کد خبر 371573
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴

کنگره آمریکا بودجه بحث‌انگیز ۱.۱ تریلیون دلاری سال ۲۰۱۵ دولت فدرال را که اکنون برای امضا تسلیم «باراک اوباما» می‌شود، تصویب کرده است.

به گزارش مشرق، مجلس نمایندگان و سنا آمریکا در نهایت بودجه بحث‌برانگیز یکهزار و 100 میلیارد دلاری سال آینده میلادی دولت فدرال را به تصویب درآورده‌اند که هم اکنون این بودجه برای تصویب نهایی به امضای «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا نیاز دارد.

به گزارش شبکه بی بی سی، مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن را جمهوری‌خواهان تشکیل می‌دهد، پیش از این بودجه را تصویب کرده بود و روز یکشنبه (دیروز) سنا نیز که اکثریت آن با دموکرات‌ها است، نیز با 56 رأی موافق در مقابل 40 رأی مخالف این لایحه بودجه را تصویب و در کنگره نهایی کرد.

طرح بودجه موضوع ماهها مباحثات فشرده میان دو حزب اصلی آمریکا بوده و دو طرف نیز امتیازاتی داده‌اند.

تصویب این بودجه در کنگره، دولت فدرال را از تعطیلی که سال گذشته آمریکا درگیر آن شدف نجات داد زیرا هفته آینده بودجه سال جاری دولت فدرال آمریکا منقضی می‌شود.

طبق گزارش بی بی سی، جمهوری‌خواهان از طریق تضمین فقط بخشی از بودجه وزارت امنیت داخلی، سعی داشتند به اوباما فشار آورند تا طرح‌های جنجال‌آفرین تازه در زمینه مهاجرت را لغو کند.

جمهوری خواهان در انتخابات میاندوره ای ماه نوامبر اکثریت سنا را هم به دست آوردند و از ماه ژانویه کنترل این مجلس کنگره را به دست خواهند گرفت و امیدوارند مانع اجرای طرح اوباما برای دادن اجازه کار به میلیون ها مهاجر غیرقانونی شوند.

دموکرات‌ها از لغو قوانین نظارت بر فعالیت مؤسسات مالی مثل بانکها ناراضی بودند که جمهوری‌خواهان در انتهای برنامه بودجه گنجانده‌اند اما در نهایت بسیاری از دموکرات‌ها گفتند به نفع برنامه بودجه رأی خواهند داد چون سال آینده وقتی در اقلیت قرار گیرند کار از این مشکل‌تر خواهد بود.

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته در جلسه‌ای جنجالی با فاصله کم به طرح بودجه رأی داده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس