کد خبر 376530
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳

در جریان رقابتهای کشتی پهلوانی کشور در مشهدمقدس، پرویز هادی به عنوان پهلوانی کشور در سال ۹۳ دست یافت.

 به گزارش مشرق، رقابت‌های کشتی پهلوانی کشور امشب در سالن شهید بهشتی مشهد مقدس برگزار شد.

در این رقابت‌ها که با استقبال پرشور تماشاچیان مشهدی نیز همراه بود، رقابت‌های رده بندی و فینال مسابقات در وزن به اضافه 90 کیلوگرم برای تعیین پهلوان کشور یادواره برگزار شد.

در دیدار رده بندی این رقابتها، احمد میرزاپور از خراسان رضوی و امیر محمدی از خراسان شمالی به مصاف هم رفتند که در پایان میرزاپور با نتیجه 6 بر 2 به برتری دست یافت و جایگاه سوم را کسب کرد.

در مسابقه نهایی نیز پرویز هادی از آذربایجان شرقی مقابل جابر صادق زاده از مازندران قرار گرفت و در پایان با نتیجه 8 بر 2 حریف خود را شکست داد و صاحب بازوبند کشور در سال 93 شد.

رقابت های کشتی پهلوانی برای تعیین صاحب بازوبند پهلوانی سال 93 با حضور 49 کشتی گیر از 13 استان کشور به مدت یک روز در مشهد برگزار شد.

اکبر ترکان مشاور ارشد رییس جمهور، محسن مهرعلیزاده رییس فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای و کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک جوایز نفرات اول تا سوم این رقابت ها اهدا کردند.

علی دهقان و فریدون عابدین زاده به عنوان مربی و داور نمونه این مسابقات انتخاب شدند.

در دیدار رده بندی بین امیر محمدی از خراسان شمالی با احمد میرزاپور از خراسان رضوی که با تشویق بی امان تماشاگران مشهد همراه بود، میرزاپور با پیروزی 6 بر 2 برابر حریف خود، عنوان سوم را کسب کرد و محمدی هم چهارم شد.

همچنین جواد محجوب ملی پوش سابق تیم ملی جودو ایران از خراسان رضوی با پیروزی بر دیگر هم استانی خود یعنی محمد حسن زاده در رده پنجم کشتی پهلوانی کشور قرار گرفت.

چهره های شاخصی همچون پرویز هادی، جابر صادق زاده، احمد میرزاپور، آرش مردانی، جمال میرزایی، خشایار دهستانی و جواد محجوب در این رقابت ها حضور داشتند.

این رقابت ها با توجه به دستورالعمل اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر زیر مجموعه بودن کشتی های سنتی در فدراسیون های ملی و به منظور هماهنگی هر چه بیشتر در دو تایم سه دقیقه ای و طبق قوانین کشتی آزاد برگزار شد و تنها به پل رفتن باعث اتمام مبارزه می شود.

رقابت های کشتی پهلوانی قهرمانی کشور یادواره پهلوان باشی زنده یاد علیرضا سلیمانی در سالن شهید بهشتی مشهد و با مشارکت فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای برگزار شد.

نفرات اول تا سوم این رقابت ها به طور مستقیم جواز حضور در مرحله نهایی مسابقات انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد یا فرنگی را کسب کردند.

نفر اول درصورت احراز صلاحیت های لازم طبق آیین نامه پهلوان به دریافت بازوبند پهلوانی سال 1393 از طرف فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای نایل می شود.

طبق برنامه ریزی انجام شده بازوبند پهلوان سال 93 قرار است در مراسم تجلیل از مدال آوران بازیهای آسیایی سال 2014 اینچئون توسط رییس جمهوری بسته شود.

محمد حسن محبی، محمدرضا توپچی، ایوب بنی نصرت، حمید قشنگ، سید محمود میران، فردین معصومی، امین رشید لمیر، ابوالقاسم رایگان و رحیم عظیمی اعضای کمیته فنی این رقابت ها هستند.

رضا سوخته سرایی دارنده دو مدال نقره کشتی آزاد جهان و پهلوان کشور در سال 1354، محمدحسن محبی در سالهای 1363 و 1367، محمدرضا توپچی در سالهای 1366 و 1368، ایوب بنی نصرت در سالهای 1371 و 1372، محمود میران در چهار سال متوالی یعنی از 1373 تا 1376، امین رشید لمیر در سالهای 1380 و 1387، فردین معصومی در سال 1386 و حمید قشنگ در سالهای 1377، 1378 و 1381 پهلوان ایران شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس