کد خبر 374583
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶

دبیر سیاسی حزب موتلفه با تاکید بر اینکه جبهه پایداری در زمینه همگرایی دیدگاهی مانند سایر اضلاع دارد، از ادامه دیدارهای حزب متبوع خود با گروه‌های مؤثر و رجال سیاسی و مذهبی اصولگرا خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی دبیر سیاسی حزب موتلفه درباره جزئیات دیدار جبهه پایداری با مؤتلفه اظهار داشت: گفت‌وگوهای بین اضلاع اصولگرایی پس از انتخابات ریاست جمهوری 92 شروع شد و هدف این گفت‌وگوها در حال حاضر ارزیابی همگرایی مجدد اصولگرایان بر روی اصول است و مربوط به انتخابات هم نیست بنابراین گفت‌وگوهای زیادی از سوی اضلاع اصولگرایی صورت گرفته است.

انبارلویی با بیان اینکه جریانی که آقای تقوی به عنوان همگرایی اصولگرایان مدیریت می‌کند بخشی از این تلاش‌هاست افزود: در ملاقاتی که بین حزب مؤتلفه اسلامی با جبهه پایداری و پیش از آن با جبهه ایثارگران صورت گرفت مباحث حول همین موارد بود و در مجموع طرفین به این نتیجه رسیدند که روند همگرایی اصولگرایان منطقی است. دبیر سیاسی حزب موتلفه تصریح کرد: همگرایی اصولگرایان پس از انتخابات 92 کاملا تغییر کرد و همین تغییرات باعث شده که با آرایش جدیدی دور هم جمع شوند.

وی ادامه داد: در آسیب شناسی که اضلاع اصولگرا صورت دادند تجدیدنظر در نگاه نسبت به گذشته و علت اینکه ما نتوانستیم در سال 92 به همگرایی برسیم بحث شد و با این شرایط طرفین به سرعت جلو می‌روند و ما هیچ مانعی حتی مانع تئوریک بر سر راه خود نمی‌بینیم.

* اصولگرایان حاضرند برای وحدت از سلایق خود تنازل کنند

انبارلویی با تاکید بر اینکه این نگاه باعث شده که یک  تجدیدنظر در این زمینه انجام دهیم و با ساز و کار جدیدی حرکت کنیم در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان به هر قیمتی به وحدت می رسند، خاطرنشان کرد: بله، آن قیمت واقعا قیمتی است یعنی تفرق بین اضلاع اصولگرایی نتیجه‌ای جز شکست ندارد بنابراین همه حاضرند از سلایق خود تنازل کنند اما بر روی اصول پایدار بمانند و همین نیز رمز پیروزی اصولگرایان است.

این فعال سیاسی درباره دیدار با جمعیت ایثارگران و مباحثی که درباره جامعتین در آن دیدار مطرح شده است گفت: در اینکه یک نهادی غیر از رهبری و سطح پایین‌تر باید فصل‌الخطاب باشد هیچکس تردیدی ندارد اما برخی بر روی ترکیب جامعتین اشکال داشتند اما بر روی اینکه جامعتین فصل‌الخطاب باشد کسی نکته‌ای نداشت.

وی با بیان اینکه ما هم همین نظر را داریم چراکه اگر ترکیب جامعتین پاسخگو بود در انتخابات 92 به نتیجه می‌رسیدیم افزود: جامعتین فقط به معنای این دو تشکل روحانی نیست بلکه شامل روحانیت به معنای عام قضیه است.

انبارلویی درباره ادعای برخی که پایداری مانند انتخابات 92 در دقیقه 90 بازی را بر هم می‌زند نیز خاطرنشان کرد: این بحث که گفته می‌شود پایداری در دقیقه 90 بازی را به هم می زند اصلا درست نیست و آنها نیز در زمینه همگرایی دیدگاهی مانند سایر اضلاع دارند؛ ما به حال و آینده فکر می‌کنیم و از گذشته عبور کردیم.

این فعال سیاسی از ادامه این دیدارها با سایر گروه ها خبر داد و گفت: ما با تمام گروه‌های موثر و رجال سیاسی و مذهبی موثر در اصولگرایی گفت‌وگو خواهیم داشت.

وی در خصوص دیدار با ناطق نوری گفت: ما فعلا با ایشان دیداری نداشته ایم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس