یوسف پیرزاده که ۱۸ ماه در زندان‌های آلمان زندانی بوده است، به رئیس جمهور نامه نوشت.

به گزارش مشرق، یوسف پیرزاده تاجر ایرانی که به‌اتهام واهی 18 ماه در زندان‌های آلمان زندانی بوده است، نامه‌ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور نوشت. بخش هایی از این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقاى دکتر حسن روحانى رئیس جمهور

بیش از یکسال و نیم از حضور شما در بالاترین پست اجرائی کشور مى‌گذرد. از اولین روزهاى انتخاب جنابعالی تاکنون مدیران شما از پاسخگویى و پیگیری پرونده‌اى ملى امتناع می‌کنند.

سه نامه من به خانم الهام امین‌زاده معاون حقوقی شما بی‌جواب مانده و برخورد تند دفتر آقاى محبی رئیس مرکز امور حقوقی بین‌المللى و عدم پاسخ به نامه‌نگاری‌ها حکایت از بی‌تفاوتى‌هاى زیر‌مجموعه‌هاى شما به حقوق ملى دارد.

من یوسف پیرزاده هستم که در ١٣٨٤/١٢/٤ به اتهام واهى تهیه لوازم و تجهیزات نظامى براى جمهوری اسلامی در کشور آلمان دستگیر و علاوه بر تحمل ١٨ ماه بازداشت غیرقانونی و انواع فشارهای جسمی و روحی، خسارات مادی زیادی را متحمل، پس از طى روند رسیدگى و عدم اثبات اتهامات و با هزینه شخصى و بدون دخالت و حمایت دولت در تاریخ ١٣٨٦/٥/٧ آزاد شدم و به کشور بازگشتم.

اینجانب در خصوص حداقل خواسته که احقاق حقوق فردی و ملی از دست رفته و مطالبه آن از بیگانگان در محاکم بین‌المللى مى‌باشد، از دولت جمهورى اسلامى بواسطه اتهام‌های وارده و منتسب به دولت و مسئولیت ذاتى و محوله در قانون اساسى کشور در طى هشت سال گذشته تقاضای مساعدت و پیگیرى را داشتم و در این خصوص به مراکز و نهادى مختلف اجرایى، حکومتى و نظارتى مراجعه و بعضاًً با تعدادى از مسئولین آن سازمان‌ها و نهادها ملاقات و گفت‌وگو داشتم که بررسى سوابق و مدارک تعجب و تأسف آنان را درپى داشت و وعده‌هایى در خصوص پیگیرى موضوع دادند که از نتایج اقدامات آنان به‌عنوان تنها ذینفع بى‌اطلاع مى‌باشم.

در دولت قبلى اگر کاری صورت نگرفت، حداقل دیدار با مسئولین ساده و نامه‌نگاری‌ها با پاسخى حتى کم‌رنگ بی‌جواب نمی‌ماند و با وعده امید زنده بود و شما با وعده امید، امیدهاى عده‌اى و باورهاى آنان را سرکوب و از بین بردید.

در سه دیدار با رئیس جمهور وقت آقاى احمدى‌نژاد امید به سامان گرفتن حقوق اتباع کشور و پیگیری آن از دوره مسئولیت شما به‌عنوان یک حقوقدان بیشتر بود ولى در حال حاضر شما و معاونین‌تان ... پاسخ نامه... در این خصوص را هم نمى‌دهید.

بدیهى است از بین بردن انگیزه‌هاى ملى و انقلابى با نابودى حقوق اتباع کشور جز اهداف بیگانگان است و شایسته نیست با شعار و عدم رسیدگى، پیگیرى و مسکوت گذاردن این موارد با عدم احقاق حقوق این افراد، دشمنان این مرز و بوم شاد و گستاخ گردند.

یوسف پیرزاده
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس