کتاب «مجموعه مقالات و مطالاعاتی در تاریخ و اندیشه وهابیت» از تازه‌ترین آثار انتشارات الهدی، امروز با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی ـ هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی، کتاب حاضر که به تازگی از سوی الهدی منتشر شده است، صبح امروز دوشنبه 24 آذرماه و در دومین روز از هفته پژوهش و در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رونمایی شد.

رونمایی کتاب «مجموعه مقالات وهابیت» در حاشیه همایش «بررسی تحولات جهان اسلام؛ فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو» انجام شد.

جامعه و فرهنگ اریتره و جامعه و فرهنگ سیرالئون (از مجموعه کتاب‌های فیروزه‌ای) و کتاب ایران و گرجستان، آثار دیگری از انتشارات بین‌المللی الهدی بودند که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نایب رئیس مجلس از آنها نیز رونمایی کردند.

کتاب «مجموعه مقالات و مطالاعاتی در تاریخ و اندیشه وهابیت»، مقالات و آثاری از مایکل کوک، جان وُل، بشیر نافع، حلاء فتاح، پطرس ابومنه، سامر طرابلسی و جمعی از خاورشناسان را در خود جای داده و گردآوری و تألیف نهایی آن به عهده محمدحسین رفیعی بوده است.

این کتاب در سه بخش تاریخ و اندیشه وهابیت، تعاملات سلفی ـ مذهبی و ضمائم و نسخ خطی تنظیم شده و مقالات خاورشناسان آن در 464 صفحه گرد آمده که در شمارگان یک هزار نسخه روانه کتابفروشی‌ها شده است.

مرکز مطالعات فرهنگی ـ بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محتوای این اثر را تهیه و تدوین کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت‌الله تسخیری، نماینده ولی فقیه و سرپرست مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پس از شرکت در همایش «بررسی تحولات جهان اسلام؛ فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو» از نمایشگاهی که به مناسبت هفته پژوهش در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تدارک شده بود، دیدن کردند. اطلس شیعه و قلعه‌ها و دژهای ایران، از جمله آثار منتشر شده از سوی انتشارات بین‌المللی الهدی بود که مورد توجه ابوترابی، جنتی و تسخیری قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس