بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا و دویچه‌وله با تیترهای خاص خود، سخنان روز گذشته رئیس قوه قضائیه را پوشش دادند.

به گزارش مشرق، رسانه های فارسی زبان غربی که همزمان با پنجمین سالگرد حماسه نهم دی تلاش کردند با بزرگنمایی موضوع حصر میرحسین، کروبی و رهنورد از کنار حضور میلیونی مردم در نهم دی بگذرند، روز گذشته با تیترهایی مغرضانه و هدفدار سخنان رئیس قوه قضائیه را پوشش دادند.
 
بی بی سی فارسی(BBCPERSIAN)، صدای آمریکا(VOA) و دویچه وله(Deutsche Welle) که به ترتیب ارگان رسانه ای دولت های انگلستان، آمریکا و آلمان محسوب می شوند، در تیترهای خود چنان وانمود کردند که گویا قوه قضائیه جمهوری اسلامی، به دلیل ترس از سخنان سران فتنه در دادگاه از محاکمه آن ها خودداری می کند.
 
آیت الله آملی لاریجانی روز گذشته گفته بود: «هرگاه مصوبه شورای عالی امنیت ملی در مورد سران فتنه تغییر یابد، دستگاه قضایی آماده برگزاری دادگاه است. البته باید بگوییم که دادگاه جای درددل کردن و سخن پراکنی و تحریک عواطف مردم نخواهد بود و این افراد در دادگاه باید از خود و عملکردشان دفاع کنند و پرونده این افراد نیز به اندازه کافی مملو از موارد اتهامی است.»

تحریف سخنان آیت‌الله لاریجانی توسط رسانه‌های فارسی زبان
 
سایت های فارسی زبان غربی با استناد ناقص به این بخش از سخنان رئیس قوه قضائیه و کنار گذاشتن بخش های دیگر، تیتر زدند:
 
آقای آملی لاریجانی به درستی گفته است که دادگاه، محل محاکمه، دفاع از خود و پاسخگویی به موارد اتهامی است نه سخن پراکنی و تحریک احساسات و دعوت دوباره به آشوبگری.
 
ولی مشخص نیست که چگونه و بر چه اساسی برخی رسانه های غربی این سخنان را به این سمت سوق می دهند که گویا رئیس قوه قضائیه گفته است که ترسی از محاکمه سران فتنه وجود دارد یا آن ها در دادگاه نمی توانند حرف خود را بزنند. آیا این را می توان جز "تفسیر مغرضانه" رسانه هایی که خود در فتنه 88 نقشی اساسی داشتند، نام نهاد؟
 
البته بهتر است بخش های دیگری از سخنان روز گذشته رئیس قوه قضائیه را هم مرور کنیم:
 
*** عده ای در رسانه ها و مجامع عنوان می کنند که این حصر خلاف قانون است و این افراد بسیار اشتباه می کنند؛ چراکه در حصر هیچ خلاف قانونی صورت نگرفته و مصوبه جلسه ای از شورای عالی امنیت ملی بود که ما نیز در آن حضور داشتیم و بر اساس مصالح در آن جلسه تصمیم گیری شد.
 
*** کسانی که قانون اساسی را می بینند و بحث حق و دادخواهی که در قانون اساسی مطرح شده را عنوان می کنند باید توجه داشته باشند که همه مواد قانون اساسی را با هم باید دید نه اینکه اصلی را بپذیریم و اصل دیگر را رها کنیم.
 
*** ما در محاکمه سران فتنه هیچ مشکل و خوفی از احدی نیز نداریم، پرونده های این افراد را به اندازه کافی مملو از موارد اتهامی می دانیم.
 
*** نتیجه بحث بنده این است که قوه قضاییه به لطف خدا به اندازه کافی اقتدار دارد و ما در وقت لازم که مجوز داشته باشیم به محاکمه این افراد خواهیم پرداخت.
 
*** ما احساس می کنیم مسأله تنها مسأله قضایی نیست بلکه اینها دوباره بساط ایجاد یک فتنه دیگری را دارند و می خواهند از یک کانال و مسیر دیگری این فتنه را دنبال کنند که بحمدالله نظام این مجال را نخواهد داد و مردم ما بابصیرت تر و فهمیم تر و آبدیده تر شده اند و مجالی برای فتنه های آینده نخواهند داد.


منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 1
    مرگ بر فتنه گران و حامیان داخلی و خارجیشان
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    چرا تفسیرش میکنی مشرق؟ ایشون حرفش رو صریح و روشن گفته رسانه های خارجی هم دقیقا حرف ایشون رو انعکاس دادن
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    بذارین این فتنه از یادها فراموش بشه هی تند تند تو بوق نکنید مباحث جدید و قدیم فتنه رو مردم هزارتا مشکل دارن بی سروصدا قال قضیه رو بکنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس