کد خبر 374163
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰

مردي که با ترفند آشنايي با پول‌هاي ايراني اقدام به کف زني مي‌کرد،‌ توسط پليس دستگير و تصوير وي براي شناسايي شکات توسط پليس در رسانه‌ها منتشر شد.

به گزارش مشرق، در تاریخ 14 مهرماه امسال فردي با مراجعه به کلانتري 126 تهرانپارس به مأموران اعلام کرد فردي پس از سرقت عابر بانک حاوي رمز، اقدام به برداشت مبلغ 5 ميليون تومان وجه نقد از داخل حساب بانکي اش کرده است.

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع سرقت به شيوه کف زني و به دستور داديار شعبه يازدهم دادسراي ناحيه 4 تهران ، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "ساعت 10:00 مورخه 14 مهر ماه امسال در حال بازگشت از بازار ميوه وتره بار بودم که خودرو پرايد سفيدرنگي توقف کرد و راننده اش به سمت من آمد.

 اين شخص بگونه اي صحبت مي کرد که تصور کردم خارجي است؛ به قصد راهنمايي جهت آشنايي اين شخص با انواع پول هاي رايج کشور ، چند اسکناس و تراول را به او نشان دادم ؛ اين شخص در ادامه درخواست نشان دادن کارت هاي عابربانک را نمود که من نيز چند عابربانک همراه خود را به وي نشان دادم ؛ او نيز پس از ديدن اسکناس ها و کارت هاي عابر بانک ، همه را بازپس داد و بلافاصله سوار ماشين شد.

زمانيکه به منزل رسيدم، با مشاهده چند پيامک بانکي متوجه شدم که در چندين نوبت مجموعا مبلغ 5 ميليون تومان از حساب يکي از عابربانک ها خارج شده است !! ؛ بلافاصله به وارسي کارت ها پرداخته و متوجه شدم که يکي از آنها سرقت شده است " .

شناسايي تصوير متهم سابقه دار

با توجه به شيوه و شگرد سرقت انجام شده و شباهت آن با شيوه و شگرد کف زني توسط سارقين طايفه فيوج ، کارآگاهان به بررسي بانک اطلاعات مجرمين طايفه فيوج پرداخته و مالباخته با مشاهده تصوير متهمين اين طايفه موفق به شناسايي يکي از سارقين حرفه اي و سابقه دار به نام "مرتضي" (متولد 1352) شد که پيش از اين نيز به اتهام ارتکاب جرايم مرتبط با سرقت بويزه کف زني ، بارها دستگير و روانه زندان شده بود .

در ادامه رسيدگي به پرونده و با بررسي تراکنش هاي مالي عابر بانک مالباخته ، کارآگاهان اقدام به شناسايي چند مرکز خريد لوازم خانگي در منطقه شرق تهران کردند .

با مراجعه به مراکز خريد ، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که متهم در چندين نوبت به يکي از اين مراکز مراجعه داشته ؛ لذا آموزش هاي پليسي به تعدادي از کسبه مرکز خريد ارائه شد تا در صورت مشاهده مجدد متهم ، بلافاصله موضوع را از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 به پليس اطلاع دهند .

سرانجام در زمان مراجعه متهم به اين مرکز خريد در محدوده خيابان فرجام وي توسط کسبه شناسايي و با حضور مأمورين ، دستگير و در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

کف زن حرفه‌ای فیوج دستگیر شد +عکس

اعتراف به دهها فقره کف زني در سطح شهر تهران

با آغاز تحقيقات ، متهم پس از مواجه حضوري با شاکي صراحتا به سرقت از وي و همچنين دهها سرقت مشابه ديگر در سطح شهر تهران اعتراف کرد ؛ متهم در اعترافاتش عنوان نمود که با پرسه زني در سطح شهر و ضمن معرفي خود به عنوان تبعه کشور ترکيه و به بهانه آشنا شدن با پول هاي رايج کشور اقدام به سرقت به شيوه کف زني از رهگذران نموده است .

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافي ، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ ، در ادامه ي اعلام اين خبر با اشاره به تعدد محل هاي سرقت از سوي متهم گفت : "متهم در اعترافات خود به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف تهران بويژه در نياوران ، قيطريه ، شميران ، جردن ، اختياريه ، پاسداران ، شهرک قدس ، ولنجک ، اوين درکه ، دربند ، تجريش ، صاحبقرانيه ، ونک ، تهرانپارس ، حکيميه ، سراج ، ازگل ، فرمانيه و ... اعتراف کرده است ".

سرهنگ سعدالله گزافي ، با اعلام خبر انتشار بدون پوشش تصوير متهم ، عنوان داشت : "با توجه به تعدد سرقت هاي انجام از سوي متهم و به جهت شناسايي ساير شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است ؛ لذا از کليه شکات و مالباختگاني که موفق به شناسايي تصوير متهم شدند دعوت مي شود تا جهت طرح و پيگيري شکايات خود به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در سيدخندان – خيابان ابوذرغفاري – جنب کلانتري 120 سيدخندان مراجعه نمايند ".
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس