کد خبر 377005
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵

نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند از محل بودجه‌های سنواتی تا ۵۰ درصد هزینه‌های تحقیقاتی یا ارتقاء وضعیت محیط زیستی، به واحدهای تولیدی دارای مجوز یا پروانه بهره‌برداری کمک کنند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان بررسی جزئیات لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور را ادامه دادند و ماده 13 و 14 این لایحه را به تصویب رساندند.

وکلای ملت در ماده 13 لایحه مذکور به دولت اجازه دادند که از محل اعتبارات بودجه‌های سنواتی تا 50 درصد آن بخش از هزینه‌های تحقیقاتی یا ارتقاء وضعیت محیط زیستی به واحدهای تولیدی دارای مجوز یا پروانه بهره‌برداری را که منجر به کسب حق امتیاز تولید کالا یا خدمات یا ثبت اختراع از مراجع ذی‌صلاح داخلی یا بین‌المللی شده است، کمک کند.

آیین‌نامه اجرایی این ماده نیز ظرف 3 ماه از تاریخ ابلاغ این قانون به پیشنهاد وزارتخانه‌های امور اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

بهارستان نشینان در ماده 14 نیز مقرر کردند در مواد 3 و 9 قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات مصوب 5 آبان 1389، عبارت "و شرکت‌های فناوری" به ترتیب به انتهای بند "ج" و بعد از عبارت "پارک‌های علم و فناوری" اضافه می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس