کد خبر 374274
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶

با ارائه گزارش بیشترین ذخیره سازی نفت در آمریکا که به حدود ۷.۳ میلیارد بشکه رسیده است، قیمت نفت در بازارهای جهانی دوباره کاهش یافت و در مرز ۶۰ دلار ایستاد.

به گزارش مشرق، قیمت جهانی نفت امروز بار دیگر با کاهش 1.45 دلار مواجه شد.هر بشکه نفت برنت در بازارهای جهانی به قیمت 60.24 دلار و نفت وست تگزاس آمریکا بدون تغییر نسبت به روز گذشته به قیمت 55.84 دلار به فروش رفت.

در سایر محصولات فراوری شده هم هر گالن بنزین به قیمت 151.27 دلار عرضه شد، گازوئیل هم کاهش 6.75 دلاری داشت و به قیمت 554.25 سنت به فروش رفت

رویترز درباره دلیل کاهش قیمت نفت نوشت: بعد از اینکه آمریکا اعلام کرد ذخایر نفتی این کشور به صورت ناگهانی به 7.3 میلیارد بشکه، یعنی بیشترین سطح ذخیره، رسید قیمت نفت جهانی دوباره  کاهش یافت.

در این میان برخی تحلیلگران معقتد به کاهش فصلی قیمت نیز هستند.

یک تحلیلگر در این باره گفت: معمولاً فصلی هست که تولیدکنندگان و پالایشگاه‌ها شرایطی را برای ذخیره کنندگان به وجود می‌آورند تا میزان ذخیره سازی این ماده خام بیشتر شود و با وجود فراوانی عرضه، دیگر چاره‌ای جز ذخیره بیشتر نیست.

قیمت نفت از ماه ژوئن تاکنون بیش از 40 درصد کاهش یافته است، اخیرا اداره اطلاعات انرژی آمریکا قیمت 68 دلار را برای سال آینده پیش بینی کرد است اما در این میان تحلیل‌هایی مبنی بر سقوط نفت به 40 دلار حتی 20 دلار وجود داشته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس