سخنگوی هیات سربازان دفاع مقدس، از برگزاری سومین نشست صمیمی سربازان دفاع مقدس خبر داد و هدف از آن را یادآوری مجاهدت های سربازانی عنوان کرد که نقشی موثر و مهم در جنگ تحمیلی داشتند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «محمد بداقی» افزود: این نشست با همکاری هیات سربازان دفاع مقدس و سازمان نذر فرهنگی شهرداری و به یاد امیر سرلشکرِ شهید «علی محمد رسولی» برگزار می شود.

** به نقش سربازان در دوران دفاع مقدس کمتر توجه شده است

وی با بیان اینکه سربازان نقشی پررنگ در سال های دفاع مقدس داشته اند، ادامه داد: متاسفانه به این نقش در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن کمتر پرداخته شده از این رو با برگزاری این نشست های صمیمی شاید بتوان گوشه ای از رشادت ها و ایثارگری های این قشر از جامعه را به تصویر کشید و قدردان مجاهدت های آنها بود.

این نویسنده دفاع مقدس با بیان اینکه این نشست 24 آذر ماه برگزار می شود، افزود: در این نشست صمیمی از «قاسم رحیمی» دبیر «خانه سرباز صلح ایران» و حدود یکصد سرباز دوران دفاع مقدس دعوت شده است.

به گفته وی، سربازان جزو نخستین داوطلبان اعزام به جبهه بودند که سن بیشتر آنها 17 تا 19 سال بود و برخی پس از پایان خدمت 24 ماهه دوباره در میدان ماندند و سرافرازانه به جهاد پرداختند.

بداقی خاطر نشان کرد: امیر سرلشگر رسولی از فرماندهان شجاع نیروی زمینی ارتش بود که در آخرین روزهای جنگ در 31 تیر سال 1367 به فیض شهادت نائل آمد.

وی با بیان اینکه این شهید سرافراز از سال 65 تا 67 از سوی فرماندهان ارشد، مسوولیت نیروهای مستقر در قصر شیرین، بازی دراز و خسروی را که از مناطق مهم و استراتژیک دوران جنگ بود، عهده دار شد، گفت: کتاب «نبرد فراموش شده» درباره زندگی این شهید را به رشته تحریر در آورده ام.

سخنگوی هیات سربازان دفاع مقدس تصریح کرد: شهید رسولی به تشخیص و دستور فرماندهان عالی و برای ممانعت از پیشروی دشمن به سوی شهر اسلام آباد، مامور می شود تا با ایجاد سد در برابر سه لشگر زرهی و مجهز عراق، به این امر مهم بپردازد. او نیز به همراه نیروهای تحت امرش با مقاومت و شجاعتی که از خود نشان می دهد، مانع نفوذ دشمن به شهر می شود اما با اتمام مهمات، دشمن نیز اقدام به عملیات هلی برد می کند و نبرد تن به تن آغاز می شود.

بداقی با بیان اینکه شهید رسولی از قبل توسط دشمن شناسایی شده بود، افزود: در پی این درگیری، شهید رسولی که ساعت ها به دفاع و مقاومت پرداخته بود، با جسمی مجروح و خسته ابتدا به اسارت دشمن در می آید و پس از مدتی به شهادت می رسد.

سخنگوی هیات سربازان دفاع مقدس همچنین از نامگذاری یک بزرگراه در منطقه 20 تهران به نام سرلشگر شهید «محمدعلی رسولی» خبر داد که پیشنهاد آن را وی به شهرداری داده بود.

وی همچنین از راه اندازی قریب الوقوع بنیاد فرهنگی سرلشگر شهید رسولی خبر داد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس