ارتش لبنان که براساس وعده های آل سعود و هبه های سه و یک میلیارد دلاری سعودی ها خود را آماده جنگ با تروریست های تکفیری می کند، حالا 47 موشک فرانسوی قدیمی ، خارج از رده و نم زده روی دستش مانده است.

به گزارش مشرق، روزنامه لبنانی السفیر افزود: لبنانی ها بعداز یک پروسه طولانی و جزر و مدهای سیاسی، مالی و اداری تحقق معامله نظامی فرانسوی ها و سعودی ها در چارچوب هبه سه میلیارد دلاری عربستان، 47 موشک میلان ساخت فرانسه را تحویل گرفتند.

ارتش لبنان تاکنون این 47 موشک را که بابت آنها فرانسه 600 میلیون دلار گرفته است، آن هم با سروصدای زیاد و تبلیغاتی گسترده تحویل گرفته است و حتی وزیر دفاع فرانسه برای تحویل این 47 موشک به بیروت آمد.

السفیر نوشت: اکنون مشخص شده است موشک های میلان قدیمی و از رده خارج شده که در زرادخانه های فرانسه خاک می خوردند، تحویل ارتش لبنان شده است.

این روزنامه به نقل از منابع بسیار آگاه افزود: رطوبت برخی از این موشک ها را از کار انداخته و غیرقابل استفاده هستند و ارتش لبنان خواستار تعویض آنها با موشک هایی شده که مطابق استاندارد و قابل استفاده، شده است.

السفیر به نقل از منابع فرانسوی خاطرنشان کرد: فرانسه با رد نظر ارتش لبنان اعلام کرده که این موشک ها سالم هستند و شاید در برخی تجهیزات جانبی آنها مشکلاتی کوچک باشد که قابل رفع هستند.

این روزنامه لبنانی تصریح کرد: در هر صورت این سئوال مطرح است که آیا موشک های میلان اولین و آخرین محوله سلاح فرانسوی بوده که در چارچوب هبه های سه و و یک میلیارد دلاری سعودی ها به ارتش لبنان تحویل شده است؟ چرا این همه تاخیر در تحویل سلاح ها صورت می گیرد در حالی که ارتش لبنان اکنون به آنها نیاز دارد؟ مشکل در پاریس ، ریاض و یا بیروت و یا هر سه پایتخت است؟

السفیر با بیان اینکه « حلقه مفقوده» در مسیر ریاض – پاریس – بیروت چیست؟ افزود: شاید دیگر این معامله سیاسی نظامی بعداز مرگ عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه متوفی سعودی و پایان دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان از سکه افتاده و حاکمان جدید سعودی علاقه ای به اجرای آن ندارند.

این روزنامه لبنانی به نقل از منابع نزدیک به ریاض اضافه کرد: حاکمان جدید سعودی گفته اند که این هبه ها ساقط نمی شوند اما تحقق وعده های داده شده پادشاه متوفی به وقت بیشتری نیاز دارد.

السفیر تاکید کرد: منابع سیاسی معتقدند که نباید جنگ سعودی ها علیه یمن و وادارشدن حاکمان جدید سعودی به تبدیل اولویت ها را نادیده گرفت زیرا تجاوز علیه یمن هزینه سنگینی را بر دوش عربستان گذاشته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشین تهران ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    عجب هبه ای.روغن ریخته را نذر امام زاده کردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس