کد خبر 371642
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳

تجربیات سفر اربعین امسال نشان داد که تبلیغات غیرواقعی از فراهم بودن همه امکانات، موجب سرگردان شدن مردم به خطر افتادن نوامیس شیعه می‌گردد.

به گزارش مشرق، با پایان یافتن زیارت بزرگ اربعین، هم اکنون تعداد زیادی از هموطنانمان گم شده و یا به دنبال عزیزان خود یا وسایل و مدارک مفقود شده خود می‌گردند.

علت اصلی این امر نداشنن محل اقامت است. یعنی ده‌ها هزار نفر از زائران بدون اینکه محل اقامت مشخصی در کربلا داشته باشند به شکل انفرادی یا چند نفره به عراق سفر کردند. از این رو محلی وجود نداشته است که این افراد یکدیگر را در آن پیدا کنند.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اقدامی ستودنی، تلاش می‌کند که تا حد امکان، از این مشکلات بکاهد.

این نهاد از دیروز تاکنون با کرایه کردن اتوبوس و تهیه بلیت قطار، ده‌ها نفر از کهنسالان و گمشدگان را به سوی مرز ایران گسیل داشته است.

یکی از مسوولان این کنسولگری در گفتگو با خبرنگار ابنا در کربلا اعلام کرد: با هزینه سرکنسولگری و با هماهنگی‌های صورت گرفته، این افراد به شکل رایگان تا مرز ایران منتقل و به نیروی انتظامی تحویل داده می‌شوند.

به گفته وی هم اکنون در نقاط مرزی چادرهای هلال احمر و دستگاه‌های خود‌پرداز سیار مستقر شده تا مشکلات این افراد به حداقل رسیده و بتوانند اقوام خود را پیدا کنند.

لازم است نهادهای دخیل در این امر مانند حج و زیارت، صدا و سیما، رسانه‌ها، بعثه، هلال احمر و... با برنامه ریزی قبلی و نیز اطلاع رسانی صحیح و دور از غلو، مانع از ایجاد مشکلات امسال شوند.

تصاویر زیر مربوط به دیشب است و محل اسکان و تجمع موقت گمشدگان و در راه ماندگان در کنار سرکنسولگری ایران در کربلای معلی را نشان می‌دهد.


{$sepehr_album_20866}
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ناشناس ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    نمیدانم چه سیاستی در کار بود که ملت ایران را در کربلا گرفتار اینهمه آوارگی وبی برنامگی کرد !!!! بخدا قسم که امام حسین راضی به اذیت مردم نیست عدم موازین بهداشتی در عراق یکی از بزرگترین مشکلات زایرین است .عزاداری برای امام حسین در هرنقطه از کشور خودمان مقبول است خواندن زیارت عاشورا وامام حسین
  • یحیی ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    دوست عزیز.چه میدانی عشق چیه بودی تامیدیدی
  • ایوب عبدی از ایلام ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    امیدوارم دیگه از این حرفها نزنید
  • کامیاب ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    شما از ایلامی و پرچم آمریکا را داری چطوری ؟
  • یزدانی ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    امام حسین را عشق است، گرفتاری کیلویی چند
  • محمدجواد ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    کاش فقط جنازه من به کربلا میرسید بازم واسم کافی بود حیف شد که من جا موندم عاشقتم یا حسین
  • ناشناس ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    اولن سیاسی نبود و وظیفه بود سیاسی کاری کار شماس با اون پرچم ملعونت در ضمن قسم نخور هر کسی که رفت با نیت و خواست خودش رفت اجباری هم تو کار نبود شما هم لازم نکرده دلسوزی کنی واسه اونای که رفتن همه هم وضع عراق رو می دونن همچنین نوشته انگار همین الان اولین دفعه هس که مردم میرن زیارت مشرق نامردی این کامنتو نزاری
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    وی پی ان
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    خوب امکانات را فراهم کنند، به اندازه رفتن تعداد بسیار بیشتر، چرا فرض می گیرید کم عرضگی رخی مسوولین غیر قابل رفع است؟
  • ali ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    درود بر ایلامی، مرگ بر آمریکا.
  • ایرانی ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    چرا هیچکس از مسوولین دولت تدبیر و امید و مخابرات باز خواست نمیکنه ؟؟؟؟ اگر کسی گم شده بخاطر اینه که هیچکدام از تلفن های ایرانی در عراق خدمات و انتن نداشتند .
  • امین ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    این خبر رو از بی بی سی فارسیه؟ یعنی چی؟شما چطور انتظار دارید 20 میلیون نفر وارد یه شهر بشن بعد جا هم باشه؟از رسانه ولایی مشرق بعید بود کار کردن این خبر.
  • امین ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    این خبر رو از بی بی سی فارسیه؟ یعنی چی؟شما چطور انتظار دارید 20 میلیون نفر وارد یه شهر بشن بعد جا هم باشه؟از رسانه ولایی مشرق بعید بود کار کردن این خبر.
  • محمود ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    امام حسین تشنه لبیک ماست تو عمل باید ثابت کنم که چقدر عاشق حسین هستیم نه با شور و شعر ای کاش به نسبت شورمان شعور مان نیز بیشتر می شد و محبت زبانی به امام حسین کافی نیست وکار جاهلان است و خدا نکند از جاهلان باشیم چرا که امام را جاهلان ان زمان شهید کردند
  • ناشناس ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    بنده تعجب میکنم تا یک بنده خدای حرف بزنه در مورد امکانات کربلا یا جای دیگر یک سری افراد حرفهای نپخته ای میزنند که جای بسی تاسف دارد آقای عزیز برادر گرامی این را بدان اگر به عشق امام حسین ع دست یک یتیمی یا مستحقی را بگیری هم در این دنیا و هم در آخرت خیرش را می بینی امثال شماها بودید جوانان این کشور را زده کردید از همه مسائل شماها چکاره هستید بگویید زیارت کسی که پای پیاده رفت قبول یا کسی نرفت مثلا دارد میکوبد یا سخن دشمن را میزند آقایان عزیز این را بدانید تمام ملت ایران فدایی اهل بیت است یعنی تمامی شیعیان جهان .
  • ناشناس ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    عشق امام حسین توی دل ماست و کسی نمیتواند این عشق را از دل ما بیرون کند عشق امام حسین ع جند شرط دارد - دروغ نگوییم - نسبت به برادران مسلمانمان رو راست باشیم - در بازار گران فروشی نکنیم - غیبت نکنیم - دو به زن نباشیم - گره ای از کار بنده خداباز کنیم - حسادت نورزیم - ریا کار نباشیم - اگر این خصلتها در ما است پس بدان اگر هزاران کیلومتر پیاده را برویم کاره ای نکرده ایم چون امام حسین ع پیرو حقیقی میخواهد پیرو حقیقی هم کسانی نبودند جز رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ثابت کردن که حسینی هستند چون همان سالها خیلی ها که الان حضور دارند یا فعلا حیات دارند در جامعه هستند همان موقع از رفتن به جبهه هراس داشتند به نظر آنها امام حسین ع فقط برای عزاداری یا گریه برای انها اهمیت داشت نه جنگ چون معامله بر جان بود در راه خدا الان هم هستند این عزیزان به خدا قسم ناقوس جنگ به صدا در آید معلوم میشود مرد میدان کیست که با امام حسین ع باشد بله الان چون داخل صلح هستیم همه خود را بسیجی میدانند واقعا درود خدا بر همه رزمندگان که از همه چیزشان گذشتند.
  • کبری بیگ پناه ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    من پدرم گم شده درکربلا هر کاری میکنیم پیدانمیشه چکار کنیم
  • ایوب عبدی از ایلام ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام برمردم شریف ایران فردی بنام حمدالله بیگ پنان 60ساله گم شده ومتاسفانه بیماراست بخاطرخداهرکس میتواند کوتاهی نکند16روز نگرانیم در کربلا گم شده
  • ایوب عبدی از ایلام ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    خانم بیگ پناه به امید خدابه لطف امام حسین وبه بزرگی کارعباس پدرت توسط علی مسافرکربلاپیداخواهدشد
  • مهدیس ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
    1 0
    عکسهاي بیشتری بدارید خانواده ها نگرانند
  • سید محمد US ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 0
    سلام من عمم در کربلا گم شده چی کار کنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس