کد خبر 372305
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه هیچ پیشرفت و نوآوری علمی در رابطه با هسته‌ای وجود ندارد، گفت: اصولگرایان می‌گویند که مسائل هسته‌ای 250 صنعت به وجود می‌آورد و من بارها خواسته‌ام تا یکی از آنها را به من بگویند.

به گزارش مشرق، صادق زیباکلام عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در میزگرد «درباره یک توافق» که با موضوع 10 سال مذاکرات هسته‌ای ایران برگزار شد،‌ گفت: هر وقت به مردم، مطبوعات و رسانه‌ها اجازه اظهارنظر در مورد آن داده نشده متأسفانه حاصل کار خوب از کار درنیامده است.

وی ادامه داد: اشغال سفارت آمریکا نیز اینگونه بود و اجازه داده نشد افکار و نظرات دیگر ارائه شود و تصمیمی بود که وحشتناک به زیان منافع ملی بود و همچنان از منافع ملی قربانی می‌گیرد.

زیباکلام تصریح کرد: به راه افتادن آمریکاستیزی هم همین‌طور بوده است. در مسئله جنگ نیز اجازه داده نمی‌شد مسائل گفته شود. زمانی که آتش‌بس برقرار شد تا به امروز همچنان بحث و گفت‌وگو در این رابطه وجود دارد و افراد مختلف پذیرش قطعنامه 598 را بر گردن هم می‌اندازند.

به گفته زیباکلام مسئله هسته‌ای هم از روزی که وارد سپهر سیاسی ایران شد حداقل تا قبل از توافق ژنو جزو تابوهای سیاسی بود، یعنی تنها سخنی که در مورد مسائل هسته‌ای می‌شد گفت این بود که این مسئله خوب است، حق مسلم ما است و دشمن برای اینکه به اسلام و انقلاب ضربه بزند با مسئله هسته‌ای ما مخالف است.

زیباکلام ادامه داد: مسئله‌ هسته‌ای یک ابزار برای پیشبرد سیاست خارجی و مسئله آمریکاستیزی، استکبارستیزی و غرب‌ستیزی شد.

وی افزود: کسانی که تلاش می‌کردند مسائل هسته‌ای را پیش ببرند آدم‌های انقلابی، اسلامی، غیرتمند و غیور شدند و کسانی که صحبت‌های کژدار مریض می‌کردند به قول احمدی‌نژاد خائن شدند.

وی خاطر نشان کرد: اینکه اجازه داده شد در رابطه با مسائل هسته‌ای صحبت شود یکی از دستاوردها و رویدادهایی است که اتفاق افتاده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: حداقل 8 سال در دولت اصولگرایان به دفعات این اتفاق افتاد که راجع به مسائل هسته‌ای برای روزنامه‌های مستقل‌تر مطلب می‌نوشتند و سردبیر روزنامه هم آن را به نزدیکترین سطل زباله می‌انداخت. آنها می‌گفتند در رابطه با مسائل هسته‌ای جز اینکه بخواهید تعریف کنید دیگر چیزی نمی‌شود نوشت و شورای عالی امنیت ملی دستور داده که مطالبی که مغایر با امنیت ملی است را منتشر نکنید.

زیباکلام اضافه کرد: من زمانی در یک جا گفتم هسته‌ای چه گلی به سر ملت زده است و فقط به خاطر این مسئله برایمان پرونده درست شد.

وی خاطر نشان کرد: پیدا شدن این فرصت، نه مدیون اصلاح ‌طلبان نه مدیون روحانی و نه مدیون توسعه سیاسی است، پیدا شدن این فرصت را مدیون اصولگرایان تندرو، جبهه پایداری و طرفداران احمدی‌نژاد هستیم.

وی ادامه داد: وقتی توافق ژنو امضا شد جریان دلواپسی به راه افتاد و این موضوع باعث شد برای اولین بار سیاست‌های کلی نظام در رابطه با بحث هسته‌ای با چالش روبرو شود.

زیباکلام گفت: از سال 82 به این سمت مسئله هسته‌ای کشور به جای اینکه نگاهش به سمت منافع ملی باشد به سمت مسائلی در جهت آمریکاستیزی و غرب‌ستیزی بود و متأسفانه هیچ‌وقت فرصتی به وجود نیامد که در مورد مسئله هسته‌ای غیر حکومتی صحبت شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران افزود: حکومت 2 استدلال در رابطه با مسئله هسته‌ای داشت. یکی از آنها این بود که می‌گفتند هسته‌ای باعث پیشرفت‌های علمی فراوانی می‌شود و استدلال دوم هم این بود که می‌گفتند هسته‌ای باعث به وجود آمدن صنایع انبوهی در کشور خواهد شد. احمدی‌نژاد هم در جایی گفت که مسئله‌ هسته‌ای 250 صنعت به وجود می‌آورد بنابراین چون غربی‌ها نمی‌توانند پیشرفت ما را ببینند با ما مخالفت می‌کنند.

وی ادامه داد: من بارها از اصولگرایان پرسیدم حداقل یکی از این 250 صنعتی که هسته‌ای به وجود می‌آورد بگویید. هیچ پیشرفت و نوآوری علمی در رابطه با مسئله هسته‌ای نه تنها در ایران بلکه در هیچ کشوری وجود ندارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 107
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 53
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    می کشد مار . می گوید بخوان مار.
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    یکی این بنده خدا رو از برق بکشه بابا... هلاک شد از بس چرند بافت.یکی نیست بگه مرد نا مومن برای معروف شدن و جنجال به راه انداختن کارهای بهتری هم هست... اگر کمی . فقط کمی شرایط ایران و جهان رو درک میکردی متوجه میشدی که این حرفها تماما برای عوام فریبی هست و گرنه کسی که اسم استاد رو یدک میکشه باید اونقدر درک استراتژیک و یا معمولی از شرایط کشورش داشته باشه و بفمهمه که در جبهه ی جنگ نابرابر .یک قدم به عقب یعنی تسلیم شدن ... گرچه ایشون بلکل دشمنی رو متصور نیستند.لابد. دانشمندان هسته ای ما شهید نشدند.لابد رژیم جعلی صهیونیست با بیش از ۳۰۰ کلاهک اتمی ما رو تهدید نمیکنه یا آمریکا گذینه های رو میزشو ۳۵ سال به رخ نمیکشه..لابد اگر ایران بشه یه کشور مثل عربستان یا مثلا اردن ایشون بیشتر خوشحال میشه... یکی به این بابا حالی کنه که کشور ما داره تاوان ایستادگی در مقابل کل جبهه ی خصم و پلیدی رو میده (کل جبهه ی خصم)
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    در ضمن . اگر ایستادگی های رهبری در دوره خاتمی نبود.واگر ایستادگی های دولت قبل و پشتیبانی رهبری نبود. آیا آقایون الان با یه سری تاسیسات نیمه تعطیل و پلمپ .الان برگ برنده ای داشتند تا این به اصطلاح موفقیت رو به اسم خودشون ثبت کنند؟ عزیز دل برادر .. ملت ایستادگی کردند.ملت هزینه دادند.ملت شهید دادند... حالا میگی به چه کار میاد؟؟؟ الان میشه بگی شما و این تز های خوشکلت به چه کار اومدی ؟ یکم فکر کنی حرف بزنی خوبه به خدا دکترررررررر!!!!!!!!!
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    تیتر به خبر نمی خوره
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    1- مسئله انرژی است که برای پیشرفت هر کشوری بخصوص کشورهای در حال توسعه که بخواهند پیشرفته شوند فوق العاده مهم است. تامین این انرژی با نفت یعنی هدر دادن سرمایه. 2- مسئله نفت است که در چند سال آینده ذخایر دنیا به شدت کاهش پیدا خواهند کرد و ایران از معدود کشورهایی است که این ماده حیاتی را خواهد داشت و تصور کنید که مجبور باشد آنرا بسوزاند تا انرژی فراهم کند (و آنرا مفت مفت به کشورهای دیگر بدهد تا اموراتش بگذرد) 3-مسئله فوق مهم دیگه که شاید از دو مورد دیگه مهمتر باشه اما درکش برای برخی دشواره اینه که روحیه و تفکر ما میتوانیم را به تمام اقشار جامعه از کوچک و بزرگ و کارگر و محقق و ... تزریق کرده و این یعنی به حرکت درآمدن موتور محرک یک ملت. 4- فکر میکنید چرا این چند کشور خارجی دارند اینقدر فشار میارند؟ بخاطر سلاح هسته ای؟ اگر ایران میخواست تا حالا نمیتونست سلاح هسته ای داشته باشه؟ اگر بخواد داشته باشه نمیتونه؟
  • ابراهیم ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    از کسی که مخالف نظام اسلامی است ودرک عمیق از قدرت نظام اسلامی ندارد حتما انتظار روحیه استکبار ستیزی دارید بارها مطلب نوشته ام این اقا را با هذیان گوییهایش صاحب نظره ندانید
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    اگر در دوران ننگین قاجار اکثریت ملت از امثال این آقا نبودند الان مجبور نبودیم برای اقتدار و آسایش آیندگان زجر بکشیم!آقای به ظاهر متفکر اگر از چند هزار سال قبل در ایران همه مثل شما می اندیشیدند و اندشه هاشونو به بقیه تزریق می کردند،الام نامی از ایران و تاریخ پر عظمتش نمی موند.هر چند در گوشت فرو نمیره اما میگم تا شاید اثر کنه ...اینکه آینده فقط چند روز نیست که ما فقط به فکر خودمان باشیم.آینده به درازای هزاران و شاید میلیون ها سال دیگه ست که اگه الان هزینه ندیم باید برای تمام این مدت ملتمون و نسل های بعدمون زیر دست بیگانگان(و حتی کشوری هسته ای مثل پاکستان)باشند و فقط دم از پز روشنفکری بزنند و صد البته با غیرتهاشون هم فقط ما رو نفرین کنند که چرا اندگی بفکرشان نبودیم.
  • اهوازی ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    صنعت وطن فروشی که امثال آقای زیبا کلام از بابت آن نان میخورند.
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    یعنی ما هسته ای رو کنار بزاریم مشکلمون با غرب حل میشه زهی خیال باطل گاهی وقتا یه بجه از خیلی بزرکان بهتر میفهمه...
  • 4444 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    درود بر زیباکلام
  • سرباز ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    میگم کلیه تجهیزات هسته ای رو بار کشتی کنیم بفرستیم آمریکا مثل سرهنگ نافقید قذافی شاید انجوری دست از سرمون بردارن بعدش احتمالا بعد از اون موقع هم جناب زیبا کلام به علوم فضایی ایران میاد گیر میده !!!
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    1 0
    برادر ناشناس بجای این توهین ها و خیالبافی ها لطف کنین به سوالات جناب صادق زیبا کلام جواب بدین انرژی هسته ای چه سودی در مقابل این همه هزینه برای این کشور و منافع ملت داشته است؟؟؟؟
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    گویا بعضیها از این پیشرفتها گِل به سر می شوند! چند سال پیش بوشِ جنگ تمدنها هم با یه حساب دو دوتا هفتا! به ایرانیا و آقای گفتگوی تمدنها، پیشنهاد داده بود که به جای هسته ای شدن تا می توانند نفت بسوزانند!
  • رضا ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    لابد اگر فردا به صنایع موشکی ما گیر دادند، بگیم این صنعت چه گلی به سر ما زده و همینطور الی آخر؟؟؟؟ راستی علوم سیاسی که شما تدریس می کنید چه گلی به سر مردم زده؟؟؟؟؟
  • شیعه امام ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    ماهیچ موقعه هسته ای برای مان مهم نبوده ونیست ولی این رابدانیدکه حقمان است هرکس می تواندازآن بگزردولی من به هیچ وج نخواهم گذشت دشمن ماازخودما می ترسدنه این هسته ای چون می داندانتقام خود راخواهیم گرفت چه بخوان چه نخوان ما ازخونی که ریختندنخواهیم گذشت چه مذاکره کنیم چه نکنیم ماشیعیان امام حسینیم باید بداندکه اسرایل یک روزقبرستان خواهدبودودراین موضع کسی دخالت کند کشورش اززمین محوخواهدشد
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    مگه ما بمب هسته ای داریم که برگ برنده باشه. اتفاقا غرب حالا یه چیز داره تا با اون تحریم های وسیع به راه بندازه
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    اگه امثال شما آقایون باشن که مثال شما مثل خوارج در زمان مولا علی (ع) است که سطحی نگرین . شیعه باید زرنگ باشه ، تقیه داشته باشه ، شما هر کی بر خلاف شما حرف می زنه فکر می کنید میخوان تسلیم بشن ولی از اول اگه هوشیارانه کار می کردیم و درست حرف می زدیم . الان هم هسته ای بودیم و هم اقتصاد قوی و تو دنیا تاثیر گذار . اما صد افسوس...
  • پسر شیک پوش ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    حکایت همون نفته که اول که استخراج میشد بهمون میگفتن اینا به هیچ دردیتون نمیخوره !
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    1 0
    واقعا شماها همه چیز و با هم قاطی می کنین . تسلیم هرگز. ولی نفهمی و حماقتم هرگز. ولی داره ضررهای غیر قابل جبرانی به اقتصادمون وارد میشه . کاش میفهمیدین
  • یا مهدی ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    من یه سوال دیگه مطرح میکنم. اصلا اگر بیخیال هسته ای شویم دست از سر ما بر می دارند؟؟
  • هادی ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    یکی سراین ناشناس وازتوبرف دربیاربیرون
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    انرژی هسته ای اگر برای کشور منفعتی نداشت! غرب این همه سال بدنبال توقف کامل آن نبود! جهت اطلاع این جناب زیبا کلام که سابقه حمایت از اسراییل دارم و این اظهارات مضحکانه و غیر کارشناسی را بیان می کنه باید عرض شود که چند وقت پیش وزیر بهداشت از نقش انرژی هسته ای در پزشکی بطور مفصل صحبت داشتند که برای آقای زیباکلام خالی از لطف نیست که این اظهارات وزیر را ببینه! از طرفی اگر انرژی هسته ای بی فایده بود شهدای هسته کشورمان به مسولان این موضوع را گوشزد می کردند! وتا پای جانشان در ارتقا این انرژی تلاش کردند! خطاب به این آقای زیبا کلام هم عرض شود که انرژی هسته ای هم کنار گذاشته شود! از طریق حقوق بشری ما را تحریم می کنند! بعد یقیینا ایشون خواهند گفت: چه اشکالی دارد که هم جنس گرایی رو نپذیریم!!!!
  • هادی ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    اخه ابراهیم جان همه مثل توبصیرت ندارندکه صاحب نظرشوند
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    1 0
    فقر +بدبختی مردم
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    موشکها چی و.....
  • سلمان ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    استدلال این آقا منو یاد استدلال ناصر الدین شاه قاجار میندازه که می گفت آب دریا شوره به درد قلیان نمی خوره پس تا هرجا چشمون دید مال ما بقیه اش هم مال اجانب ، فکر کنم آمریکا برای سری بعد مذاکرات هسته ای ایشون رو بذاره نماینده خودش ضرر نمی کنه چون حس آمریکادوستی ایشون از شرمن و جان کری بیشتر نباشه کمتر نیست
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    من فکر این آقای دکتر باسواد است حالا می بینم به اندازه بچه کلاس اول ابتدایی من هم شعور سیاسی ندارد .
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    علوم سیاسی شما چه گلی به سر مملکت زده؟! ماهی 3 میلیون از نظام ما حقوق میگیره علیه خودمون حرف میزنه!!
  • علیرضا ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    کمترینش نجات جان 800 هزار بیمار سوخت مورد نیاز برای رادیو اینها رو قرار بود از آسمون نازل کنن؟؟؟ میخواستن با ناموس فروشی مجبورمون کنن که خون امسال شهریاری اجازه نداد بهتره یکی این آقا رو ببره توی صنایع هسته ای دوری بزنه یکم روشن بشه
  • غریبه ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    اصلاً حرف استاد زیباکلام قبول پس اگه واسه ما هیچ نفعی نداره ؛چرا استکبار جهانی به این در و اون در میزنه که ما انرژی هسته ای نداشته باشیم در ضمن با فرض قبول عرایض ایتاد زیباکلام ، انرؤی هسته ای بهانه است مگر در دوران خاتمی که در همه نیروگاه هامون پلمب شد ما تبدیل به محور شرارت و ... نشدیم. مشکل اصلی آمریکا و همفکراش اینه که جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشور شیعی جهان با پشتوانه تفکرات علوی جلوی کدخدا واستاده نه انرژی هیته ای و نه هیچ چیز دیگه ای.
  • غریبه ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    اصلاً حرف استاد زیباکلام قبول پس اگه واسه ما هیچ نفعی نداره ؛چرا استکبار جهانی به این در و اون در میزنه که ما انرژی هسته ای نداشته باشیم در ضمن با فرض قبول عرایض ایتاد زیباکلام ، انرؤی هسته ای بهانه است مگر در دوران خاتمی که در همه نیروگاه هامون پلمب شد ما تبدیل به محور شرارت و ... نشدیم. مشکل اصلی آمریکا و همفکراش اینه که جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشور شیعی جهان با پشتوانه تفکرات علوی جلوی کدخدا واستاده نه انرژی هیته ای و نه هیچ چیز دیگه ای.
  • عباس مطهری نیا زنجان ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    آقایون آقایون اولا بنده طرفدار هسته ای شدن ایران هستم دو آتشه ثانیا خوب است به کشور مالزی یا اندونزی و غیره نگاه کنید بدون آنکه مورد تحریم سازمان ملل متحد قرار بگیرند همین الان هرکدام چهار یا پنج نیروگاه برق هسته ای دارند. بحث منافع ملی را می شود به طرق مسالمت آمیز نیز پیگیری کرد. چرا پس با ما اینطور رفتار می شود؟ پاسخ سؤال ساده است: ما خنجر را همیشه از رو میبندیم و در امر سیاست بین الملل بسیار ضعیف و ناشیانه عمل می کنیم.
  • جاوید ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    شما بگید کسی که اسرائیل رو به رسمیت میشناسه چه انتظاری میشه ازش داشت.باید هم طرف آمریکا صحبت کنه چون شیفته اونهاست.بخدا قسم اگه ده تا مثل زیبا کلام مسئول مملکت بودن الان آمریکایی ها در خیابانهای ما رژه میرفتن.من که زیاد به این آقا اهمیت نمیدم .
  • بهونه ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    بحث هسته ای رو از مقیاس فنی کنار بزارید حالا با اون کاری ندارم. موضوع اینه که ما می خوایم نیروگاه داشته باشیم. رادیو دارو بسازیم و فعالیتهای علمی انجام بدیم و اونا میگن نه اتم اخه حالا با وجود امضا پروتکل و رعایت قوانین چرا باید زیر بار زور بریم و بگیم شما راست میگید. دوستان زیر بار حرف زور نمیریم شما با این جملات حکیمانه سرگرم باشین من برم اکتشافات دیگم رو رو کنم.
  • شاپرک ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    اگه سال 1357 ...
  • حیاتی ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    امریکا شیطان بزرگ
  • سیدمهدی مصباحی ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    30میلیون نه 3میلیون!
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    به این اقا بگید یکیش تو پزشکیه سالانه نزدیک دو میلیون نفر در ایران برای تشخیص و درمان ازش استفاده میکنن خدا مارو ازین دانا نماها نجات بده
  • ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    وجدانا من 3 ساله بیکارم ولی بخاطر این که پوز این عربستان و این شیخک های احمق و پاچه خوار غرب را بخاک بمالیم من تا اخرش هستم ضمن اینکه اصلا مسئله هسته ای از پایه و اساس برای غربیها بهانست.
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    ببین یه تناقضی هست در اهمیت انرژی هسته ای میگید حتما مهمه که می خوان از مابگیرن واز طرف دیگه میگید اگه ما دست از هسته ای برداریم به یه چیز دیگه گیر می دن پس هسته ای مهم نیست فقط بهانه هست
  • رضا ازمشهد ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    استاده عزیز..متاسفم که باید بگم درکت از شرایط فعلی خاورمیانه و اهداف کلی استکبار و....خیلی پایینه...هرچند منم اعتقاد دارم بحثه هستهای هیچ دستاوردی نداشته...باور کن بحثه هسته ای اصن مهم نیست..چه بسا الان که داره توافق میشه بعضی تندروها داره بحثه موشکی رو پیش میکشن...جووونایه ما باور کنن من به عنوانه یه ایرانیه ازاد و دورااز چپ و راست با اعتقاده کامل میگم ما یا باید کوتاه بیایم و در شرایطه زبونی و یرده گی که اونا برامون به وجود میارن زندگی کنیم و دور از هر پیشرفتی چون هدف همینه که کنترلمون کنن و یا درست و با منطق و با قدرت باهاشون مذاکره کنیم...این بحث خیلی مهمه و اینجا نمیشه بازش کرد ولی ایران و دولت روحانی به پشتیبانی ارتش و سپاه دارن راهه درست رو میرن و هزاران سال دیگه ایرانیان به این راه افتخار میکنن...تاریخ قضاوت خواهد کرد..یا حق
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    زیباکلام وهیچ کس دیگری نباید حالا که در حال مذاکره هستیم این مسایل را مطرح کنه.این صداها از داخل سلاحیه بر ضد تیم مذاکره کننده ما.
  • علی ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    یه مطلب همین مشرق نیزو زده بود جالب بود ذخایر نفتی ایران طی 20 الی 30 سال آینده کاملا تموم میشه یا به حالتی درمیاد که استخراجش به ضرره! خب سوخت جایگزینش چیه؟دی اکسید کربن ایجاد شده از آقای زیباکلام! خیر سرت صادق جان یکمی از داداشت سعید یاد بگیر اگر مهم نبود اسم این قرن رو قرن اتم نمیگفتن و خیلی مسائل دیگه که حوصله ندارم توضیح بدم!خخخخخخخ
  • shadman ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    لابد می فرمایید دست از ارمان فلسطین و ضدیت با رژیم صهیونیستی برداریم اونوقت ناشیانه عمل نخواهیم کرد!
  • ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    دشمنی غرب بخاطر هسته ای نیست بخاطر استقلال طلبی و مستقل بودنه هزینه هم داره تو در دنیای بدتر از جنگل چه می شه کرد با امتیاز دادن کاری پیش نمی ره وگر نه الان فلسطینها آقای جهان بودند انقدر امتیاز دادند و چیزی گیرشون نیومد
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    شاپرک جان اگه حماسه 57 نبود الان ما بودیم و تعداد زیاد مستشاران خارجی در خیابونای کشورمون و...
  • قاسم ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    جناب زیباکلام!انرژی هسته ای فقط تو نظام جمهوری اسلامی بدرد نمیخوره یا تو نظام طاغوت هم بدرد نمیخورد؟نیروگاه بوشهر مال زمان طاغوته.چرا آن موقع تحریم نشدیم اتفاقا همه جوره کمکمان هم کردند؟چرا؟
  • انرژی هسته ای حق مسلم ماست ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    خودت هم مثل زیبا کلام بی سوادی چرا چون نفتی که داریم از فسیل است از بین می رود ولی انرژی هسته ای اندازه یک نخود برابر است 20 بشکه نفت پس بی خود نیست دشمن تعطیلش میکند .آقای زیبا کلام بهترین سرمایه کشور ماست به برکت شهیدان هسته ای بدست آوردیم
  • عمار ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    آقاي استاد... برفرض كه ايران مسئله هسته اي رو كنسل كنه... فكر ميكني چي ميشه؟ آمريكا با ايران خوب ميشه وتحريمها برداشته ميشه؟ آنوقت ميان سراغ تسليحات نظامي وباز هم تحريم... بعد جناب استاد مياد وافاضه ميفرمايند كه اينهمه اسلحه وموشك به چه كار مي آيد... بر فرض آن را هم كشور بيخيال بشه.... فكر ميكني تحريم ها برداشته ميشه؟ نه... ميان ميگن حقوق بشر در ايران رعايت نميشه... يعني كه حجاب رو برداريد وهمجنس بازي را آزاد كنيد... آنوقت باز هم جناب استاد ميفرمايند كه حجاب ودين به چه كار مي آيد؟
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    یک نمونه شو من دانشجوی مهندسی مکانیک می گم تولید سانتریفیوژ فقط در غنی سازی هسه ای کاربرد نداره در داروسازی هم بسیار کاربردی است صنعت هسته ای در تولید رادیو دارو ها و کشاورزی بسیار ر مصرف است و ... دیگر که متخصصین فنی این رو می فهمن ولی استاد علوم سیاسی این مملکت نمی فهمه چون نمی خواد که بفهمه
  • هسته ای20 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    با کاربرد هسته ای میتوان در کشاورزی افت هارا به حداقل رسانید
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    1 0
    سوخت مورد نیاز برای رادیو دیگه چیه علیرضا !!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    1 0
    وطن فروش تویی که فکر میکنی باج دادن به روسیه و چین و حق دلالی به دوبی افتخار و سربلندی برای ایران میاره !
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    پس چرا بعد از اینهمه سال کشور دوست و برادر روسیه نیروگاه بوشهر راه نمیندازه که از برق هسته ای استفاده کنیم؟ در ضمن مشکل اونها با غنی سازیه بیشتر از حد لازم برای سوخت نیروگاهه وگرنه الان دیگه مشکلی با نتیروگاه هسته ای و غنی سازی 5 درصدی ندارند. .
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    صنعت موشکی بازدارنگی ایجاد کرده ولی بحث هسته ای برای کشور چالش جدی ایجاد کرده.
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    حداقل یک بهانه مهم ازشون گرفتیم.
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    1 0
    پس بحث انتقاد تعطیل کنیم از این به بعد هرکسی انتقاد کرد بزنیم توی دهنش تا کشور آباد بشه.
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    نفعش در صنعت نظامیه که بتونی یک هفته ای بمب اتم بسازی .
  • سرباز رهبری ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    الکی میگه............
  • يك ايراني ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    اظهار نظر كردن در مورد هرچيزي ازاد است هركس يك ايده ونظر خاص خودش رو داره پس شما هم به نظر من نظرات خودتون رو بيان مي كنيد اگر هم قرار شد تصميم كرفته بشه بايد به راي گذاشته بشه وگرنه اينا همش حرف مفته
  • ناشناس ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    زیبا کلام حافظ منافع امریکا در ایران است .
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    رادیو دارو منظورشه
  • یک معلم ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    ها!!! ای که گفتی یعنی چه؟؟؟ به چی یا به کی مربوط میشه؟
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    مشرق توچرا ؟ این ادمو فقط یه سایتی بزرگش کرد که اونم فامیلشونه اصلا ارزش داره وقتتو بذاری پای جواب دادن به این اقا ؟ حالا اگه یه منتقدی بود که یه صدم ثانیهقبل ازحرف زدن ومخالفتش فکرکرده بود بازیه چیزی این که اصلا حرف میزنه فکرنمیکنه, دم دست ترین چیزی که به ذهنش میرسه میگه ,
  • توحید ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    ناشناسی که ایستادگی مارو خوارجی دونستی بدون ضربه تو و امثال تو بود که صفین و بنفع دشمن مصادره کرد شما سطحی نگر نباش و ببین اسیب هایی که کشور و اسلام از از نافرمانی از فرمانده و ولی کشیده
  • رضا ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    یکی به این دانشجوی جوجه فوکلی(ناشناس) بگه توهین نکن جواب بده
  • محمد ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    یعنی درک این موضوع که هسته ای بهانه غربه خیلی سخته آقای زشت کلام؟
  • رضا ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    مثلا تو کی هستی این حرفو بزنی اه اه اه
  • مصطفي بروجن ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    خاك بر سرما كه اين آدم شده استاد دانشگاه ما
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    اقای زیبا کلام دانشگاهی که شما استاد سیاستش باشی فاتحش خوانده است
  • سلمان ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    جناب مثلا استاد وقتی برای اولین بار نفت هم تو کشور استخراج شد انگلیسیهای خبیث می گفتن این به درد شما نمیخوره و زمینهای کشاورزی رو خراب می کنه بابا بفهم اگر هسته ای به سر ما گل نزده حد اقلش اینه که امریکا و اسراییل رو خاک بر سرشون کرده که ......
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    شما ابیاری کشاورزی رو درست کن تا بعد.
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    واقعا که خاک برسرت.
  • ایرانی ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    فراموش کردید همین اقای زیبا کلام زندانی بود و شکنجه شد زیبا کلام برای ایران جانش را می دهد.
  • المهدی ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    بنظر من باید اساتید دانشگاه بخاطر وجود این ادم عزا بگیرند .
  • شیرزاد ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    هسته ایی تاج امنیت رو بر سزمون نشونده و گرنه الان مثل عراق یا لیبی یا افغانستان میشدیم.
  • حسین ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    بابا این آقا میخواد از صفحه اول مجله ها نره هر روز یه اظهار نظری میکنه
  • علی احدی وند ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    باسلام /آقای دکتر بنده دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی هستم و کلی از کتاب های شما رامطالعه کرده ام وبه علم شما ارزش واحترام می گزارم اما شما را توسعه می کنم یک بار دیگر کتاب ما چگونه ما شدیم را که خودتان در مورد علت عقب ماندگی ایران نوشته اید بخوانیدآن وقت شاید یکمی از حواس پرتی خارج بشوید/ متشکرم
  • کاپیتان ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    ایشون آزاده که نظرشو بیان کنه و داره مودبانه حرف میزنه براتون متاسفم که فحاشی میکنید صحبت کردن بلد نیستید
  • داریوش ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    0 0
    ریشه این دشمنی غرب در طول سی پنج سال دشمنی با اسراییل وکوتاه شدن دست استعمار وقبل از ان قدرتمندی ایران در زمان شاه که میخواست خودشو از زیر یوغ اسعمار بیرون بکشد رضاه شاه ضعیف بودن ایران به علت جنگ داخلی وسرکوب مخالفان استعمار وتسلط بر نفت ایران اینا همش بهانه است انها تا سی سال دیگر برای ما پیش بینی کرده اند واینا همش بخاطر اینکه انها حرام زاده اند من چوپان عقلم فقط به این می رسد
  • همایون ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    0 0
    یک جمله ادبی نقد درباره استاد زیبا کلام : او استاد دانشگاهی است که هنوز اندر خم یک کوچه گیر کرده است ! او چیزهایی را نمی فهمد که بی سوادان بهتر از او می فهمند ؟
  • وطن پرست ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    0 0
    ناشناس 15:46 یعنی تو واقعا فکر میکنی اگه ما از حق داشتن انرژی هسته ای کوتاه بیایم، تحریمها تموم میشه؟! واقعا متاسفم برات! مطمئنم 10 _ 12 سالته عمو جون!
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    0 0
    اصلا این علوم هسته ای به هیچ دردی نمیخوره؟ این آمریکا ودوستان برای چی تعدادی از محققین کشورمان را ترور کردند؟ ایشان وطرفدارانشان به این سوال پاسخ دهند.(البته اگر جوابی دارند)
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    0 0
    اکثر رشته های دانشگاهی به درد نمیخورند،دانشگاه را جمع کنیدونفت بدیم وهمه چی را از خارج وارد کنیم:نتیجه طرز فکر ایشان وهمفکرانشان.
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    0 0
    دیروز میخواستم مقاله دانلود کنم از یکی از سایتهای معروف:نوشته بود 40 دلار ناقابل .حالا فکر کنید چندین سال قبل که یارو شروع کرده بود به جمع آوری مقالات وموسسه ای به همین منظور زده بود،اگه تو ایران بود چی میگفتن بهش(اینطور موسسه ها خصوصی هستند)..........
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    0 0
    کج دارو مریض یا کج دارومریض!
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    0 0
    اگه علوم هسته ای به هیچ دردی نمیخوره من موندم علوم سیاسی به چه دردی میخوره که استادشم باشه صادق زیباکلام !
  • کاپیتان ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    0 0
    :)
  • درود بر استاد ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    0 0
    استاد زیبا کلام قدیما می گفتن نفت چه گلی سرملت میزنه با این بوی بدش و سیاه
  • مهدی اسدی ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    0 0
    سلام : موضوع هسته ای و ضرورت و کاربردهای فراوان آن همانند اظهرالشمس است . بنده تعجب می کنم که آقای استاد علوم سیاسی با این همه اطلاع رسانی پیرامون مسائل هسته ای از رسانه های مکتوب ، سایت های اینترنتی و حتی صدا و سیما ایشان عنوان می کند که یکی از فایده ای هسته ای را به ایشان نشان بدهد . لازم نیست کسی نشان بدهد . در فضای اینترنت یک جسجویی داشته باشید تا برای شما روشن شود . البته اگر قصد رسانه ای شدن خود را نداشته باشید !!! یا سر لجبازی نداشته باشید . این موضوع _ یک موضوع بدیهی است !!!
  • حمید ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    0 0
    وقتی ترسو، شیرزاد و مهمل گو، زیبا کلام نامیده شود کچل را هم باید زلفلی و کور را عین الله نامید! (منبع میدان 72 دکتر کوچک زاده)
  • ناشناس ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    0 0
    اصلا" این آقا رشته اش علوم سیاسی است نباید در مورد هسته ای اظهار نظر بکنه .
  • جواد ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    مشکل اینجاست که فقط نیروگاه دارند. طرف های آمریکایی از نظر علمی بسیار بیشتر از هر کشوری روی اتم کار کرده اند و قابلیت های آن را می دانند. پس بدون انتشار این اطلاعات خواستار محدود کردن سایر کشور ها تا حد همین راکتورها هستند (غنی سازی 4 تا بیست درصد) تا دایره اطلاعات خود را گسترده تر کنند و از این راه بر جهان بیش از پیش سیطره پیدا کنند.
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    آقای احدی وند توسعه نه توصیه نکنه کتابهای ایشون را مطالعه کردی اینجوری شدی ؟آقای کارشناس ارشد علوم سیاسی
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    بعدش نوبت موشك بهدش ترقه بعدشم دستا رو بگير بالا وبعد....
  • احمد ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    هم صادقی هم کلامت زیباست
  • علی ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    آبروی هر چه استاد بردی . بیسواد ازتو بیشتر میداند
  • مهدي ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    آقاي زيبا كلام شما را به اين سخن مولا امير مومنان دعوت ميكنم كه فرمودند:زبانت به همان دعوت ميكند كه به آن عادتش داده اي ونفست همان ميخواهد كه به آن الفتش داده اي. اين موضوع را مولا امير مومنان براي همه ما انسانها گفته است پس بهتر است كمي روي اين فرموده مولا علي (ع) بيشتر تفكر كنيم همه ما انسانها.
  • ناشناس ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    يكي بياد اين ملت رو از برق بكشه اين چرت و پرت ها چيه به هم ردوبدل ميكنيد شما هر چي بگيد دولت كار خودشو ميكنه نيازي به انتقادهاي مثل اين دكترها هم نداره ملت دوست دولت
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    کج دارومریز
  • آشنا ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    الحق که خاک بر سرت
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    درسته دنیای اطلاعات و رسانه و دانایی بشریت هستش ولی همزمان ما یک عده دارم که قدرت تحلیل و پردازش این همه خبر و اطلاعات و تحلیل های رسانه ای رو ندارند. مثل رایانه ای میمونند که cpu نداشته باشه. واسه همین ما ادمای بدون پردازشگر رو بی بصیرت خطاب میکنیم چرا که یا cpu ندارند و یا اینکه پردازشگرشون قدیمی و اپدیت نشده است و قدرت تحلیل و پیدا کردن راه درست رو از میان این همه خبر و اطلاعات جور واجور رو ندارند. هرکس میخواهد در چرخه این هستی در عصر اطلاعات راه گم نکند یا باید علم و مطالعه علوم انسانی بالایی داشته باشد و یا اگر وقت و امکان برایش مقدور نیست با ولی امر زمان خود حرکت کند تا از بلایای این دوران در امان باشد. بخشی از جامعه ما متاسفانه دچار این معضل هستند و بصیرت کافی ندارند ولی میشود انها را بیدار کرد بشرطی که بدانیم مشکل از کجا ناشی میشود.
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    مشکلات اقتصادی ما نهایت یک سوم برمیگرده به تحریم بیشترش به خاطر بی مدیریتی به وجود اومده به خاطر پارتی بازی به خاطر قبول کردن کارهایی که توانایی شو نداریم و ...
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    اینایی که برای زیباکلام کف میکنن و کف میزنن رو یه گوشه گیر بیارین بهشون بگین چرا آمریکا نیروگاه اتمی جدید میسازه؟ :)) شما شاهد قاطی شدن کف و روغن این عزیزان خواهید بود و در جواب شما احتمالا عرش رو به فرش میدوزن :)))
  • رضا ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    زیباکلام بدکلام، امیدوارم عزیزانت دچار بیماری ای نشن که علاجش نیازمند انرژی هسته ای باشه!
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    دموکراسی رو تا حالا شنیدی؟
  • afshin ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    1 0
    احمق ها پس چرا نظرخواهی میکنید وقتی نظرات مخالفو چاپ نمیکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس