کد خبر 375756
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱

ژنرال سابق ارتش لیبی که علیه دولت این کشور دست به کودتا زده، در گفت‌وگو با نشریه «فارین‌ پالیسی» گفت :نیروهای تحت امر او بزودی به پایتخت لیبی حمله می‌کنند.

به گزارش مشرق، «خلیفه حفتر» که از چند ماه قبل علیه دولت لیبی دست به کودتا زده، می‌گوید نیروهای تحت امرش بزودی به «طرابلس» پایتخت لیبی، حمله زمینی می‌کنند.

این ژنرال سابق ارتش لیبی که از اقامتگاهش در یک پایگاه نظامی در شهر «مرج» با نشریه «فارین پالیسی» گفت‌وگو می‌کرد، در این رابطه گفت: «حمله زمینی به پایتخت، نزدیک است».

حفتر 71 ساله که اسفند ماه سال گذشته به بهانه «مبارزه با تروریسم» شروع به مبارزه نظامی با پارلمان این کشور کرد و همزمان با ائتلاف شبه‌نظامیان موسوم به «فجر لیبی» نیز در حال جنگ است، افزود: «نمی‌توانیم همچنان دو دولت و دو پارلمان داشته باشیم. به همین خاطر فجر لیبی یا باید به فعالیت خود پایان دهد، یا همه آن‌ها را بازداشت می‌کنیم».

وی همچنین تصریح کرد که نیروهای تحت امر او، حملات بیشتری را علیه شهر «مصراته» انجام می‌دهند. این شهر که در شمال غرب کشور بحران‌زده لیبی واقع‌شده، در ماه‌های اخیر به مقر اصلی گروهک‌های شبه‌نظامی تبدیل شده است.

حفتر در بخش دیگری از این مصاحبه از قرارداد نظامی با یک کشور «شرق اروپا» پرده برداشت و گفت، بر اساس این قرارداد چندین میلیون دلاری، قرار است جنگنده‌های به‌روز، بالگرد و تسلیحات سنگین در اختیار وی قرار گیرد. این ژنرال سابق ارتش لیبی، با بیان اینکه هزینه این قرارداد پرداخت شده و او در انتظار تحویل این تسلیحات است، گفت این محموله میخ آخر بر تابوت دشمنان وی است.

لیبی از سال 2011 و پس از آنکه نیروهای ائتلاف سازمان «ناتو» برای سرنگون کردن «معمر قذافی» به این کشور حمله نظامی کردند، صحنه درگیری‌های گسترده و بی‌ثباتی بوده است. در حال حاضر سه شهر «طرابلس»، «مصراته» و «طبرق» به ترتیب از سوی دولت، شبه‌نظامیان و نیروهای حفتر، به سه مرکز قدرت در این کشور تبدیل شده است و هریک از این گروه‌های کنترل بخشی از کشور را در اختیار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس