کد خبر 371635
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱

برخی از دموکراتها درپی انتشار گزارشی از سازمان سیا درباره جزئیات شکنجه مظنونین تحت بازداشت این سازمان خواستار استعفای مدیر این سازمان شدند اما اوباما از وی حمایت کرد.

حمایت اوباما از رئیس سیا درباره شکنجه
به گزارش مشرق، نیویورک تایمز نوشت: جان برنان چندین ساعت پیش از انتشار گزارش کمیته اطلاعاتی سنا که به یک رسوایی برای این سازمان تبدیل شد، برای ملاقات با باراک اوباما وارد کاخ سفید شد. بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید و رئیس سازمان سیا بیانگر این موضوع بود: پس از 6 سال همکاری، رئیس‌جمهور باوجود درخواست دموکراتها برای برکناری برنان، همچنان درکنار مدیر سازمان جاسوسی آمریکا است و از وی حمایت می‌کند.

با اینحال نمی‌توان اختلاف میان دفتر ریاست‌جمهوری و سازمان امنیت ملی را پس از انتشار گزارش سنا نادیده گرفت. مشاوران اوباما معتقدند که برنان با درگیر کردن دموکراتها با کمیته سنا درباره این گزارش اشتباه بزرگی مرتکب شد و از دید آنها رئیس سازمان امنیت مرکزی آمریکا دیگر همانند گذشته یه سپر آهنی برای رئیس‌جمهور این کشور به شمار نمی‌رود.

اما طی 67 سالی که از زمان تاسیس سازمان سیا می‌گذرد، تعداد کمی  از روسای جمهور این کشور رابطه‌ای به نزدیکی اوباما و برنان داشته‌اند. این نزدیکی باعث شکل‌گیری سیاست آمریکا درباره جنگ با سازمان‌های تروریستی و همچنین تلاش این سازمان برای حفظ تعادل میان امنیت و آزادی شده است.

اوباما در واکنش به گزارش منتشر شده اجازه داد که برنان به نوعی سخنگوی دولت باشد. برنان نیز درحمایت از اوباما اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا پس به قدرت رسیدن خواستار ممنوعیت استفاده از روش‌هایی مانند غرق مصنوعی و محرومیت از خواب شده بود اما تعدادی از افسران سیا از اختیارات خود در بازجویی‌ها سوء استفاده کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس