کد خبر 376159
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷

مجموعه «نیمه پنهان ماه» این هفته به مصاحبه با همسر شهید شیرودی و ورق زدن خاطراتی از زندگی این خلبان دلیر ایرانی اختصاص دارد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مجموعه «نیمه پنهان ماه» این هفته به مصاحبه با همسر شهید شیرودی و ورق زدن خاطراتی از زندگی این خلبان دلیر ایرانی اختصاص دارد.

«ما می‌ مانیم و با همین دو هلیکوپتری که در اختیار داریم مهمات دشمن را می‌ کوبیم و مسئولیت تمرد را می ‌پذیریم» اینها جملات مردی بود وقتی شنید بنی صدر دستور تخلیه پادگان ها و انهدام انبار مهمات را داده نتوانست تحمل کند که دشمن تا دروازه های شهرهای کشورش پیش آمده باشد و او فرار کند.

شهید چمران از شیرودی با عنوان ستاره درخشان جنگ های کردستان یاد کرده بود؛ و برخی صاحب نظران جنگ‌ های هوایی او را «نامدارترین خلبان جهان» نامیده ‌اند چنان که تیمسار فلاحی، رئیس ستاد مشترک ارتش درباره او گفته بود: ناجی غرب و فاتح گردنه ‌ها و ارتفاعات آریا، بازی دراز، میمک، دشت ذهاب و پادگان ابوذر بود؛ شیرودی غیر ممکن ‌ها را ممکن کرد.

مجموعه «نیمه پنهان ماه» که چندی است از شبکه افق سیما پخش می شود به مرور خاطراتی از زندگی شخصی و کاری شهدای دفاع مقدس اختصاص دارد و این هفته به سراغ شهید علی اکبر شیرودی رفته است.

شهید شیرودی خلبان هوانیروز بود و از ابتدای جنگ تا زمان شهادت در 1360، از رکوردداران انجام پروازهای عملیاتی در جهان شده بود.

شهناز شاطر آبادی در سال 1357 با علی اکبر شیرودی ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد؛ مصاحبه با خانم شاطرآبادی در این قسمت از نیمه پنهان ماه صورت می گیرد؛ برنامه ای که قرار است ساعت 19 روز چهارشنبه 10 دی ماه و تکرار آن روز بعد ساعت 15 از شبکه افق پخش شود.

امیر بنان تهیه کننده و یاسر انتظامی کارگردان این مجموعه هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس