40 درصد سلاح‌های فرانسه در سال 2014 میلادی به عربستان فروخته شد و قراردادهای خرید سلاح از فرانسه 60 درصد کل قراردادهای امضا شده میان فرانسه و عربستان را تشکیل می‌دهد.

به گزارش مشرق، یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد، ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه در سفر خود به عربستان علاوه بر ولیعهد با امیر محمد بن نایف، وزیر کشور، سعود فیصل، وزیر خارجه عربستان و امیر متعب بن عبدالله، معاون وزیر دفاع این کشور دیدار کرد.

این منبع در ادامه گفت: طرفین در این نشست در خصوص اوضاع منطقه‌ای، جنگ با تروریسم، بحران سوریه و روابط دو جانبه در عرصه‌ نظامی و دفاعی بحث و گفت‌وگو کردند.

وزیر دفاع فرانسه در سفر خود همچنین با پادشاه عربستان که به علت بیماری ذات الریه در بیمارستان به سر می‌برد دیدار کرد.

رسانه‌های عربستانی نیز این سفر را عاملی در تحکیم روابط میان دو کشور ارزیابی کردند.

از سوی دیگر منابع وابسته به وزارت دفاع فرانسه اعلام کردند: 40 درصد سلاح‌های فرانسه در سال 2014 میلادی به عربستان فروخته شد و قراردادهای خرید سلاح از فرانسه 60 درصد کل قراردادهای امضا شده میان فرانسه و عربستان را تشکیل می‌دهد.

قرار داد تحویل سلاح‌های فرانسه به لبنان در چارچوب هدیه‌ای سه میلیارد دلاری که پیشتر عربستان قولش را به بیروت داده بود امضا شد.

تحویل اسلحه به لبنان سه سال زمان خواهد برد که این تجهیزات شامل هفت بالگرد مجهز به موشک‌های ضد تانک و هفت بالگرد ویژه حمل سربازان است.

پیشتر یک مسئول در وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد که به منظور مجهز کردن لبنان به سلاح مذاکراتی انجام شده و هدف از این مذاکرات تامین نیازهای نیروهای مسلح لبنان برای انجام وظایف امنیتی خود است چرا که نیروهای مسلح این کشور با کمبود تجهیزات نظامی رو به رو هستند.

در این قرارداد ذکر شده که علاوه بر بالگردها به منظور ارتقای توان نظامی ارتش لبنان چند خودروی زرهی، تانک‌، قایق‌های گشتی و تجهیزات ارتباطی به لبنان تحویل داده خواهد شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس