کد خبر 370680
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰

نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا با حریفانی روبه‌رو خواهند شد که در جدول رده‌بندی کشورهای خود جایگاه بالایی دارند.

به گزارش مشرق، قرعه‌کشی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و 3 تیم پرسپولیس، فولاد و تراکتورسازی رقبای خود در این مسابقات را شناختند، ضمن اینکه رقیب نفت در مرحله پلی‌آف هم مشخص شدند. بر این اساس گروه‌بندی این مسابقات به‌شرح زیر است:

گروه A
پرسپولیس - النصر عربستان - لخویای قطر - برنده پلی‌آف 3 غرب آسیا (برنده بازی الجزیره امارات و بنیادکار ازبکستان)

گروه B
پاختاکور ازبکستان- الشباب عربستان- العین امارات - برنده پلی‌آف 2 غرب آسیا (برنده بازی نفت تهران با الجیش قطر و النهدا عمان)

گروه C
فولاد خوزستان - لکوموتیو ازبکستان - الهلال عربستان- برنده پلی‌آف 4 غرب آسیا ( برنده دیدار الوحده امارات با برنده بازی ریفا بحرین و السد قطر)

گروه D
تراکتورسازی تبریز - نسف قارشی ازبکستان - الاهلی امارات - برنده پلی‌آف یک غرب آسیا ( برنده دیدار الاهلی عربستان با برنده الوحدت اردن و القادسیه کویت)

در زیر به بررسی آخرین وضعیت حریفان نمایندگان کشورمان می‌پردازیم.

گروه A

پرسپولیس نماینده ایران در این گروه با 22 امتیاز هشتم است و شرایط مساعدی ندارد اما حریفان این تیم در لیگ کشورهای خود اوضاع مناسبی دارند.

النصر عربستان: این تیم در پایان هفته یازدهم لیگ عربستان با 28 امتیاز صدرنشین است. النصر از 11 بازی خود در لیگ عربستان در 9 دیدار برنده شده و یک تساوی و یک شکست هم در کارنامه دارد. این تیم در آخرین بازی خود با تساوی بدون گل مقابل الفیصلی متوقف شده است.

لخویا قطر: لخویا تا هفته سیزدهم لیگ قطر با 30 امتیاز در رده دوم ایستاده و تنها السد 33امتیازی از این تیم بالاتر است. السد 9 بازی از 13 دیدار خود را برده، 3 تساوی در کارنامه دارد و یک بازی را هم واگذار کرده است. لخویا در آخرین دیدارش در لیگ قطر 2 بر یک السیلیه را شکست داده است. هدایت لخویا به‌عهده میشل لادروپ بازیکن پیشین تیم ملی دانمارک و بارسلونا است.

الجزیره امارات یا بنیادکار ازبکستان: الجزیره با 21 امتیاز از 11 بازی در رده سوم لیگ امارات است و بنیادکار با 51 امتیاز از 26 بازی در رده چهارم لیگ ازبکستان قرار گرفته است.

گروه B

در این گروه نفت باید در مرحله پلی‌آف شرکت کند. حریف این تیم برنده بازی الجیش قطر و النهدا عمان است. الجیش با 22 امتیاز در پایان هفته سیزدهم تیم چهارم لیگ قطر است و النهدا با 10 امتیاز از 9 بازی در رده دهم لیگ عمان قرار دارد.

در این گروه پاختاکور ازبکستان قرار دارد که با 72 امتیاز قهرمان لیگ ازبکستان شده، همچنین الشباب عربستان که با 24 امتیاز تیم سوم عربستان است و العین که با 20 امتیاز رده پنجم لیگ امارات را در اختیار دارد.

گروه C

فولاد خوزستان در زمان قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا و پیش از بازی با پرسپولیس، در لیگ ایران با 28 امتیاز چهارم است اما رقیبان این تیم هم از بالانشینان لیگ خود هستند.

لکوموتیو ازبکستان: این تیم با 64 امتیاز نایب‌قهرمان لیگ ازبکستان شده است.

الهلال عربستان: این تیم با 23 امتیاز از 10 دیدار در رده چهارم لیگ عربستان است و البته با یک بازی کمتر از سایر رقبا شانس دارد که جایگاه بهتری را پیدا کند. نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان در آخرین دیدار در لیگ عربستان 3 بر یک التعاون را شکست داده است.

تیم چهارم این گروه از میان الوحده امارات که با 22 امتیاز صدرنشین لیگ امارات است، السد قطر که با 33 امتیاز صدرنشین لیگ کشورش است و ریفا بحرین که با 18 امتیاز در رده دوم لیگ این کشور قرار دارد مشخص خواهد شد.

گروه D

تراکتورسازی در لیگ ایران با 28 امتیاز سوم است، اما حریفان این تیم شرایط متفاوتی دارند.

نسف قارشی ازبکستان: این تیم با 55 امتیاز در لیگ ازبکستان سوم شد.

الاهلی امارات: این تیم با 16 امتیاز از 11 بازی در لیگ امارات هفتم است.

تیم چهارم این گروه از میان الاهلی عربستان که با 25 امتیاز در رده دوم لیگ کشورش است یا الوحدات اردن که صدرنشین لیگ این کشور است یا القادسیه کویت که در رده سوم لیگش ایستاده، انتخاب خواهد شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس