رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: عربستان سعودي پايه‌گذار و مروج گروه‌هاي وهابي تروريستي تکفيري مثل داعش است و دلارهاي بادآورده نفتي را هزينه رشد اين گروه‌ها کرده است.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر حسن فيروزآبادي با اشاره به دلايل تشکيل ائتلاف عليه داعش، يادآور شد: وقتي خطر داعش براي جهانيان و بشريت روشن شد آمريکا و حاميان داعش در منطقه در يک حرکت صوري و تاکتيکي ائتلاف عليه داعش را راه انداختند اما در عمل همچنان به کمک‌هاي مالي و تسليحاتي به اين گروه ادامه مي‌دهند.

فيروزآبادي اضافه کرد: عربستان با افزايش توليد نفت به آمريکا و غرب که ابرسرمايه‌داري جهان را نمايندگي مي‌کنند اطمينان داد که از نظر تأمين سوخت در مضيقه قرار نمي‌گيرند و از طرف ديگر با کاهش قيمت نفت و به تبع آن کاهش درآمدهاي کشورهاي ضد تروريستي منطقه که در برابر داعش مي‌جنگند را تحت فشار مالي قرار دادند.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين تأکيد کرد: امروز خيانت سران آمريکا و غرب بر همه مردم جهان آشکار شده است و اين‌گونه حرکت‌هاي توطئه آميز نمي‌تواند جلوي افول قدرت آمريکا، انگليس و ديگر متحدان آنها را بگيرد و مردم آمريکا و کشورهاي غربي با ايستادگي و مقاومت در برابر نمايندگان ابرسرمايه‌داري زنگ فروپاشي قدرت پوشالي غرب را به صدا درآوردند.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح در پايان اظهار کرد: امروز حرکت عربستان سعودي و همدستان حامي داعش کشورهاي منطقه را 500 ميليارد دلار متضرر کرده و از سوي ديگر قدرت‌هاي غربي را که در بحران مالي و رکود قرار گرفته‌ بودند، 300 ميليارد دلار تقويت مالي کرده است. بنابراين اکنون آزادگان جهان پرده‌اي ديگر از ماجراي سهم‌خواهي ابرسرمايه‌داران و غارت مردم جهان را در برابر خود مي‌بينند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس