کد خبر 376847
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹

یک دانشگاه روسی تصمیم دارد طرحی با عنوان بانک DNA را با استفاده از DNA منجمد شده‌ی همه موجوداتی که تاکنون در زمین زیسته‌اند، راه اندازی کند.

به گزارش مشرق، یک دانشگاه روسی تصمیم دارد طرحی با عنوان بانک DNA را با استفاده از DNA منجمد شده ی همه موجوداتی که تاکنون در زمین زیسته‌اند، راه اندازی کند.

دانشگاه دولتی مسکو موفق به دریافت بزرگترین کمک مالی علمی کشور برای آغاز این پروژه شده که قرار است تا سال 2018 تکمیل شود و در یک منطقه به وسعت 430 کیلومتر مربع در این دانشگاه بنا خواهد شد.

جامع ترین بانک DNA جهان +عکس

این موسسه که کمک هزینه یک میلیارد روبلی (12٫6 میلیون پوند) را برای آغاز پروژه مذکور دریافت کرده، قصد دارد سلولهای با قابلیت تکثیر را منجمد و ذخیره کند.

این بانک‌ها به عنوان باغ‌وحش‌های منجمد شناخته شده‌اند که مشهورترین آن‌ها، باغ‌وحش سان‌دیگو است. کارکنان این مرکز تحقیقاتی از سال 1976 به منجمد سازی DNA و سایر مواد موجودات در نیتروژن مایع پرداخته‌اند. هم‌اکنون حدود 8400 نمونه از بیش از 800 گونه جانوری در این باغ‌وحش وجود دارد. بریتانیا نیز از پروژه کشتی یخ‌زده حمایت می‌کند که توسط کنسرسیومی از دانشمندان زیست‌شناسی، باغ‌وحش‌ها، موزه‌ها و موسسات تحقیقاتی اداره می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mohtaj ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    یکی از این موجودات عجیب و قریب حکام آل سعود هستند که باید دی ان ای آنها را ذخیره کرد و به آیندگان نشان داد که موجوداتی عجیب تر از دایناسورها هم روی کره زمین زندگی میکردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس