کد خبر 371276
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷

تکفیری‌های داعش که این روزها خسارات زیادی از ارتش و عشایر عراقی متحمل می‌شوند، میزان زیادی از تسلیحات خود در موصل را به سوریه منتقل کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «سعد البدران» یکی از شیوخ عشایر موصل در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات» چاپ لندن گفت: تکفیری‌های داعش طی 2 روز گذشته، خسارات زیادی را در صفوفش متحمل شده است. این خسارات پس از آن محقق شد که نیروهای ائتلاف بین‌الملل ضد داعش مواضع تکفیری‌ها را هدف قرار دادند و اخبار متعددی درباره پیشروی‌های نیروهای پیشمرگه در مرزهای سوریه در نزدیکی گذرگاه «ربیعه» و هماهنگی با شیوخ عشایر «شمر» در منطقه منتشر شد.

بر اساس این گزارش،  در پی پیشروی‌های ارتش عراق با حمایت نیروهای ائتلاف، پیشمرگه و عشایر، تکفیری‌های داعش میزان زیادی از تسلیحات و تجهیزات نظامی را که از مقرهای اشغال شده ارتش عراق به غنیمت گرفته بودند، به سوریه منتقل کردند.

بدران در ادامه گفت: اغلب سرکرده‌های داعش، موصل را ترک کرده‌اند و امور را به مقامات محلی تعیین شده از سوی خود، واگذار کرده‌اند. آنها همچنین با یکدیگر توافق کردند که یک خندق در اطراف موصل حفر کنند و تاسیسات حیاتی را برای توقف پیشروی‌های دولت به سوی شهر، بمب‌گذاری کنند تا هرگاه ارتش عراق خواست این تاسیسات را بازپس گیرد، آنها را منفجر کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس