کد خبر 373338
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲

در جديدترين نسخه اندرويد که براي دستگاه هاي نکسوس و موتورولا منتشر شده، تغييرات ريز و درشتي نسبت به نسخه پيش نمايش به وجود آمده است.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، پس از انتشار نسخه پيش نمايش اندرويد آب نبات چوبي، به بررسي آن پرداختيم. در جديدترين نسخه  اندرويد که براي دستگاه هاي نکسوس و موتورولا منتشر شده، تغييرات ريز و درشتي نسبت به نسخه پيش نمايش به وجود آمده است.

در ادامه به بررسي اندرويد ۵ آب نبات چوبي و قابليت هاي جديد آن مي پردازيم. در مجموع از نظر ظاهري مي توان نسخه جديد اندرويد را يک جهش براي گوگل به حساب آورد.

طراحي متريال: زبان طراحي جديد ساده، تخت و جسورانه است. تقريبا مي توان گفت که اين سبک طراحي يک نسخه گوگلي از سبک طراحي iOS 7 است. حرکت و رنگ به عنوان اصلي ترين مولفه هاي طراحي متريال، براي مشخص کردن تعامل هاي اصلي با کاربر به کار گرفته مي شود.

بازطراحي نوار اطلاع رساني ها (Notifications): گوگل در نسخه ۴.۲ آب نبات پاستيلي امکاني را فراهم کرد تا کاربران بتوانند وقتي با يک انگشت نوار بالاي صفحه را به سمت پايين مي کشند به اطلاع رساني ها دسترسي يابند. در صورتي که کاربر با 2 انگشت اين کار را مي کرد، مي توانست به ميانبرهاي تنظيمات سريع دسترسي داشته باشد.در نسخه آب نبات چوبي اندرويد اين قابليت و همچنين ظاهر نوار اطلاع رساني ها و تنظيمات سريع به کلي تغيير کرده است. ديگر خبري از ژست دو انگشتي نيست.

در صورتي که انگشت خود را از بالاي صفحه به سمت پايين بکشيد با نوار نوتيفيکيشن ها مواجه خواهيد شد. به گزارش zoomit ،براي دسترسي به منوي تنظيمات سريع بايد يک بار ديگر منو را به سمت پايين لمس کنيد تا در زير اطلاع رساني ها تنظيمات مهم را مشاهده کنيد.

در صورتي که انگشت خود را دوباره به سمت پايين بکشيد منوي تنظيمات سريع نمايان مي شود. در نسخه هاي قبلي به عنوان مثال براي فعال کردن واي فاي، بايد آن را لمس مي کرديم و نگه مي داشتيم و براي دسترسي به منوي تنظيمات مرتبط با آن کافي بود صفحه را لمس کنيم.

در طراحي جديد اين بخش دربالا سمت چپ علامت واي فاي و در زير آن کلمه Wi-Fi مشاهده مي شود. در صورتي که علامت واي فاي را لمس کنيد، اين قابليت فعال مي شود و در صورتي که کلمه Wi-Fi را لمس کنيد و نگه داريد، وارد تنظيمات واي فاي مي شويد.

در کنار آن همين موضوع را براي بلوتوث شاهد هستيم.در نسخه هاي قبلي اندرويد اگر قابليت Auto Brightness را فعال مي کرديد، ديگر کنترلي روي روشنايي نمايشگر نداشتيد. اما در نسخه جديد، گوگل اين قابليت را با ويژگي جديد ديگري به نام Adaptive Brightness جايگزين کرده است.

بازطراحي صفحه قفل

(Lock Screen): يکي از عمده ترين تغييرات در اندرويد آب نبات چوبي مربوط به صفحه قفل است. در صفحه قفل جديد ديگر خبري از ويجت ها نيست. در وسط اين صفحه ساعت و تاريخ روز را مشاهده مي کنيد.

در پايين صفحه قفل در گوشه سمت چپ علامت گوشي تلفن را مشاهده مي کنيد. اين بدان معناست که اگر اين صفحه را به سمت راست بکشيد، شماره گير اجرا مي شود. در سمت مقابل، در گوشه سمت راست نيز علامت دوربين مشاهده مي شود. اين نيز بدان معناست که وقتي صفحه نمايش تلفن تان قفل است، اگر آن را به سمت چپ بکشيد اپليکيشن دوربين اجرا مي شود.

اپليکيشن شماره گير (Dialer): در بالاي اين اپليکيشن يک منوي جست وجو که امکان جست وجوي صوتي نيز دارد، قرار گرفته است تا به سرعت بتوان نام مخاطب مورد نظر را جست وجو کرد. در زير آن آخرين تماس برقرار شده يا از دست رفته، نمايش داده مي شود و در زير آن هم بخش اصلي قرار دارد که شامل 3برگه است.

برگه اول که Speed Dial نام دارد شامل مخاطبان محبوب است. وقتي در اين برگه هستيد يک شيء  دايره اي با علامت شماره گير در پايين در بخش وسط نمايش داده مي شود. با لمس آن شماره گير اصلي نمايش داده مي شود که مي توانيد شماره مورد نظر را وارد کنيد و تماس بگيريد.

برگه  دوم شامل فهرست تماس هاي اخير است و برگه آخرفهرست تمام مخاطبان شما را در بر دارد. وقتي به اين برگه ها مي رويد شيء دايره اي شماره گير از وسط به سمت راست نقل مکان مي کند. اين موضوع يکي از المان هاي طراحي متريال است.همچنان مانند نسخه قبل در صورتي که به اينترنت متصل باشيد، قابليت Caller ID وجود دارد.

پاپ آپ پيام و تماس هاي ورودي: در نسخه Lollipop اگر در حال انجام بازي، وبگردي، گشت زني در شبکه هاي اجتماعي يا داخل هر اپليکيشني باشيد، تماس ها و پيام هاي ورودي به صورت پاپ آپ در بالاي صفحه نشان داده مي شود و مي توانيد با استفاده از گزينه هايي که نشان داده مي شود، به عنوان مثال تماس ورودي را پاسخ دهيد يا رد کنيد يا به پيامک ورودي پاسخ دهيد يا آن را آرشيو کنيد.

Interruptions: قابليت Interruptions که پيشتر در آيفون با نام Do not disturb شاهد آن بوديم در نسخه جديد اندرويد وجود دارد. اين بخش از طريق منوي تنظيمات، صدا و اطلاع رساني در دسترس است. مي توانيد در تنظيمات مشخص کنيد که همه اطلاع رساني ها بلاک شود.

همچنين مي توانيد استثناهايي همچون پيام ورودي از شخصي خاص را نيز براي آن تعريف کنيد. علاوه بر اين ها، مي توانيد تنظيم کنيد که اين قابليت به طور خودکار هر شب يا تنها بعضي شب هاي هفته از ساعتي خاص تا ساعتي ديگر فعال باشد.

عمر باتري و قابليت Power Saver: گوگل در نسخه جديد قابليت Battery Saver پيشرفته را تعبيه کرده است. مي توانيد اين قابليت را به صورت دستي فعال يا براي آن تعريف کنيد که وقتي شارژ باتري به يک سطحي (۲۰ تا ۵ درصد) رسيد ،به صورت خودکار فعال شود.

فعال شدن اين قابليت کمي روي قدرت پردازشي دستگاه شما تاثير خواهد گذاشت و تمام پويانمايي ها و جلوه هاي حرکتي تلفنتان غيرفعال مي شود. نوارهاي پايين و بالاي دستگاه نيز به رنگ قرمز در مي آيد تا متوجه شويد که در حالت Battery Saver هستيد که با اتصال تلفن به شارژر به صورت خودکار غيرفعال مي شود.

جايگزين شدن اپليکيشن Photos به جاي Gallery: در اندرويد 5 اپليکيشن Photos که مدتي است کنار اپ Gallery روي اندرويد ارائه مي شود، به طور کامل جايگزين گالري شده است و کاربر مي تواند از طريق اين اپ به شکلي ساده تر تصاوير را به اشتراک بگذارد، از آن ها در فضاي ابري پشتيبان تهيه کند و با استفاده از ابزارهاي پيشرفته اي که در اين اپليکيشن وجود دارد، تصاوير را ويرايش کند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس