کد خبر 373818
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳

شرکت بوئینگ و شرکت کانادایی بلک‌بری به دنبال ارائه گوشی هوشمندی هستند که برای ارتباطات امنیتی بین آژانس‌های دولتی و پیمانکارانشان طراحی خواهد شد.

به گزارش مشرق، در صورتی که فردی قصد مداخله در امور گوشی را داشته باشد، این سامانه فناورانه، خود و تمامی داده‌هایش را نابود می‌کند.

این گوشی به حدی امنیتی است که بوئینگ آن را فقط به خریداران مورد تاییدش خواهد فروخت. شرکت بلک‌بری نیز وجود چنین پروژه‌ای را تایید کرده اما از ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

گوشی امنیتی Boeing Black برای عملکرد بر روی نرم‌افزار اندروید طراحی خواهد شد و از پلتفرم BES 12 متعلق به شرکت بلک‌بری استفاده خواهد کرد. گوشی موردبحث توسط یک شرکت پیمانکار دفاعی و هوافضا واقع در شیکاگو که در ساخت جت‌ها و هواپیماهای جنگنده فعالیت می‌کند، طراحی می‌شود.

گوشی مزبور تماس‌ها را کدبندی می‌کند و دوسیم‌کارته خواهد بود؛ چنین موضوعی امکان دسترسی آن به شبکه‌های چندگانه تلفن همراه را فراهم خواهد کرد. همچنین می‌توان این فناوری را طوری بازپیکربندی کرد که به حسگرهای بیومتریک و ماهواره‌ها متصل شود.

این سامانه دارای یک پورت HDMI خواهد بود که به آن‌ امکان متصل‌شدن به تلویزیون، یو‌اس‌بی، وای‌فای و بلوتوث را خواهد داد.

گوشی جدید کاملا مهر‌و‌موم‌شده ارائه می‌شود و هر تلاشی برای بازکردنش، منجر به نابودی انتحاری و حذف تمامی اطلاعات آن خواهد شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس