کد خبر 370728
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱

رادیوی مدافع حقوق بشریت که همه روزه برای اقلیت های چند ده نفره خود رابه آب و آتش می زند، جمعیت های میلیونی و صدها هزار نفره در کربلا و حقوق و مطالباتشان را نادیده گرفته و انگار نه انگار که وجود خارجی دارند.

به گزارش مشرق ,تعدادی از تیترهای مورد علاقه و توجه رادیو فردا که از نظر آن ها دارای ارزش تهیه خبر هستند در روز پنجشنبه از این قرار است:

- انتقادهای جهانی از آمریکا پس از انتشار گزارش سنا درباره سیا

- نگرانی خانواده رضائیان از "پیامدهای ویرانگر" زندان بر سلامت او

- وزیر فلسطینی به دنبال درگیری با پلیس  اسرائیل درگذشت

- قیمت جهانی نفت با پنج درصد سقور به مرز 60 دلار رسید

- روحانی: کاهش بهای نفت توطئه سیاسی برخی از کشورهاست

- ادامه افت قیمت نفت اوپک به رغم کاهش برخی از کشورهاست

- تکذیب و توضیح دولت درباره برداشت "غیرقانونی" از صندوق توسعه

 و .....


رادیوی مدافع حقوق بشریت که همه روزه برای اقلیت های چند ده نفره خود رابه آب و آتش می زند، جمعیت های میلیونی و صدها هزار نفره در کربلا و حقوق و مطالباتشان را نادیده گرفته و انگار نه انگار که وجود خارجی دارند. این رادیو همیشه مواردی چون راهپیمایی های سراسری مانند راهپیمایی روز قدس و راهپیمایی 22 بهمن و راهپیمایی نهم دی 88 و... در کشور را هم "حکومتی" می خواهند و حتی مدعی است تمام جمعیت شرکت کننده در آن به زور به صحنه آمده و یا تصاویر آنان از طریق نرم افزار فتوشاپ به وجود آمده است.

یکی از راهپیمایی ها و تجمعات میلیونی که رادیو فردا چشم دیدن آن را ندارد و به طور کلی منکر آن می شود، تجمع عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین (علیه السلام) است که در آستانه اربعین و در لبیک به توجه و تاکید رهبرمعظم انقلاب در هرچه باشکوهتر برگزارشدن آن، رو به سوی کربلایش کرده و عارفانه برای حضور در مراسم باشکوه عزاداری اربعین سالار شهیدان، بر هرچه ترس و تردید و تعلق است غلبه کرده و حسینی شده اند. جمعیتی که به بیش از 20 میلیون نفرهم تخمین زده شده اند.

در همین هفته اخیر بارها اخبار حضور یک میلیون ایرانی فقط در مرز زمینی مهران و شلمچه و چزابه گزارش شده که بدون وجود کمترین امکانات و تسهیلات تا ۲۴ ساعت پشت درها مانده اند برای خروج از مرز و پیوستن به این اقیانوس عظیم شیدایی.

اما در این میان سکوت، انکار و سانسور رسانه های معاند مانند بی.بی.سی، دویچه وله، صدای آمریکا، رادیو فرانسه و از جمله رادیو فردا که ادعای "آزادی بیان" آنها گوش فلک را کر کرده است، چیست؟ آیا این اجتماع بزرگ چند ده میلیونی از نظر حرفه خبری دارای "ارزش خبری" حتی در حد یک پاراگراف، نیست؟

نکته طنز ماجرا این است که در خط مشی این رادیو در سایتش آمده است: "رادیو فردا یکی از زیرمجموعه‌های نهاد اطلاعرسانی بینالمللی ایالات متحده آمریکاست که با هزینه کنگره آمریکا و زیر نظر شورای اطلاعرسانی بینالمللی دولت آمریکا اداره میشود. وظیفه شورای اطلاعرسانی بینالمللی آمریکا که از ادارات دولت فدرال محسوب میشود، تقویت و گسترش آزادی و دموکراسی از طریق انتشار آزادانه اطلاعات و اخبار دقیق و بی‌طرفانه است."

البته این رسانه های بی طرف!! همیشه با "میلیون" مشکل دارند، چرا که حتی راهپیمایی های میلیونی 22 بهمن را هم "حضور هزاران ایرانی" توصیف می کنند!

رسانه های استکبار بیش ازسه سال است که با موجی از اخبار مبالغه آمیز به ایجاد رعب و وحشت در دل شیعه پرداخته است. فتنه داعش را در بوق و کرنا کرده و هر روز از پیروزی عنقریب آنها و قلع و قمع محبان اهل بیت سخن می گوید.

دشمن میلیون ها دلار برای نشر اخبار وحشیگری های آنها در عراق و سوریه و سقوط امروز و فردای حکومت های آنها خرج کرده اند، اما امروز همه آنها را بر باد رفته می بیند و دریافته با وجود هجمه تبلیغاتی آن همه جنایت و تجاوز برای دلسردکردن شیعه، امروز داعش مانند پشه ای زیر دست و پای عاشقان اهل بیت له شده و دوست داران ولایت  نه تنها عقب ننشسته که مقاوم تر از قبل بر اصولشان تأکید دارند و هر سال هم با شیفتگی بیشتر پا در راه می گذارند.

رادیو فردا اصول حرفه ای خود را اینگونه بیان کرده است: "تمام گزارشگران و خبرنگاران رادیو اروپای آزاد – رادیو آزادی ملزم به رعایت اصول زیر هستند:

1)      دقت در نشر اخبار

2)      اصل بی طرفی

3)      تحلیل، تفسیر، سرمقاله

4)      لحن، زبان متعادل، اصل احترام

5)      پرهیز از تهییج

6)      موازین اخلاقی

حال باید دید که منتشر نکردن خبر راهپیمایی و تجمع میلیونی شیعیان در کربلا با کدام یک از این اصول رادیوی وابسته به سازمان سیای آمریکا مغایر است!! که حاضر به انتشار آن نیستند!

به راستی کسی که خود را به خواب زده، نمی توان بیدار کرد!

*شریان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    0 0
    بسی لذت بردیم... مرسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس