کد خبر 371532
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما در دریا نیازمند دانش‌های فراوانی و نوین هستیم که در صورت نداشتن چنین دانش‌هایی در انجام مأموریت با چالش‌ها و موانع اساسی مواجه خواهیم بود.

به گزارش مشرق به نقل از دفاع پرس، به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش، 9 عنوان کتاب جدید معاونت دانش و پژوهش ندسا با حضور جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه رونمایی شد.

دریادار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پس از مراسم افتتاحیه و رونمایی، با حضور در جلسه تخصصی مدیران ندسا در رابطه با اهمیت دانش و پژوهش در نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: اقدامات برجسته‌ای در زمینهٔ دانش و پژوهش در چند سال اخیر در ندسا (نیروی دریایی سپاه) صورت گرفته است، ولی با همه این اقدامات برجسته و گران‌سنگ هنوز ما در آغاز راه هستیم.

وی افزود: ما در دریا نیازمند دانش‌های فراوانی هستیم که در صورت نداشتن چنین دانش‌هایی در انجام مأموریت با چالش‌ها و موانع اساسی مواجه خواهیم بود؛ ما برای اینکه مأموریت‌هایمان را با حداقل تلفات انجام دهیم نیازمند دانش‌های دریایی هستیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه تأکید  کرد: باید بحث فرهنگ‌سازی دانشی را در سطح نیرو به‌طور جدی دنبال کنیم.

حجت‌الاسلام صداقت مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه نیز در این نشست با تبریک هفته پژوهش، دانش و پژوهش را در سازمان یک واجب عینی وظیفه همگان برشمرد و هر مجموعه و یا هر معاونت را در حد توان خود ملزم به انجام امور دانشی دانست.

وی افزود: در این ارتباط حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در رابطه با امور دانشی و تجربه‌نگاری پیش‌قدم است و اقدام به راه‌اندازی قسمت‌های تجربه‌نگاری و اندیشه‌ورزی کرده است.

بر اساس این گزارش، کتاب‌های رونمایی شده چهار عنوان تخصصی برای پژوهشگران ندسا و پنج عنوان برای عموم و خانواده‌ها در جهت ارتقای دانش تخصصی و عمومی کارکنان و خانواده‌های ندسا است.

اهمیت دریا از دید قران و احادیث، ویژگی‌های سفر دریایی، بندر و کشتی‌سازی در ایران، اصول پزشکی در مواجهه با جانوران خطرناک دریایی، ژیروسکوپ‌های نوری، جزایر ایرانی خلیج فارس، الگوی امنیتی مطلوب برای خلیج فارس، آشنائی با اصول ج پی اس (GPS)،  و سفرنامه سیاحان در دریای پارس شامل این عناوین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس