کد خبر 371450
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶

یک روزنامه صهیونیستی امروز (یکشنبه) از طرحی سخن گفت که ساخت یک جزیره با بندر و فرودگاه در نوار غزه را مطرح می‌کند، طرحی که آمریکا یا ناتو بر آن نظارت داشته باشند.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» امروز (یکشنبه) یک راه‌حل برای نوار غزه ارائه کرده است و این راه‌حل ، ایجاد یک جزیره در سواحل غزه و ساخت بندر و فرودگاه در آن با نظارت آمریکا یا ناتو است.

یدیعوت آحارونوت در ادامه از طرحی سخن می‌گوید که «اسحاق چووا» نویسنده اسرائیلی پیشنهاد داده و آن را به «اسرائیل کاتس» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی ارائه کرده است. چووا پیشنهاد ایجاد یک جزیره در فاصله 4.5 کیلومتری از سواحل غزه را داده است که عمق منطقه پیشنهاد داده شده کمتر از 30 متر است.

این روزنامه می‎افزاید: در جزیره مذکور بندر و فرودگاه ساخته خواهد شد و طرف ناظر امنیتی بر آن آمریکا یا ناتو خواهند بود . یک پل آن را به خشکی ارتباط می‌دهد و یک ایست بازرسی برای جلوگیری از قاچاق اسلحه در آن قرار خواهد داده شد و یک نقطه قطع و وصل آن به خشکی نیز طراحی خواهد شد تا در موارد لازم بین جزیره مذکور و غزه قطع شود.

یدیعوت آحارونوت در ادامه مینویسد: این طرح مزایای بسیاری دارد . حدود 100 تا 200 هزار فرصت کاری به وجود می‌آورد و ساکنان غزه را به زندگی طبیعی خود باز می‌گرداند . این روزنامه می‎افزاید: پس جایگزین (این طرح) برای آنها (ساکنان غزه) چه می‌تواند باشد؟ حال و وضعیت آنها بدون این جزیره بعد از 10 یا 20 سال چگونه خواهد بود؟

روزنامه مذکور در ادامه مزایای طرح جزیره در نوار غزه برای صهیونیست‌ها را برمی‌شمارد و می‌افزاید : با اجرای این طرح از فشارهای بین‌المللی بر ما (اسرائیل) به خاطر به حاشیه راندن غزه و محاصره آن کم می‌شود و علاوه اینکه سرمایه‌گذاری بین‌المللی در نوار غزه شدت می‌یابد و این مسئله بسیار سودآور خواهد بود و جایگاه اسرائیل را بالا خواهد برد.

یدیعوت آحارونوت در پایان نوشت که وزیر ارتباطات طرفدار سرسخت این طرح است و دستور تهیه ماکت آن را به شرکت بنادر اسرائیل داده است و بدون شک اجرا کننده آن است. اما این روزنامه در نهایت تاکید می‎کند که طرحی در این حجم نیازمند عمل در سطح نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس