سخنگوی قوه قضاییه گفت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خروج مدیرعامل پدیده از کشور صحت دارد یا خیر؟ گفت: من این موضوع را تایید نمی‌کنم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در هفتاد و چهارمین نشست خبری با اهالی رسانه در رابطه با سالگرد حماسه 9 دی گفت: هفته گذشته سالروز حماسه 9 دی بود. در واقع 9 دی‌ماه سال 88 بعد از فتنه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران شد و برگ زرین دیگری را امت ولایتمدار و مردم ما به صفحات تاریخ انقلاب افزودند.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: از صداوسیما تشکر می‌کنم که در سالگرد این حادثه عظیم ابعاد خوبی از فتنه را بیان و آنها را یاد آوری کرد. در واقع 9 دی ماه حضور با شور و شعور مردم عزیزمان بود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: فتنه 88 می‌توانست ضربات سنگینی را بر کشور و انقلاب وارد کند که البته لطمات بسیاری را توانست وارد کنند. بعد از آن قضایا به حقوق مردم تعرض شد. به رای مردم بی‌احترامی شد. اموال مردم مورد تعرض قرار گرفت و دشمن طمع کرد و تحریم‌ها را علیه ایران تشدید کرد.

محسنی‌اژه‌ای افزود: صداوسیما و بسیاری از رسانه‌های دیگر در سالگرد این فتنه عظیم توانستند بخش عظیمی از این فتنه را روشن کنند، هر چه قدر از این توطئه عظیم دشمن می‌گذرد عمق این فتنه و عمق برنامه‌های سازمان یافته‌ داخلی و خارجی روشن‌تر می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضایی بیان کرد: حقیقتا این کار بزرگی که امت ولایتمدار ما کرد جای تقدیر و تشکر دارد و مجددا از مردم عزیزمان تشکر می‌کنم.

حسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره پرونده پدیده شاندیز، پلمپ شرکت‌های زیرمجموعه آن و میزان بدهی‌های این شرکت، گفت: طبیعی است که شرکت‌ها سهامدارانی دارند و نگرانی قوه قضاییه عمدتا از پیشامدهای احتمالی است که برای مردم به وجود می‌آید.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: از اینکه یک شرکت سهامی خاص اینگونه تبلیغ کند و سهام را با قیمت‌های بالا به افرادی بفروشد نگران هستیم که مشکلاتی برای مردم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه برخی از وزارتخانه‌ها و مراجع نیز شکایاتی در این زمینه داشتند، گفت: این موارد در جای خود قابل تعقیب است، اما عمده نگرانی‌های قوه قضاییه ایجاد مشکلات احتمالی برای مردم است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون کسی در این رابطه بازداشت شده است یا خیر؟ گفت: فعلا کسی بازداشت نشده است، اما افراد مختلفی اعم از دست‌اندرکاران، سهامداران و کسانی که در ایجاد این مسائل دخالت داشته‌اند و مدیران متخلف، تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درست است که این شرکت مجموعا 94 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و مرتکب کلاهبرداری شده است یا خیر؟ گفت: من قائل به این نیستم که این مبلغ وجود دارد ولی مسائل مطرح شده قابل بررسی است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در این رابطه دفاتر بعضی دلال‌ها پلمپ شده و دادستان نیز اقداماتی کرده و در جهت منع تبلیغات نیز اقدام شده است.

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه بخشی از موضوعات در رابطه با این پرونده از اختلاف بین دستگاه‌های عمومی و دولتی ناشی می‌شود، گفت: من قبلا نیز در این باره توضیح داده بودم که باید اختلافات بین دستگاه‌های دولتی حل شود. اگر اختلاف نبود چرا باید اجازه داده شود مجموعه‌ای تا این مرحله پیش برود و بعد ببینیم موارد خلافی وجود دارد یا اینکه اصل ایجاد آن خلاف است.

خبرنگاری نظر محسنی‌اژه‌ای درباره بودجه قوه قضاییه را پرسید و گفت آیا درست است که قوه قضاییه گزارش حاوی گلایه‌های خود را به مقام معظم رهبری تقدیم کرده است؟

سخنگوی قوه قضاییه در این باره گفت: ما از بعضی تنگناهای دولت مطلع هستیم اما با توجه به ماموریت‌هایی که بر اساس اسناد بالادستی، برنامه پنجم توسعه و قوانینی که سال گذشته و امسال به تصویب رسید است باید گفت اگر بخواهیم با بودجه‌ای که پیش‌بینی شده ماموریت‌ها را انجام دهیم حتما به مشکل برمی‌خوریم.

وی گفت: امیدواریم دولت و مجلس در این رابطه عنایت ویژه داشته باشند وگرنه برخی ماموریت‌های قوه قضاییه به ناچار بر روی زمین می‌مانند.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا قوه قضاییه در این زمینه گزارشی تقدیم رهبری کرده است یا خیر؟ گفت: ما نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم تا گشایشی حاصل شود تا قوه قضاییه ماموریت‌های خود را انجام دهد.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس