کد خبر 373274
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹

مشاور رییس جمهور در امور اقتصادی با بیان اینکه، ظرفیت کارشناسی دولت طی سال های اخیر بسیار صدمه دیده است، از احیاء سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، مسعود نیلی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بنابر تصمیم دو هفته پیش شورای عالی اداری، احیاء می شود و به محض امضاء رییس جمهور در روزهای آینده کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه، نهاد دولت بصورت عینی و ملموس بسیار ضعیف شده است، بر احیاء هرچه سریعتر توان کارشناسی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تاکید کرد و گفت: اینکه اسم این سازمان در دولت قبل تغییر کرده باشد زیاد مهم نیست بلکه نکته حائز اهمیت صدمه دیدن ظرفیت کارشناسی و مدیریتی نهاد دولت در سال های اخیر است.

نیلی ادامه داد: گرچه پس از انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور چندین معاونت جدید تشکیل شد، اما به دلیل اینکه دولت در گذشته این معاونت ها را زیر نظر خود برده و نیروهای فاقد تخصص لازم را در این معاونت ها به کار گرفته، ساختار و کارایی این سازمان دچار آسیب جدی شد.

وی با بیان اینکه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی می تواند از مهم ترین ارکان برنامه ریزی اقتصاد کشور باشد، بازگرداندن مجدد توان کارشناسی به این سازمان را مقداری دشوار دانست و گفت: این مسئله از جمله چالش های اصلی و پیش رو احیاء مجدد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.

نیلی افزود: نیروهای دارای تجربه و توان کارشناسی 20 تا 25 سال که به راحتی مسائل را می شناسند و صاحبنظر هستند، دیگر حاضر نیستند به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور آمده و کار کنند و از طرفی سال ها طول خواهد کشید که کارشناسان فعلی دولت نیز به مرز پختگی لازم برسند.

مشاور رییس جمهور در امور اقتصادی و استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف اذعان داشت: بازگشت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بعنوان دیرپاترین نهاد دولت به ساختار اولیه آن با توجه به شکاف ایجاد شده در تربیت نیروی متخصص به طور حتم مقداری زمان بر خواهد بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس