رئیس بازرسی و ایمنی نیروی هوایی ارتش ویژگی‌های موشک بهینه‌شده هوا به سطح نیروی هوایی ارتش را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، موشک‌های بهینه شده هوا به سطح نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهارمین روز از رزمایش مشترک حضرت محمد رسول‌الله(ص)، مورد آزمایش قرار گرفت.

امیر خلبان منصور ونک رئیس بازرسی و ایمنی نهاجا در حاشیه رزمایش مشترک محمد رسول‌الله‌(ص) گفت: امروز موشک‌های هوا به سطح که توسط صنعتگران صنعت دفاعی کشور بهینه شده‌اند در میدان رزمایش آزمایش شد.

وی، بُرد عملیاتی این موشک‌های هوا به سطح را که خارج از بُردهای عملیاتی پدافندی موشک‌های دشمن است به عنوان یکی از نکات مثبت این موشک‌ها عنوان کرد.

رئیس بازرسی و ایمنی نهاجا نکته قابل توجه دیگر موشک‌های هوا به سطح را که امروز مورد آزمایش قرار گرفت؛ نقطه‌زنی آنها دانست که می‌توانند با دقت بسیار بالا به اهداف اصابت کنند.

امیر ونک که به عنوان ارزیاب نیروی هوایی ارتش در رزمایش حضرت محمد رسول‌الله‌(ص) حضور دارد، تصریح کرد: با سامانه‌های بکار رفته در این موشک‌ها، آنها می‌توانند خود را با سامانه هواپیما تطبیق داده و هماهنگ کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های پروازی همچون گشت‌های هوایی، دریایی و حمله به اهدف معین که برای بخش آفندی نیروی هوایی در نظر گرفته شده بود، بدون تأخیر و رویداد اجرا شد.

رئیس بازرسی و ایمنی نهاجا بر لزوم رعایت نکات ایمنی در پرواز جنگنده‌ها اشاره کرد و گفت: برای انجام یک مأموریت مطلوب ابتدا می‌بایست به تمام نکات ایمنی قبل از پرواز توجه کنیم، تمام کارکنان فنی و کلیه خلبانان قبل از انجام هر مأموریت در خصوص نحوه اجرای فعالیت خود توجیه می‌شوند و موظف هستند نکات ایمنی را دقیقاً مطابق دستورالعمل‌های ارائه شده مراعات کنند.

امیر ونک افزود: انجام بدون تأخیر کلیه پروازها در رزمایش مشترک آجا نشان‌دهنده این نکته است که کلیه کارکنان دخیل در این رزمایش اعم از کارکنان فنی نگهداری و تعمیرات و نیز خلبانان به حد بسیار بالایی از توانایی رسیده‌اند و خوشبختانه تا این مرحله از رزمایش هیچ موردی مبنی بر لغو و یا تأخیر در پرواز گزارش نشده است.

وی، یکی از اهداف برگزاری رزمایش حضرت محمد رسول‌الله‌(ص) را انتقال تجربه به نیروهای جوان دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    مرسی...الان کاملا فهمیدیم چه بهینه سازی هایی شده...
  • دوست ناشناس ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    آخه این تیترو ک نباید زد که...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس