کد خبر 370700
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

قیمت شکر بر اساس مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها با 10.5 درصد افزایش به کیلویی 2100 تومان برای مصرف‌کنندگان و با حدود 21 درصد افزایش به کیلویی 2300 تومان برای صنایع قند و شکر رسید که البته دولت این مابه‌التفاوت 200 تومانی را پرداخت می‌کند.

به گزارش مشرق، پس از حدود سه ماه از پیشنهاد صنایع قند و شکر به دولت برای افزایش حدود 30 درصدی قیمت شکر، ستاد هدفمندی یارانه‌ها پس از بررسی‌های متعدد در جلسه مورخ 4 آذرماه امسال قیمت جدید شکر را اعلام کرد که براین اساس نرخ عرضه شکر سفید درب کارخانه کیلویی 2100 تومان تصویب شد.

در این مصوبه آمده است: با عنایت به مشکلات عدیده‌ بسیاری از کارخانجات چغندرقند به دلیل کوتاه‌بودن فصل برداشت چغندرقند و تولید شکر و تعطیلی کارخانجات در صورت نبودن شکر خام، ثبت سفارش و واردات شکر خام از تاریخ مورد تایید وزیر جهاد کشاورزی و پرداخت مابه‌التفاوت 2100 ریالی برای هر کیلوگرم شکر وارداتی توسط وارد‌کننده عملیاتی خواهد شد.

گر چه در این مصوبه به صراحت به مابه‌التفاوت 200 تومانی که دولت باید به صنایع قند و شکر بدهد اشاره نشده، اما در آخرین بند از این مصوبه آمده است: "کارگروهی با مسوولیت دبیرخانه ستاد و عضویت نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان و گمرک تشکیل و نسبت به بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص چگونگی تامین و دریافت مابه‌التفاوت قیمت مصوب شکر (2100 ریال) تا بهای تولید داخل بر اساس محاسبات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اقدام می‌نمایند". که این نشان می‌دهد مابه‌التفاوت 200 تومانی در این مصوبه به تایید رسیده، چرا که بر اساس محاسبات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان بهای تمام شده تولید شکر برای صنایع کیلویی حدود 2300 تومان است.

ابلاغیه معاون اجرایی رییس جمهوری

ابلاغیه معاون اجرایی رییس جمهوری

ابلاغیه معاون اجرایی رییس جمهوری

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس