کد خبر 375422
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷

یک اکانت جعلی با اسم سپاه پاسداران مدعی حضور رزمندگان سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در مرز فلسطین اشغالی شد. ادعایی که یک روزنامه صهیونیستی با تکیه بر آن خواست رسمیت بیشتری به این خبر و این اکانت بدهد.

به گزارش مشرق، از دیروز که خبر روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» با استفاده از توییتر جعلی سپاه پاسداران در زمینه حضور یا بقول این اکانت جعلی انتشار رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى در مرز فلسطين اشغالى به طور وسیع انعکاس یافت، تعداد فالوئرهای آن به نحو عجیبی بالا رفت. گویا انتشار این خبر در این روزنامه و دادن آدرس این اکانت تنها به این دلیل بوده است که این اکانت و چند اکانت دیگر مرتبط با آن، رسمیت یابد.

عجیب اینکه تصاویر مربوط به این توییت، از یک وبلاگ ایرانی برداشته شده بود، اما خبر به نحوی تنظیم شده بود که این اکانت محور بحث قرار گیرد.

{$sepehr_album_21424}

با جستجوی سریع در  توییتهایی که توسط این اکانت تولید یا بازنشر شده است، صرف نظر از غلطهای فاحش املایی و جمله بندی های ناصحیح؛ متوجه ادبیات عجیب و غریبی می شویم که با گفتمان فضای ارزشی حاکم بر ایران، اختلاف معنادار دارد.

استفاده بیش از اندازه از واژه "مجاهد" و تکرار آن در حقیقت دم روباهی است که از دل صدها توییت ارزشی و حماسی مربوط به مجموعه این اکانتها بیرون زده است و ماهیت واقعی گردانندگان آن را نشان می دهد.

از سوی دیگر، بیش از هشتاد درصد توییتهایی که در این مجموعه اکانتها تولید شده به زبان عربی است و این کم توجهی به  زبان فارسی، یکی دیگر از شواهد مربوط به این قضیه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 1
    اینها هنوز تو تخریب بسیجیان و ناهیان امر به معروف و نهی از منکر موفق بیرون نیامده شروع کردند به گنده تر از اونها طعنه زدن. داداش خیلی عجولید بابا. مردم ایران آگاه تر از این حرفها هستند.
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    آقا ناشناس اولی بهشون میگه داداش!داداش اسرائیل رو‌پیدا کردیم!:-D صرف نظر از شوخی مشخصه نویسنده این توئیت یک افغانی است.میدم پرنتش کنن خخخخخخخ
  • فریاد ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    لعنت خدا بر منافقین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس