کد خبر 375880
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲

مولوي عبدالحميد كه اين روزها به عربستان سعودي سفر كرده است، در گزارشي از ديدار خود با علماي سعودي خبر داد و اعلام كرد: بنده در اين ديدار به آن اظهار كردم كه براي دريافت حقايق درباره وضعيت اهل سنت به ايران بياييد و از نزديك شاهد آن باشيد و هرگز به اطلاعاتي كه از ديگران براي شما مي‌رسد،‌اكتفا نكنيد.

به گزارش مشرق، مولوي عبدالحميد امام جماعت اهل سنت زاهدان كه اين روزها در سرزمين وحي به سر مي‌برد، عصر روز گذشته به ديدار حجت‌الاسلام مجتبي عبدخدايي، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه رفت و با او درباره مسائل مختلف فرهنگي، داخلي و بين‌المللي به بحث و تبادل نظر پرداخت.

در ابتداي اين ديدار نماينده بعثه مقام معظم رهبري به تحليل وضعيت جهان اسلام و فتنه هائي كه مسلمانان با آن روبرو هستند پرداخت و بيان داشت: خوشبختانه در ايران اسلامي با انسجام و درايتي كه علماي اسلام داشته‌اند زمينه فتنه انگيزي محدود شده است.

وي با تشريح ابعاد جنايات گروهك داعش و ارتباط آنان با رژيم صهيونيستي، آن را توطئه اي از سوي قدرت‌هاي غربي جهت مهار كردن موج اسلام خواهي در دنياي معاصر ذكر كرد و افزود: اطلاعات موثقي از رفت و آمد سران داعش با رژيم صهيونيستي و ارتباط آنان با سران آمريكا وجود دارد. غربي‌ها از يك سوي ادعاي مبارزه با داعش را دارند و از سوي ديگر كمك مالي و تجهيزاتي به آنان مي‌كنند».

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه با بيان اينكه دولت‌هاي غربي ابتدا سعي كردند با نام گذاري دروغين بهار عربي بر جنبش‌هاي اسلامي آن را به انحراف كشند و هنگامي كه موفق نشدند، داعش را به صحنه آوردند، تاكيد كرد: وقتي برادران اسلام كنار هم مي‌نشينند عرصه را از دشمن مي‌گيرند و مانع از آن مي‌شوند كه اسلام خواهي به انحراف كشيده شود.

وي تصريح كرد: بحراني كه دولت‌هاي استكباري غرب ايجاد كرده‌اند تا تفرقه بين مسلمانان ايجاد شود، خوشبختانه با هشياري علماي اسلام و درايتي كه از خود نشان دادند خنثي گرديد و اجازه داده نشد كه اين اتفاق بيافتد و نتيجه اش را در وحدت و امنيتي مشاهده مي‌كنيم كه در ايران اسلامي وجود دارد.

در ادامه اين ديدار مولوي عبدالحميد گفت: امروزه ظلم‌هاي كه از سوي دولت‌هاي استكباري صورت گرفته است، سبب بيداري مسلمانان شده است.

وي تاكيد كرد: اشغال سرزمين‌هاي اسلامي از سوي رژيم صهيونيستي ظلم بود؛ ولي اين ظلم سبب بيداري امت اسلامي و خيزش ملت ايران شد. همچنين پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره) سبب به جوش آمدن حركت جوانان گشت.

مولوي عبدالحميد با ذكر خاطره اي بيان داشت: قبل از پيروزي انقلاب رهبر فقيد انقلاب به حج آمدند و در مني پولي كه جمع مي‌شد براي فلسطيني‌ها ارسال مي‌كردند. اين رفتار امام نشان مي‌دهد كه مسلمان‌ها بايد بيشتر با هم متحد باشند.

وي ادامه داد: دو سال پيش كه به حج مشرف شدم به همراه آقاي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت در سرزمين مني و در همايش وحدت شركت كرديم كه در اين نشست به وحدت جهان اسلام بسيار تاكيد شد و اين هم‌انديشي در ميان علماي سعودي نيز اثر گذار بود.

اين عالم سني گفت: در حال حاضر احساس مي‌شود كه فضاي سنگين گذشته وجود ندارد و همه به يكپارچگي و حدت بيشتر اهميت مي‌دهند و نسبت به گذشته نرم‌تر شده‌اند. حتي چندي پيش كنفراس ضدتكفيري كه در شهر مقدس قم با حضور علماي جهان اسلام برگزار شد بر محور وحدت تاكيد فراواني شد كه اين كنفرانس هم در جاي كه خود تاثيرگذار بود.

وي تصريح كرد: هم‌اينك امنيت و آرامشي كه در ايران است در جهان اسلام بي نظير است. بنده به علماي سعودي پيشنهاد كردم كه به ايران بيايد تا با شما در ايران ديدار داشته باشيم، و وضعيت اهل سنت را از نزديك مشاهد كند كه چگونه به فرايض خود در كنار ساير مسلمان هستند. وقتي اين گزارش‌ها را ارائه كردم آن‌ها نسبت به وضعيت اهل سنت در ايران ابراز خوشحالي كرد و متوجه شدند كه اطلاعات غلطي به آن‌ها داده مي‌شود.

در پايان اين ديدار نماينده بعثه مقام معظم رهبري به تشريح خدماتي پرداخت كه به زائران كاروانهاي اهل سنت ارائه مي‌شود، و بيان داشت: شرائط را فراهم كرده‌ايم تا روحانيان شما در كاروانها باشند و پاسخگوي امور زائران باشند.

مولوي عبدالحميد نيز بيان داشت: تشكر مي‌كنيم از بعثه مقام معظم رهبري كه در زمينه زائران و امور رفاهي آنان و نظم در امور بسيار خوب عمل كرده‌اند. اكثر زائران ما روستايي هستند وليكن دوستان بعثه حوصله داشته و خوب برخورد كرده اند.



منبع: پايگاه اطلاع رساني حج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    اگه راست بگوید که این حرف ها به وهابی های پلید زده که خوب هست.
  • کاظم ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    چرت نگو ناشناس
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    یعنی مشرق داشت خاطره گفتگوت با سفیر ایران در ترکیه رو یادمون میرفت که اینو گذاشتی عزیزم شعور مردم بالاست جون هرکی دوس داری از اینا دیگه نذارین
  • محسن تیفوس ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    1 0
    دفعه پیش که با مفتی وهابی هم دیدار کرده بود !
  • ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    1 1
    مگه عربستان قیم اهل سنت هست؟ که گزارش کار داده!
  • اهوازي ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    اخيرا ايشان جايزه حقوق بشر گرفتند. ايكاش ايشان اين جايزه را پس ميدادند و وارد اين بازي نميشدند.آيا مدعيان حقوق بشر نميدانند كه مولوي هم درباره بهاييت و ارتداد و زنان و..... با علماي شيعه هم نظر هستند؟؟؟؟؟اين يك فتنه حساب شده است.
  • اهوازي ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    1 0
    عربستان سعودي وهابي هستند و هيچ ارتباطي با اهل سنت ندارند.الازهر مصر بيشتر مورد وثوق است.
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    1 1
    الله جل جلاله مولوی رو حفظ کنه
  • ایرانی ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    احتمالا حکام سعودی به یمن قدم ایشان به شیعیان حمله کرده .
  • raptor ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 1
    ایرانی چرت نگو بیشعور
  • یک حنفی ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    1 0
    عربستان اهل سنت نیست، وهابی است
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    1 0
    اهل سنت عزیز کشور ما تا وقتی که چشمشون به عربستان یا الازهر یا هر جایی غیر از داخل ایران باشه در خطر هستند ما شیعیان 1000 سال جان کندیم تا مرکزیت معنوی را به قم آوردیم که از خارج برامون نسخه نپیچند. براردان اهل سنت چشم و گوشتون به علمای ایرانی خودتون باشه نه علمای عربستان و مصر و هر جای دیگه البته علمای اهل سنت هم باید اینطور باشند
  • مرجان ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 1
    مولوی که صدها ساله به رحمت خدا رفته حالا شمس رو بگی یا حافظ رو یه چیزی
  • کامبیز ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    شاه آ؛ل سعود داره میمیره رفته ازشاه جدید دستور بگیره
  • ناشناس ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 1
    وهابی بی تربیت خودتو لو دادی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس