کد خبر 370231
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱

مدیر پبش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، مدیر پبش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد.

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، روز سه شنبه همچنان جوی نسبتا پایدار در غالب مناطق کشور خواهیم داشت که پیامد آن افزایش آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت است. همچنین در روز چهارشنبه وزش باد جنوبی در استانهای گیلان و اردبیل افزایش نسبی دما در سواحل دریای خزر رخ خواهد داد.

وی با بیان این‌که پنج شنبه بعد از ظهر شرق خلیج فارس و روز جمعه خلیج فارس مواج خواهد بود، گفت: روز چهارشنبه با گذر موج ضعیفی نواحی شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز را تحت تاثیر قرار داده و سبب بارش پراکنده در این نواحی خواهد شد. همچنین در بعدازظهر روز چهارشنبه وزش باد در استان تهران سبب کاهش غلظت آلاینده های جوی خواهد شد. همچنین در روز جمعه مجددا جوی پایدار درغالب مناطق کشور حاکم می‌شود.

مدیر پبش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت هوای تهران اظهار کرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری در ارتفاعات بارش پراکنده درپاره‌ای نقاط وزش باد پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما دراین روز 3 و 12 درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز پنجشنبه نیز آسمان پایتخت صاف تا نیمه ابری درپاره‌ای نقاط وزش با د همراه خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز به 1 و 14 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی در رابطه با آخرین پیش‌بینی‌های وضعیت جوی استان‌های هم‌مرز با عراق اینگونه بیان کرد: آسمان استان ایلام فردا نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده گاهی وزش باد با حداقل و حداکثر 3 و 16 درجه و در روز پنجشنبه کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل و حداکثر دمای 4 و 17 درجه پیش‌بینی می‌شود. در استان خوزستان نیز آسمان برای فردا نیمه ابری درپاره ای نقاط غبارمحلی دربعدازظهر بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد با حداقل و حداکثر دما نیز 10 و25 درجه سانتیگراد بالای صفر و در روز پنجشنبه کمی ابری گاهی وزش باد در پاره‌ای نقاط غبارصبحگاهی با حداقل و حداکثر دمای 10 و 25 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

همچنین آسمان استان کرمانشاه نیز در روز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد گاهی رعد و برق با حداقل و حداکثر 3 و 12 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه نیز آسمان این استان کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل و حداکثر 1 و 13درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس