کد خبر 374111
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳

رئیس جمهور گفت: اگر بناست توسعه اولویت ما باشد لذا باید روابط ما با دنیا روابط سازنده باشد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام روحانی چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی اظهارکرد: قبل از هر چیز از مردم بسیار خوب استان به ویژه شهرستان بیرجند که استقبال مهربانانه ای از هیئت دولت داشتند سپاسگزاری می کنم.

وی بیان کرد: مشکلات استان استماع شده و راه حل ها را دنبال می کنیم و از مردم سایر شهرستانها به دلیل نبود فرصت برای حضور در آن شهرستانها عذرخواهی می کنم.

روحانی افزود: دولت و مجلس همواره در کنار هم بوده و کارهای کشور همواره با تلاش ها و پیگیریهای هر سه قوه با تدابیر رهبری انجام می شود.

رئیس جمهور بیان کرد: امروز را به عنوان روز هجرت پیامبر(ص) و تولد حضرت مسیح تبریک میگویم که این میلاد ویژگی های خاصی داشته و برای همه مردم جهان و مسلمانان و مسیحیان مبارک است.

توسعه؛ ندای واحد به گوش رسیده در سراسر کشور است

روحانی اظهارکرد: خوشحالم که ندای واحدی در سراسر کشور بوده و همه مطالبات و درخواستها همه در یک کلمه توسعه خلاصه می شود.

وی اظهارداشت: توسعه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و به طور کامل توسعه متوزان و جامع در کشور نیاز است و ما در دنیایی زیست کرده که نمی توانیم از دنیا جدا باشیم.

وی دنیا را دنیای ارتباطات دانست و گفت: دنیای امروز دنیای ارتباطات و جهان رقابت است لذا توسعه علمی و فناوری در هر کشوری می توان مسیر اقتصادی ما را تاثیر بگذارد.

روحانی گفت: در بسیاری از کالاهای ضروری اگر نتوانیم با دنیا رقابت کنیم باید بتوانیم خودمان را در کنا سایر کشورها در مسیر توسعه قرار دهیم.

وی به رشادت های مردم در انقلاب و جنگ اشاره کرد و گفت: اولین کشوری هستم که برا آزادی و دموکراسی مبارزه کردیم.

رئیس جمهور عنوان کرد: مجلس شورای ملی در زمانی ایجاد شد که در منطقه ما چنین مجلسی نبود اما توانسیم ما مجلس و عدالتخانه ایجاد کنیم.

روحانی با بیان اینکه در انقلاب شخصیت استثنایی مثل امام داشته ایم و امروز نیز نعمت وحدت و انگیزه دفاع از دین و وطن را داریم، تصریح کرد: منطقه ما امن ترین منطقه بوده و به امنیت و ثبات کشورهای دیگر کمک می کند.

رئیس جمهور به سبقه تاریخی کشور اشاره کرد و گفت: سابقه کهن ملت ما در همه جای ایران از جمله خراسان جنوبی مشاهده می شود.

وی بیان کرد: کشور ما دارای ویژگی های خاصی بوده و منابع و معادن فیزیکی و غنی خوبی داریم که جز کشوهای ممتاز هستیم.

وی به جایگاه ایران اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم  چابهار را به آسیای مرکزی متصل کنیم تحول بزرگی ایجاد کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه جایگاه بسیار ممتازی در منطقه داشته و از حیث نیروی انسانی وضعیت خوبی داریم، افزود: نمی توان گفت مشکلی نداریم اما از نیروی انسانی قوی برخوردار بوده و به لحاظ فناوری نیز در دنیا در رده های بالا قرار داریم.

یکی از اهتمام های دولت مسئله شرکت های دانش بنیان است

وی یکی از اهتمام های دولت را مسئله شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: در این ۱۶ ماه کارهای خوبی انجام و در سال آینده نیز برای صندوق نوآوری و َشکوفایی بودجه بیشتری در نظر گرفته ایم.

روحانی بیان کرد: امروز از این صندوق بیش از هزار شرکت دانش بنیان فعال شده که تحولی بزرگ در آینده کشور ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه انقلاب و جنگ علاوه بر وجهه مهم پیروزی تبعاتی را به دنبال داشته است، گفت: جنگ تحمیلی به همان میزان که جهادش از نظر فرهنگی یک تحول بوده اما ویرانی هایی داشته اما با ایستادگی به پیروزی رسیده و آثار آن را جبران می کنیم.

روحانی بیان کرد: هم اکنون نیز از تحریم‌ها عبور می‌کنیم و تمام تلاشمان این است تا از مشکلات با هزینه کمتر عبور کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از تحریم را کنار زده ایم گفت: پتروشیمی، صنعت خودرو، بیمه، کشتیرانی از تحریم خارج شده و دولت تلاش می کند از این معضل عبور کند.

روحانی گفت: اولویت ها یکی از مسائل کشور است لذا باید منابع محدود را با توجه به اولویت‌ها در کشور هزینه کنیم.

وی بیان کرد: همه کارهای دولت برای بودجه سالانه و برنامه ها به دلیل محدودیت منابع بوده لذا باید دید چه کنیم تا کسری منابع را از بین ببریم.

رئیس جمهور افزود: اگر بنا است کشور متحول شود باید همه تلاش کنند و باید دانست که در این راستا علم، فناوری، کار، کوشش و تلاش و رابطه درست با دنیا ضروری است.

روحانی گفت: طبق قانون اساسی برنامه و خط مشی بر عهده رئیس جمهور است لذا ما باید راهی انتخاب کنیم و اگر بناست توسعه اولویت ما باشد لذا باید روابط ما با دنیا روابط سازنده باشد.

وی گفت: باید برای توسعه کشور راه آهن، جاده، خط کشتیرانی، خطوط هوایی، علم و فناوری، صادرات و ... به دنیا وصل شود.

بخشی از اقتصاد مقاومتی توسعه صادرات است

وی با بیان اینکه بخشی از اقتصاد مقاومتی توسعه صادرات است، گفت: اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی داشته باشیم باید نیاز دنیا به ما بیشتر و نیاز ما به دنیا کمتر شود.

وی نیاز به سرمایه را یکی از نیازهای ما دانست و گفت: آب، راه، راه آهن، تجارت و ... همه نیازمند سرمایه است.

وی در خصوص ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال آب در استان خراسن جنوبی نیز گفت: بحث سر انتقال آب در داخل استان نه انتقال از خلیج فارس است بلکه باید دید چگونه با لوله آب را انتقال تا تبخیر کمتر شود.

وی در خصوص راه نیز گفت: ۱۰۰ کیلومتر راه نیز برای اجرا در مهلت تعیین شده بوده و کار ما با این مقدار تمام نمی شود و باید در کل کشور راهها را ادامه دهیم.

وعده ای به مردم می دهیم که امکان تحقق داشته باشد

روحانی گفت: راه آهن را بگوییم در این دولت متصل می‌کنیم شاید نشود؛ ما به دنبال حرف زدن نیستم و چون مطمئن نیستم نمی توان به مردم قول دهیم.

وی با بیان اینکه ممکن است راه آهن تا پایان دولت انجام شود، گفت: البته با تامین فایناس امیدواریم این مهم محقق شود اما به مردم قول الکی نمی دهیم.

رئیس جمهور بیان کرد: بنای ما در سفرها این است چیزی به مردم وعده دهیم تا لااقل در این دولت اجرایی کنیم.

روحانی گفت: این نکته که گفته شده استانها با هم برابر نیستند درست است و باید تعادلی ایجاد شود.

وی بیان کرد: استانهای جدید التاسیس نیاز به کار بیشتری داشته و دولت در این راستا تلاش می کند تا تعادلی را قدم به قدم انجام و مردم آن را مشاهده کنند.

وی بیان کرد: همه طرحهای بیان شده را دنبال می کنیم و باید از همه علم وفناوری خود در راستای اجرای طرح ها بکار بگیریم.

روحانی با بیان اینکه کمبود آب یک معضل در کشور است، فاضلاب مشکلی عمومی بوده، تحولات محیط زیست با توجه به آلودگی محیط زیست و خطر برای مردم خطرناک است، گفت: خیلی از مسائل در کشور وجود داشته که اولویت بندی و جذب سرمایه از مهمترین کارها است و در این راستا نیز دولت باید در ارائه تسهیلات و جذب سرمایه گذاران تلاش کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • الف ر ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    درود بر روحانی خدا تگهدارت
  • مهدی ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    پیشنهاد میکنم سفر استانی بعدی ایشان به یزد باشد.!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس