روزنامه‌های اصلاح‌طلب چهارشنبه را با تمرکز خبری بر رخداد تروریستی پاکستان و بیانیه دفتر آیت الله هاشمی‌رفسنجانی آغاز نمودند؛ این‌بار آیت الله هاشمی‌رفسنجانی «خاطره‌گویی» نکرده است بلکه از روایت «خاطره» از سوی دیگران گلایه کرده است و از آنچه «خاطره‌سازی» و طرح مسائل خارج از «واقعیت» می‌خواند به شکوه و شکایت روی آورده است.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

****

روزنامه‌های اصلاح‌طلب چهارشنبه را با تمرکز خبری بر رخداد تروریستی پاکستان و بیانیه دفتر آیت الله هاشمی‌رفسنجانی آغاز نمودند؛ این‌بار آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی «خاطره‌گویی» نکرده است بلکه از روایت «خاطره» از سوی دیگران گلایه کرده است و از آنچه «خاطره‌سازی» و طرح مسائل خارج از «واقعیت» می‌خواند به شکوه و شکایت روی آورده است.

شکایت هاشمی از خاطره‌گویی خامنه‌ای/ هواپیمای گمشده بابک زنجانی کجاست؟/ ندا به نفع اصلاحات یا به ضرر اصلاحات؟روزنامه مردم‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری چهارشنبه را با تیترهای«قدرت‌نمایی با سلاخی کودکان پیشاور» و «پیگیری جدی پرونده‌های فساد مالی باید مطالبه اصلی جنبش دانشجویی باشد» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· حزب ندا ایرانیان تهدیدی برای اصلاحات نیست

«وحدت» یا «اختلاف» کدام یک در بدنه جریان‌های سیاسی کشور وجود دارد؛ هر دو جریان سیاسی رقیب یکدیگر را به بازسازی گفتمانی و تشکیلاتی به دلیل «اختلاف» و «شکاف» ترغیب می‌کنند. داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری ابتدا پیرامون فعالیت حزب ندای ایرانیان و وحدت در اصلاح‌طلبان اظهار داشت «ايجاد اين تشکيلات جديد قطعا تهديدي براي وحدت اصلاح‌طلبان نخواهد بود ما بايد فعاليت تشکل‌هاي جديد را جايگزين تشکل‌هايي بدانيم که در چند سال گذشته فعاليتشان به تعطيلي کشيده شد. در خصوص ضرورت تجديد حيات حزبي و تشکيلاتي در جريان اصلاحات ترديدي وجود ندارد. تعدد تشکل‌ها را نبايد به معناي عدم انسجام اصلاح‌طلبان تلقي کنيم. وي با بيان اينکه قدرت ليدرهاي جريان اصلاحات و هم‌عقيده بودن آن‌ها به نوعي وحدت جريان اصلاحات را تضمين مي‌کند، گفت: بنابراين ما نبايد نگران باشيم با اضافه شدن به تشکل‌هاي موجود خطري براي وحدت اصلاح‌طلبان ايجاد شود. نماينده اصلاح‌طلب مجلس هشتم با اشاره به فعاليت‌هاي اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آينده گفت: اينکه جريان مقابل تحت عنوان وحدت همايش‌هايي را برگزار مي‌کند، نشان از عمق شکاف‌هاي دروني اين جريان دارد و نشان مي‌دهد که اين شکاف‌ها بيش از آن است که به سادگي و با برگزاري تنها چند همايش بتوان آن‌ها را برطرف کرد. وي ادامه داد: جريان اصولگرا امروز با چند مشکل اساسي مواجه است؛ اول شکل‌گيري جريان افراطي تحت عنوان پايداري است که به نوعي جريان اصولگرا را دچار انشقاق ساختاري کرده از سوي ديگر اين جريان دو شخصيت مهم و تاثيرگذار خود را در ايام اخير از دست داده است. وي افزود: علي‌رغم تعدد تشکل‌ها در جريان اصلاحات همه مي‌دانند اصلاحات از حدود 20 حزب يا تشکل شکل گرفته که الان هم در‌‌ همان حدود است اگر هم تشکل جديدي در اين دوره اضافه شده به هر حال همچنان وحدت فکري و انديشه‌اي در ميان اصلاح‌طلبان حاکم است و نگراني خاصي براي از دست دادن وحدت ميان اصلاح‌طلبان وجود ندارد.»

شکایت هاشمی از خاطره‌گویی خامنه‌ای/ هواپیمای گمشده بابک زنجانی کجاست؟/ ندا به نفع اصلاحات یا به ضرر اصلاحات؟روزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار ‌‌چهار‌شنبه را به تیترهای «روز خونین پیشاور» و «دولت در گزارش وضعیت کشور نجابت به خرج می‌دهد» اختصاص داد.

· چرا به هاشمی‌رفسنجانی حمله می‌شود؟

مصطفی داننده در سرمقاله روزنامه ابتکار به این پاسخ این سوالات می‌پردازد که چرا امروز دوباره حمله به هاشمي رفسنجاني در دستور کار قرار گرفته است؟ آيا قرار است هاشمي بازهم در صحنه سياست ايران تاثيرگذار باشد که چنين حملاتي به او آغاز شده است؟ وی در پاسخ به این سوالات دولت‌ساز و مجلس‌ساز بودن هاشمی رفسنجانی را دلیل اصلی برمی‌شمارد و سپس نزدیکی انتخابات ریاست مجلس خبرگان را نیز دلیل دیگر برمی‌شمارد و در همین راستا نوشت«صحنه سياست ايران طي‌ها سال و ماه‌هاي آينده دچار تحولات گسترده‌اي خواهد شد و قطعا هاشمي رفسنجاني نقش اول اين تحولات را برعهده دارد. اولين گام در اسفند امسال اتفاق خواهد افتاد و آنهم انتخاب رئيس جديد مجلس خبرگان رهبري پس از درگذشت آيت‌الله مهدوي کني است. برهمگان واضح است که نفوذ کلام آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در مجلس خبرگان بسيار بالاست و نخبگان کشور برخلاف برخي از چهره ها، آيت‌الله را در مسير انقلاب و نظام مي‌دانند و معتقدند که تصميمات او موجب خير براي کشور خواهد شد.ترس بزرگ جريان مخالف هاشمي رفسنجاني رسيدن او به کرسي رياست مجلس خبرگان است. اين جريان فکري که نشان داده است ديگر حاضر نيست هاشمي رفسنجاني را در مقامي به غير از رياست مجمع تحمل کند تمام تلاش خود را انجام مي‌دهد تا به هر شکل ممکن تصوير رئيس جمهور سابق ايران را ميان خبرگان ملت و مردم خراب کنند. اين درحالي است که هاشمي رفسنجاني خود بارها و بارها اعلام کرده است که اگر افراد مورد نظر او مانند آيت‌الله هاشمي شاهرودي يا آيت‌الله واعظ طبسي براي رياست مجلس خبرگان نامزد شوند، براي پست رياست مجلس خبرگان نامزد نخواهند شد. اين افراد تصور مي‌کردند که هاشمي رفسنجاني به پايان رسيده است و حملات احمدي نژاد به او را آخرين تيرها به پيکره آيت‌الله مي‌دانستند و تصور مي‌کردند که ديگر او توان برخاستن از اين ميدان جنگ را نخواهد داشت. انتخابات سال 92 و نتيجه آن اما حکايت ديگري داشت و هاشمي نشان داد هنوز هم کارکشته ترين مرد صحنه سياسي ايران است. رسيدن حسن روحاني يار ديرين هاشمي به قدرت، پاياني بود بر آرزوي محوکردن آيت‌الله از عرصه سياسي کشور. »

شکایت هاشمی از خاطره‌گویی خامنه‌ای/ هواپیمای گمشده بابک زنجانی کجاست؟/ ندا به نفع اصلاحات یا به ضرر اصلاحات؟روزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «کشتار بی‌رحمانه کودکان» و «انتقاد از رسانه‌یی شدن مصوبات سری» اختصاص داده است.

· منشور حقوق شهروندی در کما !

یک سال قبل از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری منشوری به نام حقوق شهروندی برای آنچه پاسداری از حقوق شهروندان می خوانند در محافل سیاسی و رسانه ای منتشر شد که برخی از بندهای آن با شاخصه های حقوق اسلامی فاصله داشت؛ الهام امین زاده معاون حقوقي رييس‌جمهور در گفت‌وگو با روزنامه «اعتماد» از مطالعه دقیق حجت الاسلام روحانی نسبت به مفاد این طرح خبر داد و سپس پیرامون به بن بست رسیدن این منشور اظهار داشت«من به همه منتقدان مي‌گويم كه منشور حقوق شهروندي زنده است و يك جريان ملايم و با نشاط را طي مي‌كند. علاوه بر اين از سطح آكادميك جامعه گرفته تا مردم عادي پيگير اين منشور هستند. در جلسات هم‌انديشي مختلفي حضور پيدا مي‌كنيم تا در مورد اين منشور رايزني داشته باشيم. در بسياري از شهرها براي نخستين بار جلسات هم انديشي ملي حقوق شهروندي برگزار شده است و طيف دانشگاهي ما نيز به دنبال سياستگذاري در اين حوزه است. بايد توجه داشته باشيم اين خيلي مهم است كه چگونه سياستگذاري را انجام دهيم و در همين راستا با نخبگان وارد بحث و گفت‌وگو شده‌ايم تا متوجه شويم چگونه بايد فرهنگ حقوقي را در كشور نهادينه كرد.»

شکایت هاشمی از خاطره‌گویی خامنه‌ای/ هواپیمای گمشده بابک زنجانی کجاست؟/ ندا به نفع اصلاحات یا به ضرر اصلاحات؟روزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای«دست‌های پشت‌پرده گروگانگیری سیدنی» و«ساماندهی بخش مسکن در کوتاه‌مدت ممکن نیست» اختصاص داد.

· مبارزه با علت یا معلول فساد

صادق زیباکلام در یادداشت صفحه اول روزنامه شرق به چگونگی مبارزه با فساد در ساختار اقتصادی کشورمان پرداخته است؛ این استاد دانشگاه تهران نوشت« در کمتر کشوری به اندازه ایران، دستگاه‌های نظارتی و کنترلی وجود دارد و درعین حال، همه مسوولان و مدیران ما گزینش می‌شوند اما با وجود همه اینها، فساد، پیشروی کرده است. این «پارادوکس» از آنجا ناشی می‌شود که مسوولان، همواره خواسته‌اند با معلول‌های فساد مبارزه کنند و خیلی، روی علت‌های شکل‌گیری فساد، تمرکز نکرده‌اند. انتقاد و سخنی اگر درباره فساد بوده، این بوده که چرا مسوولان در مبارزه با فساد قاطعیت و پیگیری به خرج نداده‌اند؟ گویی؛ اگر مسوولان، قاطعیت و پیگیری به خرج دهند و با مصادیق فساد، سریع‌تر و قاطع‌تر برخورد کنند؛ مساله حل می‌شود و ما دیگر مشکلی به نام فساد نخواهیم داشت.» وی سپس معتقد است که قاطعیت با مفسدان تقلیل مبارزه با فساد است و راه حل مبارزه با آن مبارزه با معلول نیست بلکه باید با علت به نبرد پرداخت.

شکایت هاشمی از خاطره‌گویی خامنه‌ای/ هواپیمای گمشده بابک زنجانی کجاست؟/ ندا به نفع اصلاحات یا به ضرر اصلاحات؟روزنامه آرمان‌امروز

روزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «این تذهبون!» و «رمزگشایی از 2 هواپیمای گمشده بابک زنجانی» اختصاص داد.

· هواپیمای گمشده بانک زنجانی

روزنامه آرمان در صفحه سیاسی خود به دو فروند هواپیمای گمشده بابک زنجانی در شرکت قشم ایر پرداخته است؛ این روزنامه در همین راستا نوشت«اکنون این سه فروند ایرباس در شرکت هواپیمایی قشم ایر مشغول به کار است اما این تمام ماجرای زنجانی و هواپیما هایش در تاجیکستان نیست، وقتی وبسایت رسمی هواپیمایی قشم ایر را باز می‌کنیم به آماری از یک نوع هواپیما برمی‌خوریم که این تعداد و مالکیت آن با آنچه در وبسایت هوانوردی جهانی نوشته شده است متفاوت است. در حالی شرکت قشم‌ایر 5 فروند RJ را متعلق به خود می‌داند که در وبسایت رسمی هوانوردی مالکیت این نوع هواپیما متعلق به شرکت آسیا اکسپرس ایر لاین است.

سال 2014 طبق اخبار رسانه‌های تاجیکستان مدیر جدید شرکت هواپیمایی آسیا اکسپرس اعلام می‌کند 3 فروند هواپیما از نوع RJ در اختیار دارد. این در حالی است که حتی وب‌سایت این شرکت هواپیمایی از دسترس خارج است و صفحه فیسبوک آن نیز از سال 2013 به روز نشده است. در این رابطه و برای روشن شدن ماجرا پارسینه با شماره تلفن‌هایی که از این شرکت هواپیمایی ثبت شده است تماس گرفت اما کسی پاسخگوی تماس تلفن نبود، این عدم پاسخ دادن به تلفن در خصوص دیگر شرکتهای بابک زنجانی در تاجیکستان نیز صدق می‌کند.

ماجرا از این قرار است که شرکت قشم ایر مدعی مالکیت 5فروند هواپیمایی است که در سایت هوانوردی به نام شرکت آسیا اکسپرس ثبت شده است و همچنین طبق آخرین اظهار نظر مدیر شرکت آسیا اکسپرس 3 فروند از این نوع هواپیما در اختیار این شرکت است. با توجه به لیست ناوگان قشم‌ایر این 5 فروند هواپیمای RJ در داخل ایران فعال است در حالی که مدیر آسیا اکسپرس مدعی است 3 فروند از این هواپیما در خطوط تاجیکستان فعالیت می‌کند. حال این سوال مطرح می‌شود که اگر این نوع هواپیما توسط قشم‌ایر خریداری شده است، چرا کدهای ثبت شده متعلق به شرکت آسیا اکسپرس است. حتی اگر این 5 فروند به صورت اجاره‌ای در خدمت قشم ایر است چگونه مدیر تاجیکی مدعی حضور 3 فروند در دوشنبه است؟! و سوال دیگر اینکه دو هواپیمای RJ با اینکه در سامانه‌های ثبت هواپیمایی جهانی متعلق به شرکت تاجیکستانی است اما مدیر آسیا اکسپرس هیچ ادعایی در خصوص مالکیت آن ندارد، این دو فروند هواپیما کجاست؟! در تهران یا دوشنبه؟»

شکایت هاشمی از خاطره‌گویی خامنه‌ای/ هواپیمای گمشده بابک زنجانی کجاست؟/ ندا به نفع اصلاحات یا به ضرر اصلاحات؟روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «شوک طلای سیاه بر بازار» و «141 دانش آموز در آتش انتقام طالبان» اختصاص داد.

· گلایه هاشمی‌رفسنجانی از خاطره گویی

روزنامه ایران در ستون «دیگه چه خبر؟» صفحه سیاسی این روزنامه به بارتاب بیانیه اعتراض‌آمیز دفتر هاشمی‌رفسنجانی نسبت به مصاحبه آیت الله سید محمد خامنه‌ای پرداخته است؛ گروه سیاسی این روزنامه نوشت «دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با انتشار بیانیه‌ای به مسائل مطرح شده در مصاحبه حجت‌الاسلام سید محمد خامنه‌ای با نشریه «رمز عبور» واکنش نشان داد. در این بیانیه که عصر روز گذشته با تیتر«این تذهبون؟!» منتشر شد، با انتقاد از « متوسل شدن به نشریه‌ای وابسته به جریان انحرافی» و طرح مسائل خارج از واقعیت در این مصاحبه آمده است: آقای سید محمد خامنه‌ای، احتمالاً در روز رحلت امام و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران، نبودند وگرنه همگان می‌دانند که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چه نقشی در آن مقطع برای تعیین رهبری داشته‌اند که ادعا می‌کند: «ریاست جمهوری هاشمی مقدمه‌ای برای هماهنگ‌سازی امور و زمینه‌سازی برای ایجاد پایگاه قدرت و خیز به سمت آرزوی دیرینه پس از فوت امام بود، ولی قدری دیر شده بود و با حکمت و عنایت الهی و با تصمیم و رأی ناگهانی و تقریباً بی‌مقدمه مجلس خبرگان، [آیت‌الله] خامنه‌ای انتخاب شدند و کار از کار گذشت. در ادامه این بیانیه آمده است:«امروز دیگر حتی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در ایران می‌دانند که ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی پس از انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی بود.»در پایان این جوابیه آمده است: کلام آخر اینکه چرا کسانی که در جریان تصمیمات انقلاب، دفاع مقدس، توطئه‌های ریز و درشت ضد انقلابیون و منافقین در این کشور هستند، در این‌گونه موارد که بدیهیات انقلاب تحریف و تخریب می‌شود، سکوت کرده و برای دفاع از نظام اسلامی، داستان‌سرایی‌های تخیلی گروهی بغض‌آلود را پاسخ نداده و تماشاچی شده‌اند؟!»

شکایت هاشمی از خاطره‌گویی خامنه‌ای/ هواپیمای گمشده بابک زنجانی کجاست؟/ ندا به نفع اصلاحات یا به ضرر اصلاحات؟روزنامه شهروند

روزنامه اصلاح‌طلب شهروند با تیترهای «چشم‌هایی منتظرند» و «قتل عام 130 دانش‌آموز پاکستانی به دست طالبان» میزبان نگاه خوانندگانش بود.

· تقلیل اصلاحات به دوم خرداد

روزنامه شهروند در صفحه سیاسی خود به انعکاس اخبار مهم در شبکه های اجتماعی پرداخته است؛ در همین راستا این روزنامه نوشت «سایت ندای ایرانیان متعلق به صادق خرازی از مؤسسین حزب ندا، روز گذشته در سرمقاله خود نوشت: «متأسفانه برخی از فعالان سیاسی تاریخ اصلاحات در ایران را به دوم خرداد ٧٦ تقلیل می‌دهند. » این مطلب موج اول اصلاحات را متعلق به انقلاب مشروطه و موج پنجم را به روزهای پس از انتخابات ٢٤ خرداد نسبت می‌دهد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    اینهمه هاشمی خاطره گفت
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    هاشمی آبادانی است و همه آبادان به او افتخار می کنند مخصوصا خاطره هایش
  • عباس ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    این تذهبون! آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و ... حاج آقا! اینهمه خاطره گفتی، حالا یه نفر اومده یه ذره از خاطراتش رو بیان کرده این که دیگه ناراحتی نداره
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    یکی از شعارهای منافقین قدیم بعد ازانقلاب درمورد شهید مظلوم بهشتی این بود *بهشتی بهشتی طالقانی رو توکشتی*وباژنرال ایزن هاور مقایسه میکردندواونو گماشته امریکامیدانستندهمان زمان شهید بهشتی به همرزمش هاشمی فرمودندکه اسیاب به نوبته .منافقین جدید با ریش وچفیه به ارکانهای انقلاب میتازند.چرا نمیخواهید قبول کنید که دشمنان هاشمی دشمنان انقلابند
  • سلمان ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    بعد پروزه آیت الله سازی های اصلاح طلبان باری مهره های خودشون حالا شاهد پروژه تنزل دادن جایگاه افرادی هستیم که در مخالفت با اونها عمل کنند مثل کار روزنامه غربی مسلک « شرق » که آیت الله سید محمد خامنه ای رو حجت الاسلام خطاب می کنند ، ایشون برادر بزرگتر مقام معظم رهبری هستند و مراتب علمی ایشان بر منصفان پوشیده نیست سوابق مبارزاتی ایشان هم بسیار درخشانه که البته با تاسف کمتر سخنی از آن به میان میاد ، اطلاع دارم حتی پیش از انقلاب گروهی از جوانان شهرستان بهشهر که قصد ایجاد گروه مسلحی برای مقابله با رژیم شاه رو داشتند با مراجعه به ایشان در مشهد در باره این موضوع و نظر حضرت امام (ره) در باب مبارزات مسلحانه از ایشان کسب تکلیف می کنند . حالا اصلاح طلبانی که از سالها پیش برادر کوچکتر حضرت آقا یعنی سید هادی خامنه ای رو آیت الله می خوانند با چه رویی قصد تخفیف مقام علمی و سیاسی آیت الله سید محمد خامنه ای رو دارند اون هم فقط به دلیل اینکه مواضعی خلاف اونها رو گرفته
  • سلمان ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    بعد پروزه آیت الله سازی های اصلاح طلبان باری مهره های خودشون حالا شاهد پروژه تنزل دادن جایگاه افرادی هستیم که در مخالفت با اونها عمل کنند مثل کار روزنامه غربی مسلک « شرق » که آیت الله سید محمد خامنه ای رو حجت الاسلام خطاب می کنند ، ایشون برادر بزرگتر مقام معظم رهبری هستند و مراتب علمی ایشان بر منصفان پوشیده نیست سوابق مبارزاتی ایشان هم بسیار درخشانه که البته با تاسف کمتر سخنی از آن به میان میاد ، اطلاع دارم حتی پیش از انقلاب گروهی از جوانان شهرستان بهشهر که قصد ایجاد گروه مسلحی برای مقابله با رژیم شاه رو داشتند با مراجعه به ایشان در مشهد در باره این موضوع و نظر حضرت امام (ره) در باب مبارزات مسلحانه از ایشان کسب تکلیف می کنند . حالا اصلاح طلبانی که از سالها پیش برادر کوچکتر حضرت آقا یعنی سید هادی خامنه ای رو آیت الله می خوانند با چه رویی قصد تخفیف مقام علمی و سیاسی آیت الله سید محمد خامنه ای رو دارند اون هم فقط به دلیل اینکه مواضعی خلاف اونها رو گرفته
  • ابادانی ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    حالا منظورت از آبادانی بودن هاشمی چیست ؟ ابادان بقدر کافی از دولت سازندگی و اصلاحات ضربه خورده دیگر نیازی به مزه پرانی امثال جنابعالی نیست
  • aras ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    هر کسی هر چی دلش بخواد میتونه بگه ولی باید شاهد و قرینه هم برای صحبت هاش داشته باشه ، تو این زمینه آقای هاشمی میتونه به چنتا از دوستانی که اون موقع بودن اشاره که و شاهد بیاره تا حرف های آقای محمد خامنه ای رو رد کنه ولی تو این جوابیه از ارگان های نظام میخواد به صرف هاشمی بودن ایشون بیان با راوی برخورد کنن
  • هادی ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    گلایه هاشمی‌رفسنجانی از خاطره گویی انسان را یاد این شعر میاندازد .... ببری مال مسلمان و چو مالت ببرند. بانگ و فریاد برآری که مسلمانی نیست
  • علی ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    حرفهای افراد دست چندم در مورد استوانه های انقلاب باعث جلای بیشترشون میشه. دست آقای محمد خامنه ای درد نکنه که شبهه ها رو از ذهن ما می زدایند.
  • نسل اولی ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    تو از کدام بوته هویجی که هر دانه انارت به اندازه یک موزه ای کیوی من . امام فرمود ملاک حال فعلی افراد است .
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    جک نگو
  • مهدی مرادیفر ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    چرا یکبار هاشمی از سران فتنه اعلام انزجار نکرده وهنوز پس از پنج سال با ابر فتنه خاتمی رفاقت میکند واو سوابق خود را فدای فرزندانش که برهمگان روشن است که از رهبران فتنه بودند اعلام بیزاری نکرده است واین خود از بهترین دلیل است
  • جاسم ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    عامو کجاش ایی اوبادانیه ولک
  • بادمجون ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    ناشناس حان تو دیگه چقدر ساده ای همین را هم که گفتی دوسال رفسنچانی خاطره گویی کرد که تعریف صددر صد از خودشه حالا که شهید بهشتی نیست که میتونه باور کنه که این خاطره راست باشه تاره منافقین چه در قبل از انقلاب چه بعد از انقلاب بهترین روابط را با رفسنجانی داشته و دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس