: متأسفانه بسياري از مردمي که با پديده قاچاق دست به گريبانند، از قبح، زشتي، آسيب ها و خطرات اين پديده شوم بي‌خبرند؛ بنابراين در ابتدا بايد از لحاظ فرهنگي، منکر بودن قاچاق براي مردم تبيين و خطرات آن براي اقتصاد و فرهنگ کشور به درستي بازگو شود.

وي در بيان مراحل مقابله و مبارزه با قاچاق گفت: پس از ارشاد عمومي و تشريح و تبيين مسئله، بايد به صورت جدي کار فرهنگي را در ارشاد چهره به چهره در خصوص فعالان عرصه قاچاق دنبال کرد و در نهايت با افرادي که حاضر به پذيرش مسئله نيستند برخورد قانوني و قضايي را در دستور کار قرار داد.

سردار نقدي تحقق «اقتصاد مقاومتي» در مناطق درگير با قاچاق را از مهمترين راهکارهاي تامين معيشت و مبارزه با قاچاق دانست و ادامه داد: بايد با توجه به شرايط، ملاحظات، استعدادها و ظرفيت هاي مناطق مختلف، طرح هاي اقتصاد مقاومتي براي تامين معيشت مردم و پيشرفت اقتصادي عملياتي شود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس