کد خبر 377174
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳

منابع امنیتی عراقی اعلام کردند، عناصر گروهک داعش برای اولین بار به منطقه مرزی مشترک عراق با عربستان سعودی حمله کردند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری العربی الجدید نوشت: منابع امنیتی و محلی عراقی امروز یکشنبه اعلام کردند: گروه‌های تروریستی وابسته به دولت اسلامی " داعش " بعد از حمله به یک پست بازرسی عراقی، 4 نظامی این کشور را کشته و 11 نظامی دیگر را زخمی کردند و این نیروهای تروریست داعشی در واقع برای اولین بار به ایستگاه‌های مرزی ارتش عراق در مرز با عربستان سعودی حمله کنند.

یکی از مسئولان امنیتی محلی عراقی در استان الانبار در غرب عراق و هم مرز با عربستان سعودی در این رابطه به العربی الجدید گفت: دهها نفر از نیروهای تروریستی وابسته به داعش به سه ایستگاه امنیتی مرزی عراقی در مرز با عربستان سعودی حمله کردند که این حملات در مقابل روستای جدید "عرعر" صورت گرفت و این ایستگاه‌های مرزی هم بنام‌های عنازه ، البیار و الحجاج هستند و نیروهای نظامی ارتش عراق برای مدت دو ساعت با این نیروهای تروریست مهاجم درگیر شدند.

به گفته این مسئول محلی عراقی، نیروهای تروریستی بعد از رسیدن نیروهای امدادی هوایی ناگزیر به عقب نشینی از این منطقه و فرار شدند.

وی در این باره توضیح داد که در جریان این درگیری ها 4 نظامی عراقی کشته و 11 نظامی عراقی دیگر هم زخمی شدند که در بین این نیروها افسرانی با درجه نظامی سرتیپی دیده می شوند.

این مسئول امنیتی عراقی همچنین در این رابطه توضیح داد: شماری از اعضای گروه تروریستی داعش هم زخمی شدند که رقم دقیقی از زخمی‌های آنها به دلیل حمل تلفات آنها از سوی نیروهای خودی در دست نیست.

 دو کشور عراق و عربستان سعودی مرزهای طولانی با یکدیگر دارند و از جنوب تا غرب عراق امتداد یافته است و طول این مرزها بیش از 814 کیلومتر است و با استان‌های الانبار و مثنی عراق با عربستان سعودی هم مرز است و از سوی عربستان هم عراق با منطقه عرعر و رفحاء در خاک عربستان سعودی مرز مشترک دارد.

از سوی دیگر محمد الفهداوی عضو کمیسیون امنیت استان الانبار عراق هم در این باره به العربی الجدید اعلام کرد: هدف گروه‌های تروریستی داعش برای حمله به نوار مرزی مشترک بین عربستان سعودی و عراق و حمله این گروه تروریستی به ایستگاه های بازرسی مرزی با هدف مشوش کردن نگاه ناظران از مسائل بین المللی می باشد.

الفهداوی در این باره اعلام کرد: نیروهای عربستان سعودی در فاصله 3 کیلومتری از مرز عراق و عربستان مستقر هستند و منطقه ای که درگیری در آن صورت گرفته است حداقل 3 کیلومتر با نیروهای مرزی عربستان سعودی فاصله داشته است، اما در این رابطه نیروهای سعودی بعد از وقوع این درگیری برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی به حالت آماده باش در آمده اند.

وی می‌افزاید: اگر چه مقامات امنیتی سعودی بعد از دستورهایی که در این رابطه دریافت کرده بودند چندماه قبل اقدام به احداث موانع امنیتی و دیوار بتنی درپی اشغال شهر موصل به دست گروه‌های تروریستی داعش نمودند.  

این مقام امنیتی عراقی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: البته ممکن است این حمله داعش به منطقه مرزی با عربستان سعودی اهدافی را در بر داشته باشد، شاید آنها تصمیم گرفته‌اند از این پس این منطقه مرزی را ناامن سازند تا از این طریق برگه‌هایی را که در جاهای دیگر از دست داده اند جبران کنند و چند جبهه را به صورت همزمان برای نبرد به راه بیندازند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر تبریز اوغلی ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    شکر
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    من که شک دارم چاقو دسته ی خودش را ببره اما از یک چیزی مطمئنم که با مرگ عبدالله سعودی نا امنی وارد خاک عربستان میشه و حکومتش تضعیف و سپس نابود میشه و بعد سحر نزدیک است
  • احمد ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی
  • آنتی سعودی ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    ای خدا یعنی میشه این سگ هار برگرده و یخه ی صاحبش سعودی ملعون رو بگیره؟
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    بله بر میگرده ورهبر داعش پس مرگ ملک عبدالله و آشوب های داخلی ودرگیری های خونین بر سر حکومت ادعای خلافت وحکومت بر بیت الله را میکند و........
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    مرگ عبدالله حاکم حجاز- خروج بیرقهای سیاه و سیاه پوشان از شرق شام (عراق)- سفیانی با صلیب بر گردن (کراوات)
  • حسین ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    فیلم هندی زیاد میبینی نه؟؟؟ داداش آمریکا قبل از اینکه این فیلم سینمایی ای که شما تعریف کردی اتفاق بیفته یه دست نشانده رو معلوم کرده که الان هم داره آماده میشه سوگند بخوره... حداقل فیلم میبینی تخمه کم بخور که چربی کبد نگیری!!!!!
  • حسین ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    فیلم هندی زیاد میبینی نه؟؟؟ داداش آمریکا قبل از اینکه این فیلم سینمایی ای که شما تعریف کردی اتفاق بیفته یه دست نشانده رو معلوم کرده که الان هم داره آماده میشه سوگند بخوره... حداقل فیلم میبینی تخمه کم بخور که چربی کبد نگیری!!!!!
  • شاپرک ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    اگه به مرز عربستان رسیدن پس یعنی کل عراق را از شمال تا جنوب تصرف کردن !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس